Zprávy

Představení simulátoru, testy v Almeríi a pak Maroko Desert Challenge, MKR jede

Prezentace v Lyonu, testy v Almeríi a pokus o zlatý hattrick v závodě Maroko Desert Challenge.

Takový je aktuální program týmu MKR Technology, který zahájil hned po Velikonocích. Rally, která se po velkých změnách v loňském roce zařadila svojí úrovní hned za slavný Dakar a těžkou Silk Way, startuje už příští týden a trojice severočeských kamionů se pokusí navázat na předchozí úspěchy a získat třetí celkové prvenství v řadě.
 
„Bude to zatraceně těžké. Rally získala na velké prestiži a konkurence bude silná. Pořadatelé navíc pokračují v loňských standardech, kdy jsou na celé trase nulové přejezdy. Záleží tedy na každém kilometru. Nám se ale tento koncept líbí. Je to hodně závodní a celkovým pojetím je to zkrátka takový návrat ke klasickému Dakaru. Věřím, že uspějeme,“ sdělil Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology.
 
Maroko Desert Challenge, která do předloňska nesla označení Libya Rally, odstartuje v neděli 15. dubna prologem na kouzelné pláži Plage Blanche. Do té doby má ale tým opravdu napilno. V úterý se vydal do jižního Španělska na poslední testy v Andalusii. Ty proběhnou v nadcházejícím víkendu v Almeríi, u přístavního města obklopeného horami s horkým a suchým polopouštním podnebím. „Zaměříme se především na optimalizaci odvodu teploty ve vysokých nadmořských výškách a provedeme finální testy výkonu celé soustavy,“ podotkla Klára Kress, manažerka týmu MKR Technology.
 
Ve středu před zahájením testů tým udělal tým mezizastávku ve francouzském Lyonu. Ve fabrice Renault Trucks měl pilot Martin van den Brink autogramiádu při příležitosti představení dakarského simulátoru, tedy počítačové hry vydané automobilkou Renault Trucks, její součástí jsou právě severočeské kamiony od MKR Technology. 
 
Do závodu Maroko Desert Challenge letos odstartuje trojice židovických speciálů ve složení pilotů letošního Dakaru, tedy dva kamiony holandské stáje Mammoet Rally Sport s Martinem van den Brinkem a Janusem van Kasterenem a třetím kamionem týmu Riwald Dakar Team s Gertem Huzinkem. Závod ale zaznamená velkou premiéru. V kabině s Martinem van den Brinkem tentokrát nepojede roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský, nýbrž pilotův šestnáctiletý syn Mitchel van den Brink. Mitchel jezdí od dvanácti let motokros, dva roky má závodní licenci pro drifting a teprve před dvěma měsíci od FIA získal dakarskou licenci. Do kabiny ho připravoval holandský navigátor Wouter de Graaf. V kamionu Renault Trucks CBH, interně nazývaný Sherpa, pojede závod rodinná posádka vůbec poprvé.
 
Maroko Desert Challenge svým konceptem navazuje na loňské změny. Jubilejní 10. ročník opět povede od pobřeží k pobřeží. Po pátečních a sobotních technických přejímkách se začíná v neděli (15.4.) na panenské pláži Plage Blanche u Atlantského oceánu a skončí po týdnu u Středozemního moře. Závod projede podél alžírských hranic krásnými částmi Maroka daleko od turistických oblastí. Pořadatelé slibují velká dobrodružná překvapení, rychlé tratě, ale také technické úseky, rozsáhlé africké pláně, ještě více písečných dun, solná jezera, ale také legendární přejezdy etap skutečného Dakaru. Připraveny jsou pouštní bivaky. Oproti loňsku přibyla jedna etapa a všechny závodní speciály pořadatelé přichystali nově tak, aby posádkám ukázali co nejvíce marocké krajiny. Podtrženo sečteno – nové roadbooky, nové bivaky, 8 nových etap, 2 403 km, nulové přejezdy, jen čistá rally.
 
Maroko Desert Challenge 2018
1. etapa – 15.4. – prolog Plage Blanche (77 km)
2. etapa – 16.4. – Plage Blanche – Touzounin (470 km)
3. etapa – 17.4. – Touzounin – La Dune du Juif (335 km)
4. etapa – 18.4. – La Dune du Juif – Fezzou (310 km)
5. etapa – 19.4. – Fezzou – Merzouga (275 km)
6. etapa – 20.4. – Merzouga – Boudnib (306 km)
7. etapa – 21.4. – Boudnib – Maarka (410 km)
8. etapa – 22.4. – Tendrara – Oujda (220 km) 

Přečtěte si také

Back to top button