Logistika a sklady

Logistický startup DoDo po roce pod novým vedením odbavil přes 100 tisíc objednávek a najezdil více jak 3,5 milionu kilometrů

Startup DoDo přešel pod e commerce akcelerátor Inveo přesně před rokem a od té doby stále roste. V loňském roce odbavil přes 100 tisíc objednávek, má více než 50 vlastních automobilů a přibližně 180 kurýrů. Inveo díky akvizici DoDo doplnilo další nástroj do své budované e-commerce omnichannel struktury v podobě logistických služeb na míru.

Asistenční služba DoDo získala během uplynulého roku stabilní zákaznickou základnu, a ačkoliv začínala jako B2C služba, významně vzrostla i její role v B2B segmentu, kde e-shopům a online službám nabízí ideální řešení tzv. poslední míle. Startup spolupracuje například s KFC při rozvozu jídel a využívá ho i e-shop Mall.cz v rámci zákaznické služby Mall až k Vám. I díky těmto partnerstvím mohlo DoDo v loňském roce mj. rozvézt 65 000 obědů, najet 3 500 000 kilometrů a uspořit zákazníkům až 80 000 hodin času.
 
Za kontinuálním nárůstem poptávky služeb kurýrů DoDo stojí propracovaný systém logistiky a maximální flexibilita. „Každá zásilka vyžaduje specifický přístup, ať je to díky jejímu obsahu nebo prioritám. Zásilky obsahující potraviny nebo čerstvé květiny mají v tomto ohledu automaticky nastavené parametry, vyžadují opravdu pečlivé plánování a prověří, zdali námi nastavený systém je opravdu funkční. Další skupinou prioritních zásilek byly v loňském roce například urgentní žádosti na zařízení oprav mobilních telefonů, zapomenuté klíče, nebo zajištění dovozu léků nemocným,“ popisuje Michal Menšík, CEO logistického startupu DoDo. „Za rok fungování služby DoDo jsme vystáli více jak 3 500 front na dárky, nachodili jsme přes 4 000 km, dovezli jsme kolem 1 000 párů obuvi, přes 400 kusů nových knih i několik stovek bytových doplňků a vyřídili tisíce dalších zákaznických přání a objednávek,“ doplňuje část výčtu zajímavostí z Menšík.  
 
Spokojenost s pěšáky i mobilními kurýry vede e-shopy k zařazení nových služeb, jako je například vrácení zásilky s oblečením nebo obuví zpět do distribučního centra. Zákazník se tak může v klidu rozhodnout, jaké zboží si ponechá a jaké bude chtít vrátit. Kurýr v tu chvíli plní roli prodloužené ruky nebo ambasadora konkrétní značky a podílí se na celkové kvalitě poskytovaného servisu. 
 
V roce 2018 by měl startup DoDo díky stabilnímu, a především rostoucímu B2B segmentu začít postupně obsazovat nové trhy v čele se Slovenskem a Polskem. V momentě, kdy ve velkých městech v zahraničí vznikne dostatečná infrastruktura – právě díky B2B zakázkám, otevře DoDo segment i pro B2C v podobě asistenčních služeb, které velmi úspěšně fungují v České republice.
 
O startupu DoDo
DoDo je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru je služba schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. To vše v řádech desítek minut či v případě složitějšího zadání několika hodin. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B pak funguje jako vysoce kvalitní, spolehlivé a „feedback-friendly“ řešení poslední míle. V současné době působí DODO v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 180 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá přes 50 automobilů.
 

Přečtěte si také

Back to top button