Motorismus

Nová nákladní vozidla Renault Trucks: Zdroje zisku ve službách zákazníků

Společnost Renault Trucks využívá přechodu na novou emisní normu Euro 6 k inovaci celé modelové řady.

 

Přečtěte si také
Ta byla předmětem investicí Volvo Group ve výši přesahující 2 miliardy euro a zahrnovala nejpřísnější testování v celé historii společnosti Renault Trucks. Cíl je jasný: poskytnout zákazníkům dokonalý, spolehlivý a vysoce výkonný nástroj, který jim umožní udržet provozní náklady pod kontrolou. Více než kdy jindy považuje společnost Renault Trucks nákladní vozidla za zdroje zisku, která nikdy nesmí zákazníky zklamat, musí podporovat jejich podnikání a vzbuzovat hrdost u jejich řidičů.
 
Představení nové modelové řady Renault Trucks Euro 6 dne 11. června bylo výjimečnou akcí. Vůbec poprvé některý z výrobců najednou obnovil celou svoji nabídku vozidel. To přimělo Volvo Group investovat do tohoto projektu více než 2 miliardy euro a společnost Renault Trucks provést nejpřísnější testování v celé své historii.
 
Kvalita a spolehlivost není něco, co se prostě stane – je to něco, co vyžaduje dlouhé hodiny testování a výzkumu. Od roku 2008 v rámci tohoto procesu ujelo 300 vozidel 10 milionů km při testování kvality a navíc strávilo dalších 5 milionů hodin na zkušebních stavech (- při teplotách od -40 °C do +60 °C). Navržena a vyvinuta v úzké spolupráci s 50 mezinárodními zákazníky, nová řada si klade za cíl poskytnout uživatelům perfektní nástroj pro plnění úkolů. Pro společnost Renault Trucks jsou nákladní vozidla zdrojem zisku, která nikdy nesmí zákazníky zklamat, musí podporovat jejich podnikání a vzbuzovat hrdost u jejich řidičů.
Pro dosažení těchto cílů nabízí Renault Trucks zcela novou modelovou řadu vozidel pro dálkovou přepravu, stavební obory a distribuci.
 

 
Dálková modelová řada Renault Trucks
Prostřednictvím dálkové modelové řady představila společnost Renault Trucks homogenní nabídku, sestávající z jediného vozidla, jehož modulární design umožňuje uspokojení potřeb všech zákazníků v oboru dálkové přepravy. Renault Trucks T byl navržen tak, aby dopravcům nabídl dokonalou rovnováhu mezi úsporou paliva a životem na palubě. Díky zcela nové aerodynamické kabině, vyvinuté a testované pomocí aerodynamického tunelu, kombinuje modelová řada T v jediném novém vozidle účinnost a nízkou spotřebu paliva modelu Premium Route s komfortem a prestiží modelu Magnum. Nabízí také lepší pohonnou soustavu s novými motory Euro 6.
 
Věrná odkazu řady Premium Long Distance, nová řada Renault Trucks T pomáhá zákazníkům snižovat náklady na pohonné hmoty. Díky svému designu, výšce čelního skla se sklonem 12°, který zlepšuje koeficientu odporu vzduchu až o 12% a nové pohonné soustavě, může modelová řada T dosahovat jedné z nejnižší spotřeby paliva na trhu a to až o 5% v porovnání s předchozí generací navzdory příchodu nové emisní normy Euro 6.
 
Nová dálková modelová řada nabízí mnoho nevídaných výhod. Nová aerodynamická kabina je prostorná a pohodlná s šířkou 2,35 m vpředu a až 2,5 m vzadu. Disponuje rozšířeným lůžkem a horním lůžkem, které po složení nabízí další úložné prostory. Tunel motoru byl snížen na 200 mm a ve verzi s plochou podlahou zcela zmizel. Optimalizované místo řidiče zajišťují nová sedadla navržená pro Renault Trucks společností RECARO®, ergonomická palubní deska se 7palcovým centrálním displejem největším na trhu. Dálková modelová řada nabízí úložný box, který je přístupný zevnitř i zvenku a úhel otevírání dveří  85°. Řidiči mohou dále využívat řadu pomocných řídicích systémů, světel do zatáček, multifunkčního nastavitelného volantu a elektrickou parkovací brzdou.
 
Dálková modelová řada Renault Trucks T je vybavena motory Euro 6 DTI 11 a DTI 13.  Robotizovaná převodovka  Optidriver je k dispozici sériově a vyznačuje se zcela novým přechodem mezi jednotlivými převodovými stupni. Renault Trucks T se také může pochlubit zbrusu novou, elektronicky řízenou klimatizací, hydraulickým čerpadlem řízení s proměnlivým účinkem (zlepšení spotřeby) a palivovými nádržemi s kapacitou až 1475 l. Údržba byla zjednodušena oddělením elektrických a hydraulických svazků na podvozku vozidla, takže elektroinstalace je nyní umístěna na pravé straně a hydraulika na levé.
 
V případě potřeby může řidič využít  tlačítka „24/7“ na palubní desce. Jeho aktivací může okamžitě nahlásit polohu svého vozidla a odeslat potřebné technické údaje. O vozidlo se následně postará jedno z 1600 prodejních a servisních míst Renault Trucks na celém světě. Vozidla dálkové modelové řady jsou již ve výrobě vybavena pro přípravu systému Optifleet, řešení pro správu vozového parku, které zvyšuje rentabilitu. Navíc si Renault Trucks zachoval svá osvědčená řešení pro úsporu paliva, včetně Optifuel Infomax, který sleduje a analyzuje spotřebu paliva. V kombinaci se školením hospodárné jízdy (k dnešnímu dni tímto školením prošlo více než 25000 řidičů) může snížit celkovou spotřebu paliva až o 15 % v rámci celého vozového parku.
 
Těžká stavební a stavební modelová řada Renault Trucks
Aby Renault Trucks uspokojil potřeby svých zákazníků co nejefektivněji, nabízí dvě různé řady nových stavebních vozidel – stavební vozidla řady C a těžká stavební vozidla řady K. Modelová řada Renault Trucks C je k dispozici ve dvou šířkách kabiny, nabízí vysoké užitečné zatížení, nízkou spotřebu a komfort srovnatelný s modely pro dálkovou přepravu. Vozidla se vyznačují výjimečnou ovladatelností a jejich průchodnost terénem bude jistě velmi atraktivní pro zákazníky v sektoru zemních prací. Modelová řada Renault Trucks K udává nové standardy z hlediska robustnosti, průchodnosti terénem a současně nabízí nejlepší nájezdový úhel na trhu. Obě modelové řady těží z nové kabiny, vylepšené pohonné soustavy a nových motorů Euro 6.
 
Vozidla nové stavební modelové řady nabízí: prostornější, pohodlnější a ergonomičtější kabinu s rotujícími tlačítky. Boční integrovaný schůdek umožňuje řidiči snadnější kontrolu nákladu. Vozidla řady K i řady C jsou schopna zvládat nejnáročnější podmínky díky ochraně nejexponovanějších míst při nárazu. Všechny nárazníky jsou rovněž vyrobeny z vysoko pevnostní ocele. V neposlední řadě se také obě řady mohou pochlubit vynikajícími technickými vlastnostmi, výjimečnou světlou výškou, celkovou hmotnostní soupravy až 120 tun a nejlepším nájezdovým úhlem na trhu (32 °) pro řadu K.
 
Optitrack, hydrostatický trakční systém na přední nápravě poskytující dočasnou přídavnou tažnou sílu, je k dispozici na řadě C. Naproti tomu řada K disponuje typy s konvenčním náhonem na všechna kola. Vozidla jsou standardně vybavena světly do zatáček, robotizovanou převodovkou Optidriver elektrickou parkovací brzdou, která se aktivuje při zastavení motoru a četnými přípravami pro montáž nástavby. Navíc, technické kvality této nové řady stavebních vozidel umožní zákazníkům dosáhnout vyšší rentability: nové motory Euro 6 poskytují dosud bezkonkurenční úroveň výkonu. Kromě toho s optimalizovanou pohotovostní hmotností nabízí řada C vynikající užitečné zatížení, které může dosáhnout hodnoty až 22,8 tuny u provedení 8×4. Řada K se vyznačuje celkovou hmotností vozidla až 50 tun a celkovou hmotností soupravy až 120 tun. Tato vozidla mají také četné přípravy pro montáž nástavby, díky kterým je možné zkrátit lhůtu montáže až o 20% a tím i zkrátit lhůtu dodání vozidla.  
 

 
Prostřednictvím Optifuel Programme nabízí Renault Trucks školitelům nebo vedoucím vozových parků ve stavebních oborech kompletní školící modul pro tvorbu individuálních plánů na zlepšení a možnost dlouhodobého sledování spotřeby softwarem Optifuel Infomax a Optifuel Training, školení hospodárné jízdy. Kromě toho nabízí Optifuel Training také zvláštní modul zaměřený na jízdu na stavbách. Tento program zajišťuje našim zákazníkům nezávislost a může umožnit snížení spotřeby paliva až o 15 %.
 
Distribuční modelová řada  Renault Trucks
Při vývoji nové distribuční modelové řady se Renault Trucks opíral o své know-how, znalost oborů spojených s distribucí, vlivu na životní prostředí a o uznávané přednosti stávající modelové řady. I když tato nová řada Renault Trucks vychází z předchozích modelů, vyvinula se do mnohem jasnější nabídky, která se skládá z jedné řady a čtyř modelů, které jsou schopny splnit požadavky všech zákazníků. V řadě D Renault Trucks nyní nabízí tři modely: Renault Trucks D (od 10 do 18 t), Renault Trucks D Wide (od 16 do 26 t) a Renault Trucks D Access model se sníženým přístupem do kabiny (od 18 do 26 t). Tato nabídka bude brzy doplněna dalším vozidlem navrženým pro zákazníky, kteří potřebují řešení od 3,5 do 7,5 t.
 
Nové motory DTI 5 a DTI 8 vychází z osvědčených a vyzkoušených technologií, které jsou upraveny pro městské použití. Jsou v souladu s emisní normou Euro 6 a zároveň mají zlepšenou úroveň výkonu a spolehlivosti. Nízká spotřeba paliva, kterou se vyznačovala předchozí generace, byla uplatněna i u této nové řady. Možnost dosažení maximálního krouticího momentu od 900 ot./min. znamená, že řidiči nemusí tlačit motor na hranici jeho možností, což snižuje spotřebu paliva. Stejně tak velkorysý výkon nového čtyřválcového motoru, odpovídající výkonu šestiválcového motoru, umožní dále zvyšovat nosnost vozidla.
 
Všechny nové řady Renault Trucks jsou vybaveny robotizovanou převodovkou, která snižuje spotřebu paliva, chrání mechanické části vozidla, snižuje náklady na údržbu a umožňuje řidiči plně se soustředit na jízdu. Kromě toho byla řada prvků u Renault Trucks D vylepšena tak, aby se snížily náklady a usnadnila údržba. Například nárazník, který dříve tvořil jeden celek, se nyní skládá ze tří částí. Pro zákazníky, kteří chtějí dále snižovat své provozní náklady, může být tato řada doplněna službou Optifuel Programme. Spojením sledování spotřeby pohonných hmot softwarem Optifuel Infomax a školení hospodárné jízdy vyvinutým společností Renault Trucks může být v rámci celého vozového parku snížena spotřeba paliva až o 15%.
 
Pole působnosti je v odvětví distribuce velmi široké, proto musí být vozidlo schopno přesně naplnit potřeby zákazníků. To je důvod, proč společnost Renault Trucks nabízí více než 100 různých modelů a přizpůsobuje je tak, aby usnadnila práci dodavatelům nástaveb. Jakmile je dokončena objednávka, mají nástavbáři přístup ke všem plánům vozidla prostřednictvím specializovaného webového portálu. To jim usnadní plánování práce a doba montáže nástavby se sníží o 20 %. Renault Trucks vyvinul novou modelovou řadu D s cílem optimalizovat celkové využití vozidla. To zahrnuje sdílení zkušeností se zákazníky tak, aby měli k dispozici komplexní přepravní řešení. Zavazuje se, že bude po jejich boku po celou dobu provozu vozidla a bude jim poskytovat efektivní řešení v oblasti financování, pojištění, analýzy spotřeby paliva a školení hospodárné jízdy za účelem snížení spotřeby paliva, stejně tak že jim nabídne dostupnou servisní síť k zajištění efektivní údržby a snížení nákladů v případě odstávky vozidla.
 
Nová vozidla Renault Trucks Euro 6 byla vyvinuta s cílem poskytnout rentabilitu, spolehlivost a hrdost. Volvo Group, jejíž součástí je i Renault Trucks, učinila významné investice do této nové řady, stejně tak i do strojů a zařízení potřebných pro její výrobu. Nové obchodní uspořádání umožní Renault Trucks posílit své geografické pokrytí a zvýšit na některých trzích počet prodejních a servisních míst o 30 až 40 %. Díky této nové řadě vozidel a podpoře celosvětové skupiny, má Renault Trucks vše potřebné k získání nových zákazníků a zvýšení svého podílu na trhu

 

Přečtěte si také

Back to top button