DHL Supply Chain vstupuje do segmentu e-commerce, nabízí svou síť evropských distribučních center
DHL Supply Chain pohotově reaguje na růst e-commerce a internetovým maloobchodníkům nabízí přístup ke své evropské síti 30 distribučních center DHL.
Globální koronavirová pandemie přispěla v Evropě k prudkému růstu e-commerce. Značkové obchody a menší obchodní platformy přitom musí konkurovat velkým maloobchodníkům a tržištím. DHL Supply Chain na tyto změny pohotově reaguje a internetovým maloobchodníkům nabízí přístup ke svým provozovnám ve strategických lokalitách v těsné blízkosti významných městských a balíkových center, která se specializují na zpracování internetových objednávek včetně vychystávání, balení a doručování objednaného zboží.
Na tomto velmi konkurenčním trhu hraje při rozhodování spotřebitelů hlavní roli spolu s cenou produktu rychlost doručení. Stále více zákazníků očekává, že objednané zboží obdrží v následujícím dni, což znamená, že blízkost skladu prodejce k zákazníkovi je klíčovým faktorem. A právě v tomto ohledu dokáže DHL Supply Chain poskytovat svým zákazníkům jedinečné služby.
Význam nově nabízené služby pro firmy z Velké Británie i EU nyní ještě vzrostl v souvislosti s brexitem: „Rozumíme požadavkům našich zákazníků i poptávce koncových spotřebitelů. Obě strany vyžadují řešení pro hladké vyřizování objednávek v internetových obchodech, ať se jich brexit týká, či nikoli, a to je i naším cílem,“ říká José Nava, generální ředitel společnosti DHL Supply Chain UK & Ireland.
Sdružením většího počtu zákazníků do víceuživatelských distribučních center DHL v centrálních lokalitách přináší maloobchodníkům a organizacím se strategií přímého prodeje spotřebitelům značné výhody. Tato evropská síť umožní internetovým obchodům nabízet rychlé a transparentní doručování, jež současní spotřebitelé požadují, ale zároveň maloobchodníkům poskytne požadovanou flexibilitu.
„Spustili jsme elektronický obchod pro koncové spotřebitele v Německu a ideálně nám v tom pomohla evropská síť distribučních center DHL pro e-commerce. S využitím tohoto produktu chceme rychle vstoupit i na několik dalších evropských trhů,“ řekl Manav Bhandari, generální ředitel společnosti Jamoona.
Zákazníci si mohou modulárně přizpůsobovat rozsah služby podle regionu a/nebo země v závislosti na svých potřebách a díky rychlé implementaci si mohou službu optimalizovat i z hlediska objemu objednávek. Zásadní je v tomto ohledu silná regionální přítomnost společnosti DHL Supply Chain na všech významných evropských trzích včetně Velké Británie. Distribuční síť s dobrým pokrytím může mít zásadní vliv na celkový hospodářský výsledek obchodní společnosti. Jeden ze zákazníků, který využívá tento obchodní model, snížil své náklady na dodávky v celé Evropě o 30 %, a to především proto, že nyní platí pouze tuzemské sazby za doručování místo sazeb za zásilky do zahraničí.
Zákazníci, kteří používají tuto velmi flexibilní distribuční síť, dosáhli již značných úspor nákladů a současně i zkrácení dodacích lhůt. Uživatelé evropské sítě distribučních center DHL pro e-commerce těží z výhod, které přináší obrovská flexibilita modulárních služeb. Současně se také zvyšuje jejich atraktivita pro koncové spotřebitele díky rychlejšímu a transparentnějšímu doručování.