Logistika a sklady

Expresní paletová přeprava šetří firmám čas

Vzhledem k tomu, že všechny výrobní firmy procházejí průběžně optimalizací svých logistických procesů, minimalizují svoje zásoby a vše plánují s minimálními materiálovými i časovými rezervami, vznikají při každé odchylce nároky na mimořádné řešení, v případě dopravy tedy na urgentní expresní přepravu.

Tento trend je patrný zejména u velkých firem, kdy úspory dosažené optimalizací řádově převyšují případné náklady na expresní dopravu v mimořádných situacích. Obvykle se jedná o dopravu mezi výrobními závody v automobilovém průmyslu, kdy hrozí výpadek nebo zpoždění výrobního procesu a výrobek je nutné velmi rychle přepravit k odběrateli. V rámci EU se expresní paletová přeprava využívá především na trasách mezi Německem, Francií, Českou republikou, Velkou Británií, Španělskem, Itálií. Na významu v poslední době nabývá Rumunsko a Turecko. Zajímavé objemy zásilek jsou i u zboží, které je jakýmkoli způsobem náchylné k poškození – zákazníci oceňují možnost přímého dodání prověřenou přepravní firmou bez překládek a s minimálními riziky.
 
Typická poptávka: 7 palet, 1,25 tuny, zn. spěchá
Podle ředitele společnosti DB Schenker Tomáše Holomouckého je v rámci expresní paletové přepravy typická zásilkou 6-8 palet o hmotnosti 1100-1400 kg. Ty se převážejí plachtovou dodávkou s ložnou plochou vozu o délce 4 m, šířce 2 m a výšce 2,3 m.
Hlavním atributem expresní přepravy je nejen doba samotné přepravy, ale i rychlost vypracování individuální cenové nabídky. „Protože je nutné přepravu zorganizovat velmi rychle, obdrží zákazník cenovou nabídku obvykle do 20 minut a do 2 hodin už realizujeme nakládku kdekoliv v České republice. Zásilku následně doručíme po celé Evropě v nejkratším možném čase. Stejně rychlí se snažíme být i při nakládkách mimo ČR. V případě, že rozhodují opravdu minuty, nabízíme expresní letecké přepravy zásilek do celého světa,“ dodává ředitel společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.
 
Rychle, spolehlivě a na míru
Situace v ČR kopíruje situaci v Evropě, zákazníci požadují doručení subdodávek v množství zajišťujícím výrobní zásoby až do předpokládaného příjezdu zboží standartní cestou.  I zde však rostou objemy klasického obchodního zboží, které je třeba dodat velmi rychle.
 
Přístup zákazníků se různí. V každém případě však platí, že expresní přepravy pro něj realizuje společnost, která dlouhodobě prokazuje svoji kvalitu a spolehlivost. Riziko řešení, které není dlouhodobě prověřeno, je vysoké a následné škody, například při zastavení výroby ve velkém závodě, mohou být fatální.
 
Důležitým faktorem u expresní přepravy je samozřejmě také cena. Ta bývá ve většině případů zcela individuální, stejně jako podmínky přepravy. „Vliv na výslednou cenu má několik faktorů. Patří mezi ně místa nakládky a vykládky, čas od požadavku zákazníka do termínu nakládky, doba přepravy, váha a rozměry nákladu. Nejdražší jsou přepravy, kdy je třeba vyslat dopravní prostředek jen a pouze pro jednu zásilku s dodáním v nejrychlejším možném čase bez možnosti jakékoliv optimalizace,“ prozrazuje Tomáš Holomoucký.
 
V případě, že lze v rámci časových požadavků zákazníka takovou přepravu jakkoliv optimalizovat, společnost DB Schenker tak činí, a nabízí svým zákazníkům při zachování nejvyšší kvality úsporu jejich nákladů i v segmentu tak exponovaném, jakým expresní přepravy bezpochyby jsou. 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button