Testování elektrických nákladních vozidel
Testování elektrických nákladních vozidel. Mezinárodní poskytovatel přepravních a info-logistických služeb spustil program testování elektrických nákladních vozidel, jako součást své komplexní strategie udržitelnosti. Společnost stojí v čele přechodu k ekologičtějším logistickým řešením tím, že v Rakousku a na Slovensku zařazuje do svého provozu elektrická nákladní vozidla při přepravě na první a poslední míli.
Vedení společnosti cargo-partner se zavázalo nasadit do konce roku 2024 v segmentu lokální silniční přepravy v Evropě nejméně pět elektrických nákladních vozidel pod značkou cargo-partner s kapacitou od 7,5 do 10 tun. Tato ekologicky šetrná vozidla budou výhradně využívat týmy silniční přepravy společnosti cargo-partner k vyzvedávání a doručování na první a poslední míli.
Počáteční testování elektrických kamionů se soustředilo na Rakousko a Slovensko, přičemž se plánuje rozšíření do dalších zemí v regionu střední a východní Evropy. Testování začalo v Rakousku koncem března a na Slovensku v polovině dubna.
„Společnost cargo-partner je odhodlána podporovat udržitelné inovace v logistickém průmyslu,“ řekl Thomas Schledorn, Chief Operating Officer Overland cargo-partner. „Máme velkou radost z pozitivních výsledků prvních zkušebních jízd v Rakousku a na Slovensku a těšíme se, že brzy budeme moci testovat elektrické kamiony i v dalších zemích. Zavedením e-trucků pro přepravu na první a poslední míli chceme snížit naši uhlíkovou stopu a přispět k čistšímu životnímu prostředí při zachování nejvyšších standardů služeb pro naše zákazníky.“
Rakousko
Během zkušební fáze v Rakousku testovala společnost cargo-partner vůz Mercedes-Benz eActros-300 s dojezdem 250-300 km na jedno nabití. Při provozu v okolí terminálu cargo-partner v blízkosti vídeňského letiště společnost úspěšně prováděla bez emisní a bezhlučné sběrné a doručovací operace. Nákladní vozidlo během testování absolvovalo množství zastávek a denně přepravilo v průměru přibližně 5,5 tuny nákladu.
Významným bodem byla jízda do nedalekého města St. Pölten. Během celé cesty vozidlo doručilo náklad o celkové váze 6,9 tuny a absolvovalo všechny zastávky u zákazníků na celkové vzdálenosti 264 km. S průměrnou spotřebou energie pouhých 1 kWh/km se vozidlo ukázalo jako vysoce energeticky úsporné, protože palubní počítač na konci dne ukazoval zbytkovou kapacitu 38 % nebo 166 km.
Slovensko
Na Slovensku během dvou týdnů testovala společnost cargo-partner vůz FUSO eCanter. Toto špičkové elektrické nákladní vozidlo má výkon 123,9 kW, nosnost 3,1 tuny, nakládací prostor pro 12 palet a dojezd až 200 km na jedno nabití.
Testování bylo zaměřeno především na denní jízdy v rámci Bratislavy, ale zahrnovalo i zkušební jízdy mezi sklady cargo-partner v Bratislavě a v Dunajské Stredě, jakož i jízdu z Bratislavy do Vídně, Fischamendu a zpět. Pokud jde o energetickou účinnost, výsledky byly na stejné úrovni jako při zkušebních jízdách v Rakousku a vykazovaly průměrnou spotřebu 1 kWh/km, což je nákladově srovnatelné s konvenčními nákladními vozidly.
Po důkladném vyhodnocení výsledků chce cargo-partner ve spolupráci s vybranými a důvěryhodnými klíčovými dopravci nasazovat elektrická vozidla na denní bázi. Kromě toho pro usnadnění bezproblémového provozu cargo-partner zajistí možnost nabíjení nákladních vozidel ve svých terminálech.