Testy osobních vozů

Mini Countryman – nečekaný konkurent

Mini Countryman – nečekaný konkurent. Nová generace Mini Countryman mezigeneračně nečekaně narostla a z nepraktické stylovky se stalo plnohodnotné, klidně i rodinné auto, které si stále zachovává vysokou míru originality. Vyzkoušeli jsme základní model C.

Tvůrci při návrhu nového Countrymanu přidali opravdu velké množství růstových hormonů, jen posuďte sami: Na délku totiž mezigeneračně narostl o 13 cm na 4444 mm, čímž překonal třeba i Škodu Karoq (4390 mm), na výšku pak přidal šest centimetrů. Díky tomu se Countryman zařadil do početné skupiny kompaktních SUV. Dokonce není ani tak daleko od sesterského BMW X1, s nímž sdílí techniku. 

Styl mu nechybí 

Třetí generace Countrymanu navázala na svého předchůdce, žádná dramatická revoluce se nekoná. Pořád se tak můžete těšit na tvary, díky nimž si ho na silnici s žádným jiným vozem nespletete. Snad jenom kvůli menším předním světlům mi přijde čelní partie až příliš asijská, naštěstí zezadu je to Mini každým coulem, i díky znakům ve světlech. Líbí se mi také dvoubarevná karoserie se zlatou střechou. 

Mini opět nabízí široké možnosti individualizace barev karoserie

Uvnitř tvůrci zaslouží velkou pochvalu za textilní obložení přístrojové desky a vyplní dveří, kde postupně přechází z modré do bronzové barvy. Moc sympatický detail, stejně jako podsvícení horní části palubní desky před spolujezdcem. 

Rodinný přítel 

Snad poprvé je možné s klidným svědomím o Countrymanu říct, že může plnit roli rodinného vozu. Proti předchůdci totiž nabízí vnitřek daleko více místa, hlavně nad hlavou, a to i s prosklenou střechou. Vzadu potěší posuvná lavice, která může zvětšit základních 450 l v zavazadlovém prostoru. To je stejná hodnota jako u předchůdce, kufr nyní má ale daleko lépe využitelný tvar. 

Posuvná zadní lavice umožňuje zvětšit zavazadlový prostor

Kulatý středobod

Mini bez kulatého centrálního přístroje je stejně nemyslitelné jako BMW bez kolečka iDrive. V novém Countrymanu má průměr 24 cm a OLED technologii, která má zajišťovat kvalitnější zobrazení. Musím přiznat, že jsem se logiku menu a přístup k některým funkcím učil docela dlouho. Dostat se třeba k základním údajům palubního počítače chce opravdu trpělivost, stejně tak klimatizace se ovládá výhradně přes displej.

I nadále je dominantním prvkem interiéru obří kruhový přístroj

Trochu mi vadilo, že indikátory směrových světel jsou jenom na displeji. Jejich zvuk je totiž velmi tichý, takže jsem je musel kontrolovat a na chvíli přestat koukat před sebe. Bohužel se nezobrazují ani na head-up displeji, který vřele doporučuji pořídit. I když je ve formě výklopného sklíčka a občas se v něm nepříjemně zrcadlila přístrojová deska. 

Tři válce stačí 

Základní Countryman C dává do pohybu tříválec 1,5 l, který spolu s mildhybridním pohonem disponuje 115 kW a 240 Nm, které se na přední kola dostávají výhradně přes sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Kombinace je to opravdu vydařená, a to jak z hlediska dynamiky (stovku zvládne za 8,3 s a jede až 212 km/h), tak i spotřeby. Ta se ustálila na příznivých 6,8 l/100 km, díky čemuž na jednu 45litrovou nádrž zvládne ujet klidně i 750 km. 

Přední sedadla nabízejí skvělý komfort 

Mini udělalo ještě jeden velký pokrok – má konečně komfortní pérování. Dlouho se mi nechtělo věřit, že jsou na autě příplatková 20″ kola, protože podvozek si vůbec prostřednictvím rázů nestěžoval na špatné silnice, dlažební kostky ani koleje ve městě. 

Není pro každého

Mini bylo a je stylovka, která není pro každého ani cenou, základní model totiž startuje na cca 730 000 Kč a řada prvků výbavy je pouze součástí paketů. Takže výsledná cena může snadno vyskočit přes milion, což je i případ tohoto vozu (1,08 mil. Kč).

Mini Countryman C

Motor: Ř3/zážehový

Zdvihový objem: 1499 cm3

Max. výkon: 115 kW (156 k)

Max. točivý moment: 240 Nm/3000 min-1

Elektromotor: 7 kW (10 k)

Maximální rychlost: 212 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 8,3 s

Převodovka: A7

Kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km

Spotřeba v testu: 6,8 l/100 km

Emise CO2: 146 g/km

Pohotovostní hmotnost: 1545 kg

Celková hmotnost: 2095 kg

Objem zavazadlového prostoru: 450/1450 l

Rozměry d × š × v: 4444 × 1843× 1661 mm

Rozvor: 2692 mm

Základní cena test. vozu: 726 167 Kč bez DPH

Přečtěte si také

Back to top button