Logistika a sklady
DACHSER zrychluje cestu z Číny do Evropy
Mezinárodní logistický provider DACHSER využívá železniční spojení mezi Asií a Evropou.
Kontejnery urazí vzdálenost 11 000 km mezi Evropou a Asii už za 14 dní. Jedná se o výbornou alternativu k rychlé, ale nákladné letecké přepravě a ekonomické, ale pomalé námořní cestě. České firmy tak mohou profitovat z výrazně rychlejší, ale přitom stále cenově výhodné přepravy.
Čína je nejvýznamnějším obchodním partnerem České republiky ze států mimo Evropskou unii. Mezi nejčastěji dovážené výrobky patří strojírenské produkty, výpočetní technika a její díly a příslušenství a telefonní přístroje. Významný je i dovoz spotřebního zboží jako dětské hračky, sportovní potřeby, nábytek, oděvní výrobky, obuv, fotografické přístroje, optické výrobky a hodiny.
Právě pro tyto segmenty, jako je například elektronika nebo značkový textil, je vhodná železniční přeprava z Asie do Evropy a opačně jako alternativa k tradičně využívaným přepravám. „Železniční přeprava je spolehlivou a bezpečnou formou přepravy mezi těmito kontinenty, navíc je o polovinu rychlejší než doprava po moři a přináší tak zákazníkům větší flexibilitu a možnost pružně reagovat na potřeby trhu,“ říká Roman Thurzo, Country Manager Air & Sea Logistics DACHSER Czech Republic.
„Vyplatí se také pro zboží s vysokou hodnotou, protože kratší doba přepravy zkracuje prodejní cyklus výrobků a snižuje tak výši vázaného kapitálu,“ dodává R. Thurzo. Železnice se dá využít také u zpožděných zásilek, které se nestihnou naložit na loď, a firmy tak nemusí investovat do drahé expresní letecké přepravy.
DACHSER Česká republika využívá při přepravě zboží z Asie do Evropy po železnici převážně severní koridor, který vede z Číny přes Rusko, Bělorusko a Polsko. V polských Malaszewiczích jsou pak kontejnery přeloženy na kamiony, které je dopraví do místa určení. Samozřejmostí je sledování zásilky během celé přepravy a neustálý přehled o pohybu zboží. DACHSER působí v Číně již téměř 40 let a má zde 16 poboček v hlavních dopravních uzlech a centrech čínského průmyslu a výroby.
Tabulka: Tranzitní čas z Číny do Evropy dle zvoleného druhu přepravy
Druh přepravy
|
Tranzitní čas
|
Letecká přeprava
|
3–7 dní
|
Námořní přeprava
|
28–38 dní
|
Železniční přeprava
|
14–22 dní
|