Počet objednávek vzrostl
Počet objednávek vzrostl. Globální poskytovatel logistických řešení rozšířil svůj modul pro online objednávání přeprav DB Schenker | Connect o další elektronické služby. Patří mezi ně zejména sledování zásilek, jízdní řády do vybraných destinací, fakturace a reklamace, nebo také emisní kalkulačka. Každý měsíc se prostřednictvím modulu zpracuje přes tisíc objednávek.
Největší síť sběrných linek v Evropě je zákazníkům dostupná na pár kliků v univerzální platformě DB Schenker | connect. Zejména malé a střední firmy, které realizují přepravy nárazově, si v ní mohou během několika minut a z libovolného místa, třeba i z mobilního zařízení, objednat pozemní, letecké i námořní přepravní kapacity.
Zájem o snadné online objednání přeprav meziročně vzrostl o 25 %. „U malých zákazníků jsme v posledním čtvrtletí roku 2023 evidovali v DB Schenker | connectu průměrně 1016 objednávek měsíčně. V prvním kvartálu letošního roku už to bylo 1280 objednávek, přičemž v březnu jejich počet ještě vzrostl na 1552,“ potvrzuje Michal Delong z oddělení Business Services v DB Schenker.
Jednotlivé doplňkové služby eServices se letos pro české zákazníky postupně oživují. Největší zájem hned po získání cenové nabídky je sledování zásilek. Tracking nabízí buď možnost sledování zásilky na mapě, zákazníci si oblíbili také notifikace při dosažení jednotlivých milníků, jako například informace o naložení zásilky, příjezdu na nejbližší překladiště nebo do přístavu, až po elektronické potvrzení o dodání zásilky. Výhodou je také dostupnost dokumentace na jednom místě, ať se jedná o jízdní řády do různých destinací, tak administrativní podklady spojené s fakturací, případně reklamacemi.
“Vytvoření objednávky zabere maximálně minutu. Adresy odběratelů nebo naši adresu je možné do systému uložit a později je lze automaticky načíst. Vyplnění všech údajů probíhá rychle a naprosto intuitivně. Na balíky není potřeba připravovat jakékoliv naše popisové štítky, jelikož po objednání dopravy jsou automaticky vytvořeny přepravní štítky DB Schenker. K přepravě lze zvolit naše nebo zákazníkovo referenční číslo,” sdílí svou uživatelskou zkušenost jednatel výrobní strojírenské firmy Petr Růt.
Jednou ze služeb eServices je i emisní kalkulačka. Slouží k tomu, aby si zákazník sám na základě zadaných parametrů zásilky, jako rozměry, hmotnost, místo nakládky, místo vykládky a druh přepravy, spočítal emisní stopu plánované přepravy. „Přestože malé a střední podniky zatím nemají povinnost sledovat emise, v rámci dodavatelského řetězce po nich zákazníci a obchodní partneři podobné informace vyžadují, emisní kalkulačka jim v této věci dokáže pomoci a získat argumenty pro zvolený typ přepravy,“ doplnil Michal Delong.
Nejčastěji používané pojmy a zkratky, se kterými se lze setkat při objednávání přeprav
- ePOD = Elektronické potvrzení o dodání zásilky (elektronický dodací list).
- STT číslo je Trackingové číslo, které je unikátní pro každou jednu zásilku a jeho vložením do systému Tracking získá zákazník přehled o průběhu doručování zásilky.
- Konosament neboli „Bill of lading“ je dokument, doprovázející námořní zásilku s uvedením všech informací o zásilce. Jeho držitel má právo na převzetí námořní zásilky.