První low-deckové Scanie na LNG v Česku převzalo DHL Automotive
Od října se flotila společnosti DHL Supply Chain rozrostla o tři nové tahače s pohonem na zkapalněný zemní plyn. Přináší snížení nákladů i emisí CO2, a to až o 51 tun ročně. Další vozidla převezme příští rok.
Nové soupravy v barvách společnosti DHL Supply Chain jsou tvořeny tahači Scania R 410 ve verzi „low deck“, která umožňuje používat návěsy s třímetrovou vnitřní výškou nákladového prostoru. „To byla jedna z našich podmínek, protože právě tento druh návěsů je pro efektivní přepravu automobilových dílů nezbytný. Zároveň tím snižujeme počet kamionů v silničním provozu,“ vysvětluje Kateřina Rázlová.
Scanii na LNG pohání třináctilitrový šestiválec s nejvyšším výkonem 410 koní a maximálním točivým momentem 2000 Nm. Výkonové parametry jsou srovnatelné s agregáty na naftu. Oproti nim je však motor na LNG tišší běh a vypouští do ovzduší až o 15 % méně emisí CO2. První ze tří souprav ujede ve službách DHL 160 000 kilometrů ročně, u dalších dvou nákladních vozidel se počítá s 260 000 ujetými kilometry ročně.
Soupravy jezdí na trasách do Německa, dvě do Wolfsburgu, jedna do Cvikova, kde je vhodná infrastruktura. „Díky pečlivému plánování tras máme zásobování palivem zajištěno. V každém případě toto je první krok k postupnému rozšiřování flotily o vozidla na LNG,“ dodává Kateřina Rázlová. Vozy tankují v Česku v Klecanech (GasNet) a v Německu poblíž Norimberku. Každá ze dvou nádrží pojme 233 l zkapalněného zemního plynu, což zajišťuje dojezd mezi 700 až 750 km.
DHL Supply Chain využívá od konce loňského roku zároveň tahače Scania 410 CNG s pohonem na stlačený zemní plyn, který snižuje emise o 15 procent. Další dvě LNG Scanie rozšíří flotilu již v lednu příštího roku.
Scania dosud měla ve své nabídce pouze klasický tahač. Doposud low deckovou variantu na LNG nabízelo pouze Ivec. Na této variantě pracuje i Volvo, třetí výrobce nabízející tahač na LNG.