Testy užitkových vozidel

Modernizace Mercedes-Benz Vito – elektrická verze s dojezdem až 421 km a nové diesely

Modelová řada dodávek Mercedes-Benz Vito prošla modernizací, která přinesla i elektrickou verzi osobní verze Tourer s dojezdem až 421 km. Klasické verze se dočkaly nového dieselu s výkonem až 176 kW, objevilo se vzduchové pérování a rozšířena byla i bezpečnostní výbava.

Modernizace třetí generace dodávky Mercedes-Benz Vito přichází po šesti letech od uvedení. Na venek ji poznáte jen podle přepracované mřížky chladiče, uvnitř zase podle výdechů klimatizace ve tvaru turbíny a nových infotainment systémů. Na sedačkách je nové tkanina Caluma.

Bezemisně až 421 km

Dva roky po dodávce Mercedes-Benz představil osobní provedení eTourer. Na rozdíl od něj však používá zcela novou techniku. Pohon obstarává 75kW (špičkový výkon 150 kW) elektromotor, který čerpá energii ze 100kWh Li-ion baterie uložené v podlaze vozu. eVito Tourer dosáhne maximální rychlosti 140, resp, volitelně 160 km/h. Zásadní inovací představuje rychlodobíjení střídavým proudem a konektorem CCS umístěným v levé části předního nárazníku. Výkonem 110kW lze baterii dobít na 80 % kapacity za 45 minut, 50 kW to trvá 80 min. Využitelná kapacita pro pohon 90 kWh zajistí dojezd až 421 km. Ten se mění v závislosti na nastavení jednoho ze tří jízdních režimů. Obzvlášť úsporný provoz zajišťuje mód DAUTO, který prediktivně mění intenzitu rekuperace dle aktuální situace, rozpoznaného dopravního značení a informací z bezpečnostních a asistenčních systémů. Řidič si intenzitu může měnit pádly pod volantem.

Nový diesel pro zadokolky

Facelift přináší pro všechny varianty modelu s pohonem zadních kol čtyřválcový dvoulitr OM 654, který byl doposud k dispozici pouze pro Vito Tourer. Pro skříňovou verzi je k dispozici ve variantách s výkony 75 kW (110 CDI), 100 kW (114 CDI), 120 kW (116 CDI) a 140 kW (119 CDI). Pro Vito Tourer a Vito Mixto, registrované jako osobní vozidlo, přichází vrcholná varianta 124 CDI se 176 kW a 500 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy a může jet až 210 km/h. Verze s pohonem zadních kol se nově dočkaly i devítistupňového automat 9G-Tronic.

Na vzduchu

V říjnu 2020 se do výrobního programu pro třídy Vito, eVito, V a EQV s motorem OM 654 dostane vzduchové odpružení Airmatic. Ve spolupráci s přepínačem Dynamic Select může řidič snadno volit ze tří odlišných jízdních režimů. Světlou výšku vozu lze zvýšit až o 35 milimetrů, to vše za jízdy o maximální rychlosti 30 km/h. Ve vyšších rychlostech se vůz automaticky vrátí do původní výšky. V režimu Comfort vozidlo vůz zůstává ve standardní výšce, pokud však překročí 110 km/h, automaticky klesne o 10 milimetrů. Na stejnou úroveň se sníží bez ohledu na rychlost v režimu Sport.

Více bezpečí

Nabídku stávajících bezpečnostních a asistenčních systémů rozšiřují adaptivní tempomat Distronic a automatický brzdný asistent Active Brake Assist. Novinkou je také digitální zpětné zrcátko, které přenáší obraz z HDR kamery na zadních dveřích. Kamera obsáhne dvakrát širší výhled než běžné zrcátko limitované rozměry zadního okna. Na TFT LCD obrazovku s vysokým rozlišením 1600 x 320 px přenáší ostrý a vyvážený obraz nehledě na venkovní světelné podmínky, neoslní ji totiž ani přímý sluneční svit.

Novinka je k objednání od 16. března za cenu od 549 000 Kč bez DPH, eVito Tourer dorazí ve druhé polovině roku.

Přečtěte si také

Back to top button