Zprávy

Rozšíření inovační řady pneumatik MICHELIN CrossClimate

Pneumatika MICHELIN CrossClimate, první letní pneumatika, která má zároveň zimní homologaci, bude k dispozici v nových rozměrech, včetně rozměrů pro SUV vozidla.

MICHELIN CrossClimate představuje novou, inovační kategorii pneumatik, která v sobě kombinuje technologie zimních i letních pneumatik, což bylo až do tohoto okamžiku považováno za nemožné. Po rozšíření řady si řidiči osobních vozidel mohou vybrat ze 37 rozměrů od 14” do 18”, zatímco majitelé SUV vozů ze 6 rozměrů od 17” do 19”.
 
Na rozdíl od celoročních pneumatik, jejichž výkony v letních a zimních podmínkách jsou vždy výsledkem technického kompromisu, získala pneumatika MICHELIN CrossClimate v testu přilnavosti na mokrém povrchu nejvyšší možné klasifikační hodnocení třídy „A“ podle hodnoticích kritérií jak pro letní, tak pro zimní pneumatiky.
 
Inovativní pneumatika Michelin uzpůsobuje své vlastnosti aktuálním povětrnostním podmínkám díky inovační stavbě běhounu a použití inteligentních elastomerů.
 
Michelin zohledňuje potřeby řidičů různých modelů vozidel, a proto rozšiřuje řadu pneumatik MICHELIN CrossClimate. Od poloviny roku bude pneumatika k dispozici v rozměrech od 14’’ do 18’’ a od září 2016 také ve verzi pro nejoblíbenější SUV vozy, v rozměrech od 17” do 19”. Ve výsledku bude tedy celá řada nabízet 37 rozměrů pro osobní vozidla a 6 rozměrů pro SUV vozidla.
 
Pneumatika byla testována a hodnocena nezávislými organizacemi TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center a UTAC-CERAM Group. Výsledky potvrdily nejvyšší výkony jak v letních, tak v zimních podmínkách a zároveň převahu nad celoročními pneumatikami dostupnými na trhu. Převaha pneumatiky MICHELIN CrossClimate byla zřejmá mimo jiné v oblasti klíčové pro bezpečnost, tedy v brzdění na suchém povrchu.
 
Jedinečné výkony nové pneumatiky MICHELIN CrossClimate vycházejí z kombinace tří nejvyspělejších technologií.
1.     Inovační směs pryže:
-       Běhoun je velice pružný, a dokáže se tedy uzpůsobit každé nerovnosti povrchu ve všech jízdních podmínkách – na suché, mokré i zasněžené vozovce.
-       Pneumatika má nízký valivý odpor.
 
2.     Jedinečná kombinace směrového dezénu s atypicky uspořádanými 3D samoblokujícími lamelami:
-       3D lamely jsou uspořádány podél dezénových bloků, jak je typické pro letní pneumatiky, a zároveň se vyznačují složitou geometrií, jak je tomu u lamel zimních pneumatik Michelin. Lamely mají zvlněný profil s měnící se šířkou, což v zimních podmínkách zajišťuje efekt „drápu“ – lamela se zaryje do sněhu a zvýší přilnavost pneumatiky.
-       Směrový dezén s proměnlivými úhly dezénových bloků optimalizuje přilnavost na sněhu.
-       Svislé a vodorovné zvlnění lamely vytváří efekt samoblokování.
 
3.     Kombinace zkosených hran běhounových bloků s vysoce výkonnými lamelami zajišťuje maximální kontaktní plochu s vozovkou a zvyšuje tak účinnost brzdění na suchém povrchu. Využití inovačních lamel s plnou hloubkou zaručuje vynikající brzdné vlastnosti a záběr na sněhu.
 
Pneumatika MICHELIN CrossClimate dala vzniknout nové kategorii pneumatik. Nejedná se o celoroční pneumatiku (s průměrnými výkony v letních i zimních podmínkách), ale o prémiovou letní pneumatiku s nejvyššími možnými výkony v zimních podmínkách. Její stavba reaguje na potřeby řidičů, které vyplynuly z testů nezávislých výzkumných institucí. Reaguje rovněž na oteplující se klima v Evropě. MICHELIN CrossClimate je pneumatika pro řidiče, kteří se chtějí cítit bezpečně při jízdě na suchém a mokrém povrchu v létě, ale také v proměnlivých povětrnostních podmínkách v zimě.
 
Každý rok investuje Michelin více než 640 milionů eur do výzkumu a vývoje, provádí 75 tisíc testů mezi řidiči po celém světě a vyslechne názory 11 tisíc osob nakupujících pneumatiky.
 
Jak vznikala pneumatika MICHELIN CrossClimate?
 
7 – počet zemí, ve kterých byla pneumatika testována: Německo, Kanada, Finsko, Francie, Polsko, Španělsko a Švýcarsko.
 
36 – počet měsíců potřebných k vyvinutí pneumatiky – od čistého listu papíru po oficiální představení dne 2. března 2015. Intenzivní práce trvaly pouze 3 roky, zatímco obvykle trvají 4 roky a 8 měsíců.
 
70 – teplotní rozmezí stupňů Celsia, v němž byly pneumatiky testovány – extrémní teploty se pohybovaly od mínus 30 °C do plus 40 °C.
 
150 – počet inženýrů a odborníků, kteří se podíleli na vyvíjení, testování a výrobě pneumatiky MICHELIN CrossClimate.
 
Více než 1000 – počet laboratorních testů, které testovaly všechny složky pneumatiky.
 
5 milionů – počet kilometrů najetých během testů, které zkoumaly dynamiku, přilnavost a odolnost. To znamená, že při testování objely vozy vybavené pneumatikami MICHELIN CrossClimate zeměkouli kolem rovníku 125krát.  
 

MICHELIN CrossClimate je praktickou ukázkou filozofie MICHELIN Total Performance – kombinace všech výkonů pneumatiky na nejvyšší možné úrovni. To znamená, že zdokonalení jednoho parametru pneumatiky není nikdy učiněno na úkor jiných výkonů.  

Přečtěte si také

Back to top button