Zprávy

Světová premiéra Nového Eurocarga s pohonem 4×4

Světová premiéra Nového Eurocarga s pohonem 4×4, “Mezinárodního nákladního vozidla roku 2016”, od značky Iveco na veletrhu BAUMA 2016

Iveco se zúčastnilo veletrhu BAUMA 2016, přední výstavy pro stavebnictví, stavební materiály a těžební stroje, stavební vozidla a vybavení, kde vystavilo čtyři klíčové produkty vyvinuté pro stavební průmysl: Nové Eurocargo 4×4, které se zde poprvé představilo veřejnosti, nový ocelový třístranný sklápěč Daily 4×4, třístranný sklápěč Trakker 6×6 a zadní sklápěč Astra HD9 8×6.
Již podruhé se Iveco spojilo na důležitém veletrhu se sesterskou značkou CASE Construction Equipment, aby společně vystavily své doplňkové zboží pro průmysl u stánku CASE FM.713/3.
 
Nové Eurocargo 4×4: evropský debut
V segmentu střední řady vystavuje Iveco nové 15t Eurocargo 4×4, umístěné v prostoru stánku značky CASE. I toto vozidlo patří do produktové řady, která byla v průmyslu vždy velmi oblíbená, a získalo titul “Mezinárodní nákladní vozidlo roku 2016”.
 
Nové Eurocargo 4×4 je navrženo pro nejnáročnější práci mimo silnici a je tím pravým řešením pro stavebnictví a městskou výstavbu. Je k dostání s denní nebo spací kabinou se standardní střechou. Jeho hmotnost dosahuje 11,5 nebo 15 t a je nabízeno s rozvorem kol od 3,240 do 4,150 mm. Je poháněno motorem Tector 7 ve variantách 220 a 250 HP u 11,5t verze a u 15t verze ve variantách 250 či 280 HP. Je to jediné vozidlo Euro VI z řady středně těžkých vozidel, které splňuje emisní normy se systémem HI-SCR s pasivním filtrem pevných částic.
 
Nové Eurocargo 4×4 disponuje různými ochrannými prvky pro provoz v terénu, jako jsou ocelové nárazníky, zásuvné nástupní schůdky a specifický ochranný kryt chladiče motoru. Je vybaveno přední tažným zařízením a je k dispozici s PTO. ZF šestistupňové manuální převodovky jsou vybaveny pneumatickým servo-shift systémem, který slouží ke snadnému řazení i v nejnáročnějších podmínkách. Stálý pohon všech kol je zajišťován dělící převodovkou, která rozděluje krouticí moment motoru mezi přední a zadní nápravy. Podle podmínek (jízda na silnici nebo v terénu) je možné volit mezi rychlým nebo pomalým poměrem rozdělení síly. Navíc tři uzávěry diferenciálu zaručují trakci dokonce i na povrchu s nízkou přilnavostí. Výjimečně úzký úhel otáčení v rozmezí mezi 40 a 48 stupni, v závislosti na pneumatikách, činí Eurocargo stejně pohodlným na městských staveništích i v terénu. 
 
Nová Daily 4×4: připravena do terénu
 
Po obrovském úspěchu Nové Daily, která získala prestižní titul “Mezinárodní dodávka roku 2015”, uvedlo Iveco na trh Novou Daily 4×4. Toto vozidlo je připraveno do terénu, na všechny cesty, do všech podmínek: na staveniště, pro stavební a údržbářské společnosti i do nejvyšších nadmořských výšek. Její síla a výdrž nemají v této kategorii konkurenci, díky speciální terénní konstrukci. Jednou z klíčových předností je právě žebřinový rám s profilem ve tvaru písmene C, který byl vždy typický pro řadu Daily a zaručuje nejsnazší přizpůsobení karoserie a zajišťuje robustní výkon ve všech misích.
 
Je poháněna čtyřválcovým 3litrovým F1C Euro VI heavy-duty motorem s common rail vstřikováním, který vyvíjí maximální sílu 170 hp (125 kW) s maximálním točivým momentem 400 Nm. Šestistupňová převodovka je spojena s centrální převodovou skříní se dvěma specifickými převody za účelem dosažení 24 převodových stupňů vpřed a 4 zpáteček. Díky třem uzávěrám diferenciálu je Nová Daily 4×4 schopná zvládnout jakýkoli svah i nejnáročnější terén, bez kompromisů, co se týče pohodlí řízení. Vozidlo se dobře hodí pro všechny typy úloh, dává na výběr z množství možností PTO na převodovce a centrální převodové skříni, je kompatibilní s pneumatikami do terénu i na silnici a nabízí možnost příslušenství na přední části vozu, jako jsou navijáky anebo sněžné pluhy.  
 
Nová Daily je k dostání ve dvou verzích, buď jako jednoduchá kabina s dvěma rozvory kol (krátká varianta s 3 050 mm a dlouhá varianta s 3 400 mm), nebo kabina pro posádku s rozvorem 3 400 mm, která může přepravovat až sedmičlennou posádku. 
  
Trakker: posouvá hranice nemožného při práci v lomech a na staveništích
 
V části stánku věnované lomům je vystaven Trakker, verze 26 t, 6×6, třínápravový, vybavený třístranným sklápěčem. Navržený a vyrobený pro práci v lomech a na staveništích, Trakker podává výjimečné výkony v nepřístupných terénech a odolává náporu nejsložitějších podmínek.
 
Každý jednotlivý díl, počínaje extra robustním vysoce pevnostním ocelovým rámem, je vybrán s ohledem na jeho sílu a výdrž: toto vozidlo je dlouhodobou investicí. Motory Cursor 9 a Cursor 13 i veškeré mechanismy drží krok s extrémními podmínkami. Trakker využívá technologie HI-SCR pro zpracování výfukových plynů. Toto řešení je navrženo tak, aby vydrželo po celou dobu životnosti vozidla, a vyžaduje pouze minimální péči. Trakker je vybaven revolučním INTARDERem (pomocný brzdový systém) třetí generace, který snižuje nároky na servisní pauzy a současně poskytuje bezpečnost a spolehlivost. Trakker je sestrojen tak, aby spolehlivě poskytoval nejvyšší produktivitu ve své třídě a současně snížil celkové náklady na vlastnictví. 
 
Trakker opakovaně dokázal svou neuvěřitelnou schopnost podávat výkony v těch nejnáročnějších podmínkách a posouvá hranice výkonnosti také v nejtěžším světovém závodu Dakaru. Během Dakaru 2016 soutěžily dva Trakkery od Iveca z týmu PETRONAS De ROOY a zakončily závod na páté a desáté pozici, čímž se opět potvrdila síla a spolehlivost tohoto vozidla. Trakker dokázal ve všech závodech Dakar, kterých se zúčastnil, že je spolehlivý i v nejtěžších podmínkách.
 
Iveco Astra: světová premiéra pro těžební průmysl
 
Svůj světový debut měl i sklápěč Astra heavy duty HD9 8×6 Euro VI s 24m3 sklápěcí karoserií a nosností až 60 t. Poháněn 13l Euro VI Cursor motorem s výkonem 560 HP (412 kW) a řízen automatickou 16rychlostní převodovkou Astronic ZF s integrovaným intarderem (pomocný brzdový systém), je tento stroj ideální do těžebních podmínek. Technická řešení aplikovaná na tomto modelu se podílejí na zvýšení robustnosti, spolehlivosti a životnosti produktu za současného zvýšení výkonnosti. Zahrnují heavy duty přední i zadní Kessler osy se zesíleným parabolickým zavěšením kol a heavy duty šasi vyrobené ze dvou plochých a paralelních bočních dílů (320 x 90 x 10 mm + 6 mm) pro větší stabilitu a odolnost v nejnáročnějších pracovních podmínkách.
 
Interiér kabiny byl nedávno obnoven a přizpůsoben excelentní ergonomii a komfortnímu ovládání nové palubní desky a ovládacího panelu se speciálními funkcemi, což umožňuje snadno čelit nejtěžším úlohám v terénu.
 
Extra silné stroje připravené do extrémních podmínek a prostředí. Snadné na ovládání, opravy i údržbu během celého životního cyklu. Robustnost, všestrannost a zatížitelnost jsou klíčové atributy řady Astra HD9 od Iveca, navržené pro těžké nasazení mimo silnice v těžebních odvětvích, lomech, těžké výstavbě, u těžby ropy a plynu a v těžké dopravě. 

Přečtěte si také

Back to top button