Logistika a sklady

Toyota MH boduje s novými pneumatikami SolidAir

Výborné jízdní vlastnosti snižují náklady na provoz vysokozdvižných vozíků a zvyšují bezpečnost řidičů i zboží.

Nový typ superelastických pneumatik SolidAir dodává společnost Toyota Material Handling CZ již od začátku roku 2013. Jsou ideální do terénu s nekvalitním povrchem, ale nejen tam. Svou pružností a odolností předčí klasické vzduchové pneumatiky i běžné superelastické obutí a mohou být osazeny na jakýkoli typ čelního vysokozdvižného vozíku bez ohledu na značku.
 
Již od prvních jízd po přezutí si všichni řidiči vozíků bez výjimky povšimli výrazné pozitivní změny při tlumení vibrací způsobených pojezdem po hrbolatém povrchu. Výhody Solid Air jsou tím zřejmější, čím horší kvalita povrchu je. 
Vylepšený design Solid Air s otvory zasahujícími z každé strany do 1/3 hloubky pneumatiky znamená zásadně větší pružnost ve srovnání s běžnými superelastickými koly bez otvorů. „Dá se říci, že se jedná o pneumatiku, která v sobě spojuje výhody obou dosud nejpoužívanějších typů – pevnost a odolnost superelastické pneumatiky a pružnost vzdušnice. Při zatížení vozíku dojde díky hlubokým otvorům k mírnému stlačení a odpružení pneumatiky, která ale současně zůstává pevná a odolná,“ říká Pavel Koníček, Interní prodejce ND & příslušenství Toyota Material Handling CZ a specialista na pneumatiky SolidAir.
 
V areálu spotřebního družstva Jednota v Nymburce zajišťují vozíky Toyota Tonero intenzivní vykládku při příjmu zboží do supermarketu. Měsíčně najezdí přes 250 hodin v jedné směně, ročně cca 2 500 hodin. Rozhodnutí využít nové pneu SolidAir od Toyoty si pochvaluje Vladimír Vaněk, zástupce vedoucího velkoobchodu: “Řidiči oceňují větší pohodlí a méně vibrací přenášených do kabiny, bez ohledu na výmoly v asfaltu. Na testovacím vozíku ihned přestalo docházet k defektům, jízda je šetrnější ke zboží citlivému na otřesy nebo nárazy. Běžné superelastiky nemůžeme využít, protože nárazy netlumí, skáčou, drncají, vozík se na nerovnostech rozkolíbá a ohrožuje zboží. Vzdušnice se zase snadno poškodí. Každý týden jsme řešili několik poškozených pneumatik proražených hřebíky, úlomky palet nebo proříznutých střepy, navzdory trvalé snaze udržet provoz uklizený. Důkladnější srovnání životnosti uděláme po šesti měsících provozu.
 
Standardní vzdušnice vydrží v našich podmínkách přibližně měsíc a půl, u pneu SolidAir naznačují dosavadní zkušenosti životnost nejméně čtyřikrát delší.“ Pevnost, pružnost, odolnost a užitnou hodnotu pneumatik Solid Air je nutné s jinými značkovými i neznačkovými výrobky porovnávat výhradně délkou životnosti a měřením nákladů na jednu motohodinu. SolidAir nikdy nebude konkurovat pořizovací cenou, ale svými vlastnostmi a prémiovou kvalitou, která výrazně zlepšuje pracovní prostředí řidičů, bezpečnost a efektivnost manipulace.
 

Přečtěte si také

Back to top button