Zprávy
Řidiči Scanií oceňují jako velice kvalitní auto
Společnost DHL Automotive převzala v říjnu pět nových tahačů Scania R 410 Euro 6.
Společnost DHL Automotive převzala v říjnu pět nových tahačů Scania R 410 Euro 6 a už při této příležitosti musel Petr Lhoták ze společnosti DHL vysvětlovat, že se nejedná o vozidla pro poštovní službu DHL, díky které je společnost známá asi nejvíce. Nová vozidla budou patřit do divize DHL Automotive, která se, jak už název napovídá, věnuje
výhradně přepravě zboží v oblasti automotive.
V divizi DHL Automotive jsme oblastní spedicí pro Volkswagen pro celou Českou republiku. Toto pro nás znamená, že jakýkoliv výrobce autodílů v České republice, kterých je momentálně zhruba 400, vyrábějící díly pro Volkswagen kontaktuje pro dopravu nás jako oblastní spedici. Vozíme vše od jedné palety po kompletní náklad. A nutno dodat, že v současné době je těch kompletních nákladů skutečně hodně. Toto zboží vyzvedáváme u dodavatelů a vozíme ho do výrobních závodů Volkswagenu v okolních zemích –(Slovensko, Maďarska, Polsko, Německo a Belgie). Na to, abychom tento velký transportní byznys byli schopni dělat, jsme si pořídili vlastní flotilu. Ta vznikla před více jak deseti lety a v současné době ji tvoří 38 lowdeckových souprav + na přelomu ledna a února 2016 dojde k dalšímu rozšíření o deset kusů, takže se dostaneme na celkový počet 48 souprav. Troufám si tvrdit, že ani tento stav nemusí být vzhledem k vývoji na dopravním trhu konečný. Více o rozvoji vlastní flotily nám ukáže blízká budoucnost.
Zmínil jste vaše spojení se značkou Volkswagen. Mělo vliv na to, že jste zvolili tahače značky Scania, která je dceřinou společností VW?
Hlavním kritériem pro nás byl samozřejmě poměr ceny, výkonu a spolehlivosti. Ale lhal bych, kdybych tvrdil, že vazby Scanie a koncernu Volkswagen jsme zcela přehlíželi. Všechny tyto faktory pak rozhodly, že více jak polovinu naší flotily bude představovat značka Scania.
Současná dodávka vozidel je vybavena motory Euro 6 o výkonu 410 k bez EGR. Proč vůbec padla volba na tento motor, který mnozí vnímají jako nedostatečně silný, byť zkušenosti z praxe ukazují, že to není pravda?
V automotive vozíme mix nákladů, což znamená, že maximální tonáž 24 vozíme jen občas. Dle našich záznamů a statistik se průměrná hmotnost nákladu pohybuje od 12 do 15 tun. S ohledem na tento fakt a taky vzhledem k našim trasám se nám ekonomicky nejvíce vyplatí právě tento motor. Navíc ho máme už dokonale prověřený a ze zkušeností mohu říct, že patří v současnosti k nejspolehlivějším motorům na trhu.
Když už máte s touto motorizací zkušenosti, jakou očekáváte spotřebu?
Spotřeba je jedním z hlavních důvodů, proč jsme volili tyto motory, protože tvoří významnou část celkových nákladů. Kde jinde než na palivu můžete nyní ušetřit? Proto jsme bedlivě analyzovali dosavadní výsledky a v porovnání s konkurencí dosahuje Scania na absolutní špičku. K tomu máme stanovené konkrétní limity, tyto limity se nám daří plnit a v současnosti v letním období jezdíme průměrně za 25,2 litrů na 100 km. A v podobných hodnotách bychom se rádi pohybovali i s novými vozy.
To je úžasná hodnota. Jak se vám ji podařilo dosáhnout?
Základ je v tom, že máme velice kvalitní řidiče. Ti, co jezdí na Scaniích, se za určitý čas dokážou s autem sžít a dostat z něj maximum. A nejde jen o spotřebu. V hodnocení Scania Driver Support naši řidiči pravidelně dosahují výsledků v rozmezí 93 až 100 procent, což dle vašich informací je v porovnání s ostatními dopravními společnostmi výsledek nevídaný.
Jak se svými řidiči pracujete, aby dosahovaly takto výborných výsledků?
S řidiči neustále pracujeme, snažíme se je vychovávat, dokonce jsme v tomto spolupracovali i se Scanií a jejím interním školitelem. Ten s námi absolvoval jednu náročnou trasu a následně jsme s panem Prostředníkem (Pavel Prostředník, ředitel Scania Dealerství Praha a severní Čechy, pozn. red.) výsledky do detailu vyhodnotili a nastavili si určitý cíl, jak a za kolik je vůbec možné jezdit.
Vaši řidiči dosahují skvělých výsledků, což je dobré hlavně pro vedení společnosti. Ale jak jsou oni sami spokojeni za volantem Scanie?
Naši řidiči Scanií oceňují jako velice kvalitní auto a oceňují její pohodlnost a prostornost kabiny. I když jezdíme většinou jen v jednom řidiči, tak je třeba mít na paměti, že za volantem tráví prakticky celý týden, a proto jsme se rozhodli jim poskytnout určitý komfort. Objednali jsme tedy například nezávislé klimatizace, což není úplný standard.