Motorismus

DAKAR 2021, 6. etapa: Nejlepší z čechů byl čtvrtý Loprais, Macík dojel sedmý. Obě Tatry týmu Buggyra Racing se potýkaly s problémy

Páteční 6. etapa z Al Qaisumah do Ha’il byla dlouhá celkem 518 kilometrů, závodní prověrka byla totiž o 100 km zkrácená a měřila téměř 348 km, celá se navíc odehrála v písečných dunách.

Loprais šplhá nahoru

Nejlepší český výsledek zaznamenal Aleš Loprais, který se svou pragovkou obsadil čtvrté místo se ztrátou necelých šest minut za vítězným Mardějevem z Kamazem. „Byla to velmi rozhoupaná, písečná a dunová etapa. Bylo v ní hodně skoků a zrádných děr. V polovině se už vozu unavily tlumiče, takže to poskakovalo jako žába. Ovšem drželi jsme tempo. Poslední pětinu etapy jsme měli problémy s palivem, takže jsme museli zvolnit. Ale výsledek je velmi dobrý,“ hodnotil Loprais.

FOTO: Instaforex Loprais Praga Team

Macík spadl o další příčku

Posádka Martina Macíka měla v plánu, že si v dunách spraví náladu. Bylo třeba posunout se z 9. místa směrem ke špici. To se povedlo a čeští závodníci získali kromě sedmého místa jako bonus i další nezapomenutelné zážitky. „Tempo je obrovské. Letěli jsme dobře. Měnili jsme jednu pneumatiku asi na 100. kilometru. Dali jsme jí za 5 minut. Mírně nás zdržovala auta. Chtěli jsme pošetřit Karla, takže jsme dneska tolik neskákali. Ale tempo jsme drželi. A udělali jsme si i jeden výlet do atmosféry. Díra v zatáčce, kterou jsme projížděli zhruba ve 100kilometrové rychlosti nás katapultovala, tipujeme, 20 metrů. Vznesli jsme se po zadních kolech a viděli jenom nebe. Ale naštěstí přistání bylo dobré. Nic jsme neutrhli. A jelo se dál,“ popisuje vývoj etapy Martin Macík.

FOTO: Big Shock! Racing

Buggyru pronásledovaly potíže

Obtížnou etapu za sebou mají obě posádky Tatra Buggyra Racing. „Dnes to bylo hodně náročné. Od dvacátého kilometru se začaly z kabiny ozývat divné zvuky a od šedesátého kilometru jsme byli bez tlumiče kabiny. Kabina nepružila a všechny rány šly naplno do nás. Navíc se jednalo o pěknou rozbíječku, takže jsme museli zvolnit. Prostě to nešlo. Navíc jsme zůstali ke konci etapy bez výkonu, takže jsme museli objíždět duny. Máme před sebou ale den volna a je tak čas dát techniku zase do pořádku,“ řekl palubní mechanik David Hoffmann. „Unavený nejsem, ale rozbitý to ano. Bylo toho teď hodně a věřím, že kluci dají auto zítra dohromady. Do druhé poloviny bychom potřebovali trochu více štěstí,“ komentoval průběh etapy, Ignacio Casale, který dojel 13.

Ani druhé posádce se nevyhnuly problémy. Martin Šoltys, který obsadil v etapě čtrnácté místo, nejdříve měnil na trati prasklou spojovací tyč řízení. Následně Tatra Phoenix zapadla a posádka musela speciál odkopat a vytáhnout. Šoltysovi ovšem splatil dluh ruský Kamaz. „Na sedmdesátém kilometru jsme zapadli v měkkém písku. Začali jsme kopat a jako první zastavil Kamaz, takže ta karma se nám vrátila. Oprava prasklé spojovačky nám dala zabrat a jsem rád, že jsme už tady. Byl to dlouhý den,“ řekl Martin Šoltys.

FOTO: Buggyra Racing

Zatím nejlepší výsledek

Šestá etapa svědčila Jaroslavu Valtrovi, který se svým Ivecem dojel dvanáctý se ztrátou 55 minut za prvním Mardějevem. Stejná příčka mu patří i v celkovém hodnocení. Dvě osmnáctky má u svého jména i Tomáš Tomeček.

FOTO: Valtr Racing Team

Židovické kamiony přijely ve vláčku

Všechny tři židovické renaulty od MKR Technology se v 6. etapě Rallye Dakar vešly do elitní desítky. Navíc přijely poskládaní jako vláček pěkně za sebou. Před jednodenní pauzou, která bude v sobotu následovat, tak v bivaku u česko-holandské formace vládne skvělá nálada.

„S etapou můžeme být spokojeni. Dnes si z toho kluci udělali tak trochu svůj vlastní závod. I na průjezdních bodech bylo vidět, že spíš než s konkurencí si to dávali mezi sebou a různě se špičkovali. Dělají si ze sebe srandičky. Pomáhá to celkové náladě, která je díky tomu výborná. Musíme si přiznat, že výsledkově jsme chtěli být jinde, ale nějak se to nevyvinulo úplně podle představ, a tak je hrozně super, jak se k tomu všichni postavili. Věřím, že se ještě prosadíme, protože zatím se nám situace ideálně nesešla, ale ani tak to není špatné,“ poznamenal Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology.

FOTO: MKR Technology

Výsledky – 6. etapa – Al Qaisumah > Ha’il (348 km):

1. Mardeev (RUS) Kamaz 4:08:52

2. Sotnikov (RUS) Kamaz +1:08

3. Shibalov (RUS) Kamaz +4:49

4. Loprais (CZE) Praga +5:43

5. Vishneuski (BLR) MAZ +5:50

Celkově:

1. Sotnikov (RUS) Kamaz 24:26:8

2. Shibalov (RUS) Kamaz +37:34

3. Mardeev (RUS) Kamaz +1:01:43

4. Macík (CZE) Iveco +1:02:33

5. Loprais (CZE) Praga +1:07:00

Přečtěte si také

Back to top button