Silniční doprava

Jaguar Land Rover se zaměří na výzkum technologií pro detekci výmolů na vozovce

Společnost Jaguar Land Rover zkoumá novou technologii, která bude identifikovat polohu a velikost výmolů, rozbitých krytů odvodňovacích kanálů a poklopů kanalizace. Následně pak bude tyto informace sdílet prostřednictvím cloudus ostatními autya také se správou silnic.

Pokud vůz dokáže od jiného vozidla přijmout varování o velkých výmolech nebo rozbitých poklopech kanalizace s předstihem, řidiči by měli být schopni zpomalit a vyhnout se nebezpečí. Popřípadě by mohl vůz přizpůsobit nastavení podvozku tak, aby omezil náraz. Systém by takémohl pomoci omezit pravděpodobnost defektu, poškození ráfku nebo vozidla či dokoncehavárii.
 
 „Range Rover Evoque a Discovery Sport vybavené systémem MagneRidedisponují senzory, které vozidlu dovolují monitorovat povrch vozovky pod koly a rozeznat výmoly, vyvýšené poklopy kanalizace nebo rozbité kryty odvodňovacích kanálů. Na základě sledování pohybu vozidla a změn výšky zavěšení je vůz schopen průběžně upravovat charakteristiku podvozku a poskytnout tak pasažérům komfortnější jízdu na nerovném a rozbitém povrchu silnice,“ řeklDr Mike Bell, GlobalConnected Car Director Jaguar Land Rover.  
 
„Pokud tento systém poskytne naším zákazníkům vyšší komfort jízdy, pak si myslíme, že tu je výborná příležitost vytvořit z informací, které získáme ze senzorů ‚velký balík dat‘ a sdílet jej ku prospěchu všechúčastníků provozu. Tato technologie by pak mohla zabránit mnohamiliardovým škodám na vozidlech a urychlit opravy silnic.“  
 
Další fází projektu ve výzkumném centru Jaguar Land Roveru ve Velké Británii je instalace nové technologie na snímání povrchu vozovky a digitálních stereokamerdo výzkumného Range Roveru Evoque.  
 
„V tuto chvíli získáváme nejpřesnější data, když vůz přejede přes výmol nebo poklop,“ dodal Mike Bell. „Proto také zkoumáme, jak bychom mohli zlepšit měření a přesnost detekce výmolů prostřednictvím skenování silnice před vozemtak, aby automobil dokázal včas odhalit případná nebezpečí.“  
 
„Snímání silnice před vozem a posuzování rizika je klíčovým krokemna naší cestě k vozům s autonomním řízením. Snažíme se vyvinout systém, který by v budoucnu vozidlům umožnil vyhnout se výmolům, aniž by vybočil ze svého jízdního pruhu a ohrozil ostatní řidiče. Pokud by výmol představoval příliš velké riziko, bezpečnostní systém by mohl vůz zpomalit nebo dokonce zastavit, aby náraz co nejvíce omezil. Budoucí autonomní řízení se tak může stát bezpečnou a příjemnou realitou.“  
 
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button