Motorismus

Americká automobilka GM se loni vrátila do čela světového trhu

Největší americká automobilka General Motors loni zvýšila prodej o 7,6 procenta na více než devět milionů vozů.

Oznámila to dnes firma. Získala tak zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. GM přišla o pozici světové jedničky v roce 2008, kdy ji na tomto postu vystřídal japonský konkurent Toyota Motor. Ten byl ale v loňském roce těžce zasažen ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku. 
    
Toyota v prosinci odhadla, že její prodej po zahrnutí divizí Daihatsu a Hino v loňském roce klesl o šest procent na 7,9 milionu vozů. Firma tak loni zaostala i za německým konkurentem Volkswagen, který minulý týden ohlásil nárůst celoročního prodeje o 14 procent na 8,16 milionu vozů. Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě s prodejem přes deset milionů vozů ročně.

Přečtěte si také

Back to top button