Zprávy

Goodyear uvádí na trh nákladní zimní pneumatiky ULTRA GRIP MAX

Společnost Goodyear uvádí na trh zcela novou řadu zimních nákladních pneumatik ULTRA GRIP MAX, její zatím poslední příspěvek k maximální mobilitě, která bývá v zimním období kritickým místem provozovatelů velkých flotil.

Novinka poskytuje při polovičním opotřebení až o 40 procent vyšší přilnavost a až o 15 procent vyšší kilometrový výkon. Anketa mezi provozovateli velkých evropských vozových parků, kterou zadal Goodyear, potvrdila, že použití zimních pneumatik dopravcům pomáhá lépe zvládat provoz v zimním období.
 
Zcela nová řada pneumatik značky Goodyear poskytuje vynikající trakci během celé zimy, a to i v případě, že pneumatiky jsou již do značné míry opotřebované. Nákladní ULTRA GRIP MAX S na řízenou nápravu, ULTRA GRIP MAX D na hnanou nápravu a ULTRA GRIP MAX T pro přívěsná vozidla jsou speciálně určeny pro zimní provoz a označeny jak značkou hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF), oficiálním označením skutečných zimních pneumatik, tak také symbolem M+S. I při polovičním opotřebení splňují požadavky kladené na pneumatiky s označením 3PMSF; s touto ojedinělou charakteristikou udržují nákladní vozidla stále v provozu a ulehčují práci jak řidičům, tak správcům vozových parků.
 
Vozové parky potřebují zimní trakci
 
Průzkum společnosti Goodyear ukazuje, že 68 % dotázaných správců vozového parku je přesvědčeno o tom, že jim zimní pneumatiky mohou usnadnit podnikání během zimy. Za hlavní kritérium výkonnosti nákladních zimních pneumatik považují jejich trakci na sněhu. Za nejdůležitější ji označilo plných 50 % všech dotazovaných správců vozového parku. Tento výsledek bral Goodyear při vývoji nové řady ULTRA GRIP MAX, která nabízí až o 40 % vyšší přilnavost, v potaz. 
 
Díky technologii nové ULTRA GRIP MAX se vozové parky v zimě nezastaví
 
Uvedení nové ULTRA GRIP MAX na trh doprovází i představení dvou zcela nových technologií – Goodyear IntelliMax Block a Goodyear IntelliMax Edge. Obě technologie napomáhají tomu, aby nové nákladní pneumatiky vykazovaly zvýšenou přilnavost po celou dobu své životnosti. 
 
Technologie IntelliMax Block spočívá v kombinaci podélných kosočtvercových segmentů o různé hloubce a nepravidelných příčných drážek. Obojí přispívá k tomu, aby se drážky maximálně rozevíraly a zajišťovaly tak optimální záběr na sněhu a ledu. Uspořádání zprohýbaných příčných drážek se systémem tvarových zámků kromě toho zaručuje ideální tuhost dezénu při jízdě ve stopě, a tedy i pravidelné opotřebení a vysoký potenciální kilometrový výkon.
 
Podstatou technologie IntelliMax Edge jsou dezénové drážky se zkosenými, stupňovitými rohy. Vzniklý vysoký počet „zakusujících“ se hran přispívá k dosažení co nejlepšího kontaktu pneumatiky s vozovkou, zvláště na kluzkém povrchu. Pneumatiky ULTRA GRIP MAX byly navrženy speciálně pro těžké zimní podmínky a splňují i ty nejpřísnější požadavky. Jen díky tomu mohou být na boční stěně označeny symbolem 3PMSF, nejvyšším a nejpřísnějším ohodnocením výkonnosti nákladních zimních pneumatik. Nejvýznamnějším rysem nových pneumatik je ovšem jejich schopnost udržovat vysoký výkon po celou dobu jejich životnosti, daná kombinací inovované směsi i dezénu. ULTRA GRIP MAX D díky ní splňují požadavky na udělení přísně regulovaného označení zimních pneumatik, dokonce i když jsou z 50 % opotřebované.
„Mobilita je pro užitková vozidla klíčová, a to zejména právě v zimním období. Správci vozových parků navíc požadují zimní pneumatiky, které nabízejí vysoký stupeň trakce na sněhu,“ řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu nákladních pneumatik společnosti Goodyear pro Evropu, Blízký východ a Afriku. „Naše nová řada pneumatik ULTRA GRIP MAX s označením 3PMSF jim nabízí přesně to, co od zimní nákladní pneumatiky očekávají: vysokou trakci. ULTRA GRIP MAX D splňuje podmínky pro udělení oficiálního evropského označení nákladních zimních pneumatik dokonce i po padesátiprocentním opotřebování.“
 
ULTRA GRIP MAX S – o 30 % větší přilnavost
 
Nová pneumatika ULTRA GRIP MAX S na řízenou nápravu poskytuje vysokou stabilitu v zatáčkách a brzdný výkon na sněhu a ledu, aby si řidiči dokázali poradit i s těmi nejobtížnějšími podmínkami, které je mohou v zimě potkat. Vykazuje o 5 % lepší trakci na sněhu a stejný kilometrový výkon jako její předchůdkyně, Goodyear ULTRA GRIP WTS. Kromě toho ovšem nabízí o 30 % lepší přilnavost než její předchůdkyně, i když je už z poloviny opotřebovaná. Nová ULTRA GRIP MAX S poskytuje ve srovnání s celoroční nákladní pneumatikou KMAX S trakci lepší o 23 %.
Tvarové optimalizace drážek s cílem zajištění optimálního rozložení tlaku Goodyear dosáhl využitím počítačového modelu. Další počítačem řízená optimalizace geometrie výztuh segmentů běhounu přinesla zlepšené chování v zatáčkách a pocit optimální ovladatelnosti. Výrobce dále využil technologii hluboce skládaných hran, aby zajistil vysokou úroveň brzdného výkonu a trakce na sněhu během celého života pneumatiky. Dodatečné zlepšení brzdných vlastností a trakce na sněhu přineslo využití ostrých hran obvodových dezénových drážek. Rozteč segmentů běhounu, jejich tuhost, přilnavost a geometrii Goodyear rovněž optimalizoval v zájmu maximálního možného využití v nejrůznějších zimních podmínkách a maximálního kilometrového výkonu. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozměrech 315/80R22.5 a 315/70R22.5 pro vysoké zatížení.
 
ULTRA GRIP MAX D – Dostatečná trakce na sněhu i při polovičním opotřebení
 
Hlavní výhodou nové ULTRA GRIP MAX D na hnanou nápravu je to, že si udržuje velmi vysoký trakční výkon na sněhu i při opotřebování. Ve srovnání s 315/80R22.5 ULTRA GRIP WTD je její trakce na sněhu o 40 % lepší i při opotřebování dezénu o 50 %. Nová pneumatika poskytuje i o 11 % lepší trakci než celoroční nákladní KMAX D, která je označena symbolem 3PMSF. Nový tvar dezénových drážek přispívá k dlouhodobému vynikajícímu trakčnímu výkonu, který se udržuje až do konce životnosti pneumatiky. Díky kombinaci s hlubokými hranami se tak ULTRA GRIP MAX D kvalifikuje na udělení symbolu 3PMSF i při zvýšení celkového kilometrového výkonu o 15 %, které má pozitivní dopad na provozní náklady na ujetý kilometr.
Stejně jako v případě verze pro řízenou nápravu přineslo využití počítačového modelu tvarovou optimalizaci drážek s cílem zajištění optimálního rozložení tlaku. Nová geometrie výztuh segmentů běhounu zajistila lepší chování v zatáčkách a stejnoměrnou tuhost. Výsledkem směrového dezénu ve tvaru písmene V nové ULTRA GRIP MAX D je redukce hlučnosti a lepší trakce. Počet hran v zájmu dalšího zlepšení trakce a přilnavosti zvyšuje inovativní technologie spodních kuželovitých záběrových výlisků. Stejně jako u verze pro řízenou nápravu, zajišťují lepší brzdnou charakteristiku také ostré hrany obvodových dezénových drážek. Vysoká výkonnost na sněhu a vysoký kilometrový výkon jsou dány i optimalizací rozteče, tuhosti, přilnavosti a šířky žeber. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozměrech 315/80R22.5 a 315/70R22.5.
 
ULTRA GRIP MAX T – Vynikající směrová stabilita a přilnavost na sněhu
Nová pneumatika pro přívěsná vozidla ULTRA GRIP MAX T nabízí excelentní směrovou stabilitu a přilnavost na sněhu, které společně dovolují zvládnout i ty nejtěžší zimní podmínky. Je ideální volbou pro vozové parky, které hledají optimální řešení provozu přívěsných vozidel v zimním období. Hlavními konstrukčními prvky nové ULTRA GRIP MAX T jsou robustní ramenové bloky dezénu, pět vlnitých podélných drážek po celém obvodu a vysoký počet lamel tvaru S. Na trhu jsou v rozměrech 385/55R22:5 a 385/65R22.5.
Kompletní sortiment protektorů
 
Současně s uvedením nové řady zimních pneumatik ULTRA GRIP MAX Goodyear na trh zavádí rovněž plný sortiment protektorů. Souběžně s novou řadou nákladních zimních pneumatik tak budou pro dopravce k dispozici jak prémiové TreadMax ULTRA GRIP MAX D pro protektorování za tepla, tak i ULTRA GRIP MAX D UniTac pro protektorování za studena.
 

Přečtěte si také

Back to top button