Testy osobních vozů

Volkswagen Transporter Van 2.0 TDI – Elegantní dříč

Většina dodávek dnes vypadá úplně stejně – mají bílou barvu a plechová kola. Pokud se chcete od masy trochu odlišit, pořiďte si Volkswagen Transporter s dvoubarevnou karoserií a retro koly. My jsme si ho vyzkoušeli s 2.0 TDI/103 kW.

Testovaný Transporter ukazuje, že dodávky nemusí vypadat nudně. Speciální lakování spojující bílou barvu Candy s červenou Kirsch je jedním slovem úžasné. Když se k tomu přidají retro kola a lakovaná zrcátka, otočí se za tímhle autem úplně každý. Každá paráda ale něco stojí, v případě T6 přes 70 000 Kč, což je spousta peněz. Obzvláště s ohledem na to, že samotný Transporter je i se slevou sám o sobě dost drahé zboží. Základní provedení s 2.0 TDI/ 62 kW vyjde na 485 000 Kč (bez daně), testovaný motor se 103 KW je o dalších 78 200 korun dražší. A jelikož je základní výbava docela skromná a příplatky drahé, je většina nových Transportérů Van relativně chudě vybavena.
 
Práce a zase práce
Ve srovnání s atraktivním zevnějškem není vevnitř Transporter takový fešák, zde se místo krásy a elegance hraje na odolnost proti nešetrnému zacházení. Plasty jsou tvrdé a šedé a přístrojovka působí dost stroze, počet ovladačů je omezen na nezbytné minimum. Komfort na delší cesty nabízí pouze samostatné sedadlo řidiče, zbylí dva cestující se na sebe budou na dvoulavici dost mačkat. To je ale běžné i u konkurenčních dodávek. Pod výklopnými sedáky jsou dvě velké schránky.
 
Přes tunu
Nákladový prostor Vanu má v této konfiguraci objem 5,8 m3 a od kabiny ho odděluje pevná přepážka. Přístup do něj zajišťují symetricky dělené zadní křídlové dveře, které, pokud chcete mít dvoubarevné lakování, musíte vyměnit za výklopné. Pravé boční posuvné dveře lze doplnit i o levé, ale mnoho majitelů to nedělá. Naopak obložit si boky a na podlahu dát dřevěnou desku vřele doporučujeme. Užitečné zatížení této verze je 1048 kg, nicméně za příplatek si ho můžete zvětšit až na 1623 kg.
 
Euro 5+ nebo Euro 6?
Pohled do nabídky motorů může při výběru způsobit bolest hlavy, protože Transporter je k dispozici nejen s motory Euro 6 se systémem SCR, ale také Euro 5+, které tuto technologii nemají. Euro 6 motory mají nižší spotřebu i lepší výkonové parametry, musíte ale dokupovat AdBlue a nikdo zatím neví, jak to bude se spolehlivostí. Takže než na podzim Euro 5+ motory zmizí z nabídky, doporučujeme jejich pořízení. My jsme vyzkoušeli z osobních aut velmi dobře známý TDI se 103 kW a 340 Nm, které jsou pro toto auto, pokud bude sloužit hlavně pro městskou rozvážkovou službu, zbytečné. Se slabší 75kW variantou strádat nebudete. Dlouhé převody sice snižují otáčky ve vyšších rychlostech, ve městě se ale motor dost dusí. Nicméně výsledná spotřeba 7,3 l/100 km se počítá. Na běžných silnicích se můžete dostat na 6,5 l, po městě a na dálnici budete jezdit za 8 l.
 
Vyšší cena, příznivé TCO
Volkswagen T6 je jedna z nejdražších dodávek na pořízení, celkové náklady na vlastnictví (TCO) má naopak velmi dobré, a to hlavně díky vysoké zůstatkové hodnotě i příznivým servisním nákladům. Navíc jako ojetina je to velmi žádané zboží a potěší i skutečnost, že Volkswagen nyní nabízí záruku prodlouženou na čtyři roky nebo 180 000 km.
 
Šestá generace modelové řady Transporter převzala od svých předchůdců nezaměnitelnou DNA bestselleru, což se odráží v mimořádné oblibě modelů T6 mezi našimi fleetovými zákazníky. Transporter je i ve své nejnovější podobě chytrou investicí díky bezkonkurenční kombinaci výjimečných užitných vlastností s příkladnou hospodárností, spolehlivostí a dlouhou životností. Praxe ukazuje, že ekonomicky výhodné jsou také investice do komfortu a bezpečnosti řidiče. Nový Transporter proto nabízí mnoho inovativních prvků výbavy, včetně nejmodernějších asistenčních systémů. V neposlední řadě jsme díky širokému sortimentu výbavy na přání, nástaveb a vnitřního vybavení schopni individuálně splnit i velmi specifické požadavky zájemců o model Transporter.
 
TECHNICKÉ ÚDAJE
 
Volkswagen Transporter Van
2.0 TDI
Motor:
R4/vznětový
Zdvihový objem:
1968 cm3
Max. výkon:
103 kW (140 k)/3500 min-1
Max. točivý moment:
340 Nm/1500-2500 min-1
Maximální rychlost:
182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
11,9 s
Převodovka:
6M
Kombinovaná spotřeba:
6,9/100 km
Komb. spotřeba v testu:
7,3 l/100 km
Emise CO2:
182 g/km
Objem náklad. prostoru:
5,8 m3
Pohotovostní hmotnost:
1785 kg
Celková hmotnost:
2800 kg
Rozměry d/š/v:
5006 x 1904 x 1410 mm
Rozvor:
3000 mm
Cena testovaného vozu:
603 200 Kč (bez DPH)

Přečtěte si také

Back to top button