cargo-partner přepravuje obří dřevěnou sochu
cargo-partner přepravuje obří dřevěnou sochu. Společnost cargo-partner, která je součástí skupiny NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC., bude pro rakouské zastoupení na EXPO 2025 v Ósace zajišťovat širokou škálu logistických služeb. Zvláštní pozornost si zaslouží přeprava 16,5 metru vysoké dřevěné sochy, která bude sloužit jako ústřední prvek rakouského pavilonu.
Jako součást skupiny Nippon Express Group, která byla jmenována jedním ze dvou „Total Logistics Providers“ pro světovou výstavu EXPO 2025 v Ósace, bude společnost cargo-partner poskytovat komplexní logistické služby pro tuto akci: od vnitrostátní a mezinárodní přepravy až po celní deklaraci, skladování, distribuci, logistiku na místě a podporu při demontáži.
Jedním z vrcholů této spolupráce je přeprava pozoruhodné dřevěné sochy, která bude ústředním prvkem rakouského pavilonu na EXPO 2025. Tato 16,5 metru vysoká socha symbolizuje soulad mezi tradicí a inovací odrážející rakouské bohaté kulturní dědictví a pokročilé dřevěné stavební techniky. Dřevěná smyčka se skládá z mnoha vzájemně propojených lamel a představuje první takty Beethovenovy „Ódy na radost“.

Námořní přepravou této jedinečné stavby byla pověřena společnost cargo-partner. Díky rozsáhlým zkušenostem se zpracováním zásilek „project cargo“ s neobvyklými rozměry nebo požadavky je společnost cargo-partner dobře připravena k řešení složitých úkolů spojených s touto přepravou. Začátkem listopadu 2024 bude dřevěná smyčka pečlivě rozebrána, jednotlivé díly budou katalogizovány a zabaleny do deseti námořních kontejnerů a přepraveny z Rakouska na EXPO v Japonsku.
„Jsme rádi, že můžeme přispět k tak významnému projektu, který poukazuje na propojení inovací a udržitelnosti na globální scéně,“ řekl Martin Schenzel, jednatel společnosti cargo-partner v Rakousku. „Jako součást skupiny Nippon Express jsme hrdí na to, že můžeme pro EXPO 2025 poskytovat bezproblémové logistické služby a zajistit tak úspěch této mezinárodní akce.“
Přesná logistika v akci
Celá konstrukce bude přepravena ve dvanácti částech rozdělených do deseti námořních kontejnerů. Projekt přepravy začal dodávkou prázdných kontejnerů do areálu stavební firmy Graf Holztechnik v druhé polovině října. Pro usnadnění manipulace s objemnými díly jsou dřevěné části konstrukce namontovány na kontejnerových skluzech. Po naložení budou kontejnery přepraveny po železnici do Hamburku, kam dorazí začátkem listopadu.
Hlavní část přepravy bude realizována námořní přepravou a to prostřednictvím přímého spoje z Hamburku do japonského Kóbe. Z přístavu Kóbe budou kontejnery dopraveny kamionem na výstaviště v Ósace. cargo-partner rovněž zajistil komplexní pojištění přepravy, čímž minimalizoval případná rizika během celé cesty.
Jednou ze zvláštních výzev tohoto přepravního projektu je, že díly musí být dodány ve specifickém pořadí: Kvůli omezenému prostoru v místě konání výstavy musí být konstrukce sestavena kus po kuse, což vyžaduje úzkou koordinaci mezi společností cargo-partner a všemi zúčastněnými stranami v každém kroku přepravního procesu.
Průkopnické truhlářské inženýrství
Inovativní konstrukční technika byla vyvinuta vídeňskou architektonickou kanceláří BWM pod vedením architekta Johanna Mosera a profesora Petera Bauera z inženýrské kanceláře pro konstrukční řešení Werkraum a realizována v rakousko-japonské spolupráci firmami Graf Holztechnik a Shinohara. Dřevěná smyčka byla vyrobena v Hornu v Dolním Rakousku.