Mezinárodní letiště ve Frankfurtu nad Mohanem dnes uvádí do provozu novou přistávací dráhu.
Stavba dlouhá 2,8 kilometru stála 760 milionů eur (asi 19 miliard Kč) a zahrnovala přemostění dálnice a rychlodráhy, přemístění obrovských množství zeminy, vysazování 288 hektarů náhradních stromů za pokácené a přesouvání chráněných zvířat včetně žab a mloků. Umožní ale o polovinu zvýšit přepravní kapacitu tohoto největšího letiště v Německu, napsala agentura AP. Jako první vyzkouší dráhu, určenou pouze pro přistávání, vládní letadlo s kancléřkou Angelou Merkelovou, která se zúčastní slavnostního ceremoniálu.
Nová dráha je souběžná s dosavadními dvěma, ale leží od nich ve vzdálenosti asi půldruhého kilometru. Kapacita letiště byla dosud kolem 85 vzletů a přistání za hodinu, s novou dráhou to bude až 126. To umožní zvýšit počet přepravovaných cestujících z dosavadních 53 milionů za rok na 88,6 milionu ročně k roku 2020. Společnost Frankfurt Airport se tak bude moci opět ucházet o postavení největšího letiště na kontinentální Evropě, které ztratilo kvůli pařížskému letišti Charlese de Gaulle. Ve světovém měřítku je frankfurtské letiště v současnosti deváté největší.
Nová dráha byla navržena v roce 1997, mnoho let však narážela na odpor ochránců přírody a životního prostředí. Nakonec byla povolena s řadou podmínek a omezení. Nejvyšší správní soud spolkové země Hesensko zakázal ve Frankfurtu noční lety, jak to požadovali lidé z okolí. Zákaz by měl začít platit po zahájení provozu nové dráhy, od zimního letového řádu. Letiště se ještě odvolalo ke spolkovému správnímu soudu, který dosud nerozhodl. Nová dráha může v budoucnu umožnit i výstavbu třetí odbavovací haly jižně od letiště, na území bývalé americké letecké základny, a dále tak zvýšit přepravní kapacitu.
Nová dráha je souběžná s dosavadními dvěma, ale leží od nich ve vzdálenosti asi půldruhého kilometru. Kapacita letiště byla dosud kolem 85 vzletů a přistání za hodinu, s novou dráhou to bude až 126. To umožní zvýšit počet přepravovaných cestujících z dosavadních 53 milionů za rok na 88,6 milionu ročně k roku 2020. Společnost Frankfurt Airport se tak bude moci opět ucházet o postavení největšího letiště na kontinentální Evropě, které ztratilo kvůli pařížskému letišti Charlese de Gaulle. Ve světovém měřítku je frankfurtské letiště v současnosti deváté největší.
Nová dráha byla navržena v roce 1997, mnoho let však narážela na odpor ochránců přírody a životního prostředí. Nakonec byla povolena s řadou podmínek a omezení. Nejvyšší správní soud spolkové země Hesensko zakázal ve Frankfurtu noční lety, jak to požadovali lidé z okolí. Zákaz by měl začít platit po zahájení provozu nové dráhy, od zimního letového řádu. Letiště se ještě odvolalo ke spolkovému správnímu soudu, který dosud nerozhodl. Nová dráha může v budoucnu umožnit i výstavbu třetí odbavovací haly jižně od letiště, na území bývalé americké letecké základny, a dále tak zvýšit přepravní kapacitu.