Podle služby Balikobot.cz zvládlo Black Friday nejlépe DPD
Společnost Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, představila projekt www.ceskalogistika.cz, kde nabízí detailní informace o kvalitě a rychlosti dopravy balíků v České republice.
Českálogistika.cz si klade za cíl informovat o trhu s dopravci. Na webu jsou například aktuální data ohledně rychlosti doručení nebo trendy v dobírkách. Zároveň zde naleznete informace ohledně doručení ve velkých městech a také třeba rozdíly doručení na adresu nebo výdejní místo. Web se zabývá také aktuálními informacemi od předních českých dopravců.
„Z analýzy milionů zásilek nám vychází, že nejlépe si mezi dopravci na přelomu listopadu a prosince vedla společnost DPD. V týdnu 30. 11. – 4. 12. 2020 doručovala společnost DPD balík v průměru 41 hodin, Geis 49 hodin a PPL 54 hodin od podání k doručení. Segment dopravy balíků výrazně akceleruje a to zejména díky růstu e-commerce. V Balíkobotu máme data se zpožděním maximálně jeden den a můžeme tak dopravcům a odesílatelům výrazně pomoci zlepšit jejich služby. Evidujeme rozdíly nejen mezi dopravci, ale zejména v jednotlivých regionech Česka,” říká David Folprecht, jednatel Balikobot.cz.
Nejhorší situace posledních týdnů byla ve dnech 28. až 30. listopadu, kde žádný ze sledovaných dopravců standardně nedoručoval do druhého dne jako v průběhu roku. Výjimkou nebylo ani doručení delší než 4 dny. Nyní se situace lehce zlepšila. Zajímavostí je, že se v letošním roce po dlouhé době zvýšil podíl dobírky, což přičítáme novým zákazníkům na internetu, které přivedla do online světa pandemie.
V následujících letech by e-commerce v České republice měla dosáhnout na 20 % celého maloobchodu. V roce 2020 by měl atakovat online prodej 200 miliard korun s meziročním růstem přes 20 %. Přesun kamenných prodejců na internet je znatelný trend a díky pandemii v roce 2020 nabral výraznou akceleraci. Logistika je klíčem k úspěchu v e-commerce, ale zároveň pod velkým tlakem spotřebitelů.
Na webu jsou další zajímavé informace týkající se zásilek. 2/3 zákazníků si nechává zásilku doručit na adresu, zbytek na výdejní místo. Mezi malými zásilkami má největší podíl Zásilkovna.cz následovaná Českou poštou a PPL. Přesná data i další pořadí najdete v přiloženém grafu. V dalším přehledu jsou data o podílu dobírek u pěti největších přepravců.