Motorismus

Scania na IAA: Důraz na udržitelnost a služby

Na veletrhu IAA představí Scania novinky v podobě výrobků a služeb, které přímo přispívají ke zvýšení ziskovosti autobusů a nákladních automobilů.

Kromě rozšíření nabídky motorů Euro 6 Scania rovněž představí řadu nových komponentů zaměřených na snížení provozních nákladů a také na snížení vlivu na životní prostředí – jedná se o oblasti, které jdou často ruku v ruce. Všechny tyto novinky mohou v dlouhodobém měřítku přinést značné snížení spotřeby paliva. A pokud jde o autobusy, veřejnosti se ukáže Scania Citiwide s vlastní hybridní technologii.
 
• Scania Citywide s vlastním hybridním systémem Scania
• Inovace přinášející významné úspory paliva
• Nový třináctilitrový motor o výkonu 450 k pouze s SCR
• Volnoběžný retardér šetřící palivo
• Nové služby zvyšující provozuschopnost a tím i výnosový potenciál zákazníků
 
S dost možná nejširší nabídkou motorů Euro 6 na trhu byla v průběhu minulého roku Scania velice úspěšná. Mnohokrát dokonce zvítězila v nezávislých testech spotřeby paliva. Třináctilitrový motor Scania se ukázal být bezkonkurenčně úsporným, a to zejména v konfiguraci, která pro následné zpracování výfukových plynů používá pouze SCR. Nedávno byla představena další varianta – verze s výkonem 450 k, jenž rovněž přinese úspory paliva.
 
„V současné době se všichni zákazníci snaží vydělávat hlavně snižováním provozních nákladů, bez ohledu na to, zda je jejich činností přeprava zboží nebo osob,“ říká Henrik Henriksson, výkonný viceprezident společnosti Scania. „A proto nemůžeme polevit v našem nepřetržitém boji o každou kapku nafty a hledání řešení šitých zákazníkům na míru. Na veletrhu IAA představíme řadu inovací, které dále posílí pozici našich zákazníků.“
 
Na poli autobusů má Scania dlouhodobě pověst výrobce, který dokáže maximálně vyhovět zákazníkům a zároveň se nevzdává společenské odpovědnosti za dopad svých produktů na životní prostředí. A právě kvůli minimalizaci environmentálních vlivů je pro autobusy momentálně dostupná široká škála motorů schopných spalovat všechna dostupná paliva. Nyní jde Scania ještě dál a svou nabídku rozšiřuje o další novinku. Na výstavě IAA bude k vidění autobus Scania Citywide s hybridním řešením hnacího ústrojí.
 
Pokročilé technologie
Scania představí také další vyspělá technologická řešení, která si kladou za cíl snížit náklady a zvýšit provozuschopnost. Například retardér Scanie lze nyní objednat ve verzi, která když není aktivní, je mechanicky odstavena. Volnoběžný retardér navíc kromě úspory paliva poskytuje vyšší brzdný výkon, 4100 Nm namísto 3500 Nm. Stejně tak byl zvýšen brzdný účinek při nižších otáčkách motoru s pomocí vyšších převodových poměrů. Novinkou pak bude retardér aktivovaný pouze pomocí brzdového pedálu. V souladu se zásadou, že pomocné systémy, které nemusí být neustále k dispozici, by neměly vést ke ztrátám, představí Scania odpojitelný kompresor, který přispěje k dalším úsporám paliva.
 
Stranou nezůstane ani nová verze Eco-roll, pokročilého systému, který ve spolupráci se Scania Opticruise a Scania Active Prediction šetří palivo. Vozidlo je samo o sobě schopno určit, kdy je nejvýhodnější jet z kopce na neutrál, bez použití motoru. Systém je nyní ještě inteligentnější, Eco-roll se bude moci aktivovat častěji a také převodové stupně budou voleny vhodněji, než tomu bylo doposud. Eco-roll tak nemalou měrou přispěje k dalším úsporám u třináctilitrových motorů Euro 6.
 
Scania se také u některých motorů zabývá problematikou snížení vnitřního tření. Celý vtip je ve zvýšením provozní teploty a použití speciálně vyvinutého oleje s nízkou viskozitou a unikátními mazacími vlastnostmi. A právě ve spojení vyšší provozní teploty a nového oleje vidí inženýři Scanie další významný potenciál úspor. Bohužel je tu omezení, protože zmiňovaný olej může být použit pouze ve vozidlech určených pro dálkovou přepravu s třináctilitrovými motory Euro 6.
 
Řešení na míru
„Pokud jde o dlouhodobou udržitelnost, výroba těžkých vozidel v našem regionu díky Euro 6 učinila zásadní krok kupředu,“ říká Christopher Podgorski, Senior viceprezident divize nákladních vozidel u společnosti Scania. „Dalším krokem by mělo být řešení emisí CO2, což bude mnohem náročnější. Naším hlavním cílem je pomoci našim zákazníkům zlepšit jejich ziskovost za pomocí moderních technologií a inteligentních řešení. Výrobce, který nejlépe chápe svět zákazníka, a který přispívá k posílení jeho finanční situace, je ten, který vyhrává. Scania má produkty, služby a znalosti, které jsou pro to nezbytné.“
 
Kromě produktových novinek – ať už se jedná o autobusy nebo nákladní automobily – představí Scania na IAA také řadu nových služeb nebo zdokonalené stávající služby. Mnohé z nich mají společné to, že v konečném důsledku zvyšují efektivitu podnikání jednotlivých zákazníků.
 
Na IAA budou vystavena následující nákladní vozidla Scania:
• Scania P 320 6×2*4 – flexibilní kamion na bionaftu pro distribuci
• Scania G 340 4×2 – tahač s výkonným motorem na plyn
• Scania R 730 4×2 – Blue Stream – exkluzivní tahač limitované edice
• Scania Streamline R 490 6×2*4 – kamion s motorem na bionaftu
• Scania Streamline R 450 4×2 – tahač s extra nízkým šasi a motorem pouze s SCR
• Scania Streamline G 410 4×2 – tahač s nejnižší spotřebou v historii
• Scania G 450 8×4 – kamion pro náročnou práci v terénu
• Scania Streamline R 520 6×4 – špičkový kamion, jediný na trhu s motorem V8
 
Na IAA budou vystaveny následující autobusy Scania:
• Scania Citywide – městský stroj s vlastní hybridní technologií
• Scania OmniExpress – příměstský stroj spalující 100% bionaftu
• Scania Touring – luxusní dálkový autobus poskytující maximální pohodlí
 

Přečtěte si také

Back to top button