Zprávy

Výroční bilanční zpráva společnosti Scania za leden – prosinec 2015

„Čisté tržby společnosti Scania vzrostly na rekordní úroveň 95 miliard SEK a zisk za celý rok 2015 se zvýšil na 9641 milionů SEK.“

Komentář Henrika Henrikssona, prezidenta a generálního ředitele společnosti Scania:
„Čisté tržby společnosti Scania vzrostly na rekordní úroveň 95 miliard SEK a zisk za celý rok 2015 se zvýšil na 9641 milionů SEK. Vyšší počet dodávek v Evropě, rekordně vysoký objem služeb, pozitivní účinky měnových kurzů a příjmy z finančních služeb byly částečně kompenzovány nižším počtem dodávek v Latinské Americe, Eurasii a Asii. Celkový počet objednávek na nákladní vozidla se v průběhu čtvrtého čtvrtletí ve srovnání s předchozím rokem snížil, a to v důsledku nižší poptávky v Latinské Americe a Eurasii.
 
V Evropě se držela poptávka na vysoké úrovni i v průběhu čtvrtého čtvrtletí. Pozice Scanie na evropském trhu je silná – to potvrzuje tržní podíl 16,5 procent ve srovnání s 15,1 procenty v roce 2014, což je dáno především širokou nabídkou motorů Euro 6. Pozitivní vliv na počty objednávek měla rovněž nabídka motorů na alternativní paliva. Poptávka v Brazílii a Rusku ve čtvrtém čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 klesla a výhled zůstává nejistý. Poptávka v Asii ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím roku 2014 klesla.
 
Celkový počet objednávek na autobusy a autokary ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím předchozího roku vzrostl. V segmentu motorů zažil počet objednávek ve čtvrtém čtvrtletí oproti stejnému období roku 2014 propad, a to především v důsledku nižší poptávky v Latinské Americe a Asii. I tak ale dosáhly dodávky motorů v roce 2015 historického maxima 8485 jednotek. Scania dál pokračuje ve svém dlouhodobém úsilí o neustálé zlepšování služeb a právě v této oblasti se příjmy v průběhu roku 2015 zvýšily o 9 procent na novou rekordní úroveň 20,6 miliard SEK.
 
Scania pokračuje v investicích do propojených vozidel, která jsou důležitým faktorem v podpoře našich zákazníků. Finanční služby vykázaly rekordní hodnoty, když provozní zisk dosáhl více než 1 miliardy SEK. Platební morálka zákazníků je stále dobrá a úvěrové ztráty zůstávají na nízké úrovni.“

Přečtěte si také

Back to top button