Duel ve spotřebě paliva: Scania versus německý dopravce TSL
Scania Transport Laboratory a německá dopravní společnost TSL čelili vzájemné výzvě: Kdo dokáže při přepravě komerčního nákladu ušetřit více paliva?
Hanna Fange a Peter Röder
Soutěž začala v 04.00 hod. ve čtvrtek 26. května ve výrobní jednotce Scania ve švédském Södertälje. Dva dvounápravové tahače Scania R 480 s motory Euro 6 (celková hmotnost soupravy 40 tun) vyrazily na cestu ze Södertälje do výrobního závodu Scania v nizozemském Zwolle. Vozidla postupovaly na jih přes Švédsko a Dánsko do Vordingborgu, zhruba 100 km jižně od Kodaně. Tam si řidiči udělali povinnou 11-hodinovou přestávku na odpočinek. Mezitím vozidla s jinými řidiči pokračovaly v cestě do Zwolle s nákladem. Od 02.00 hod. v pátek 27. května soutěž opět pokračovala s Hannou a Petrem za volantem dvou jiných nákladních vozidel vypravených ze Zwolle, se stejnými specifikacemi jako předchozí vozidla. Vyjeli opět z Vordingborgu, aby kolem 13,00 dorazili do Södertälje.
V polovině cesty tam si řidiči vyměnili návěsy, aby se vyrovnaly rozdíly v hmotnosti a valivém odporu. Výměna byla přínosná, protože pak se výsledky obou kamionů velmi pěkně vyrovnaly.
Náklad na cestě zpět byl o něco lehčí a opět se na půli cesty návěsy vyměnily.
Duel palivové náročnosti: Mise splněna
Peter Roder překonal vzdálenost 1 351 km s průměrnou spotřebou paliva 25,4 litrů na 100 km. Röderova soupeřka, Hanna Fang ze Scania Transport Laboratory, skončila jako druhá se spotřebou 25,7 litrů na 100 km. Anders Gustavsson, gen. ředitel společnosti Scania Transport Laboratory, gratuluje Peterovi k vítězství
Den první, 26. květen 2011
Peter Roder vedl se spotřebou paliva 28,5 litrů na 100 km. Hanna Fang se spotřebou 28,6 litrů na 100 km byla však v těsném závěsu za ním. Peter byl se svým výkonem velmi spokojen. „Dnes šlo všechno skvěle,“ řekl. „Foukal však silný protivítr, který mohl mít vliv na spotřebu paliva. Řídí se zde však mnohem snáze. Cesty nejsou tak přeplněné a krajina je velmi rovná, jen někde tady je pár kopců. „
Hanna byla se svým výkonem také spokojená. Pokud jde o jízdy, byl pro ni den duelu téměř stejný jako ostatní běžné dny. „Snažila jsem se řídit jako vždy a velmi o duelu nepřemýšlet. Velmi často využívám podporu Scania Driver Support a oceňuji zpětnou vazbu, kterou neustále dostávám,“ řekla. „Jediná věc, se kterou nejsem na 100% spokojená je, že jsem otáčky při cestě dolů kopcem regulovala příliš brzy. Zítra budeme v duelu pokračovat, a já se pokusím této chybě vyhnout.“
Den druhý, 27. květen 2011
O 2:00 hodině ráno se oba soupeři duelu vydali na cestu z Vordingbordu v Dánsku do Södertälje ve Švédsku. Diváci mohli soutěž sledovat na internetu, kde jsou zveřejněny i údaje ze systému Scania Fleet Management. Díky tomuto systému mohla být sledována přesná poloha vozidel, spotřeba paliva a způsob jízdy.