Zprávy
Kolomý dobyl Čínu a chystá se do Maďarska
Poté, co se stal o víkendu překvapivým, leč zaslouženým dvojnásobným vítězem China
Truck Racing Championship 2015, když vedle individuálního prvenství triumfoval i v
Poháru konstruktérů, vyrazil Martin Kolomý do Maďarska. S konkurencí změří síly na Baja Hungaria, závod je součástí světového šampionátu Rallye Cross Country.
Lacko: Konzultant s šestikolkou
Na okruhu v Guandongu se Martin představil vedle trojice českých jezdců ve složení Lacko, Forman a Valtr. „Na základě losu se každý z nás stal součástí konkurenčních týmů a začalo se závodit,“ vysvětluje Kolomý s tím, že za svůj nečekaný, leč zcela zasloužený triumf vděčí především konzultantovi v osobě Adama Lacka. „Adam mi hlavně vysvětlil, že truck racing je kontaktní disciplína, kde se na nějakou ránu nehledí. Díky tomu jsem vyhrál jeden ze závodů.
Do čela se totiž dostal evidentně pomalejší domácí jezdec, který si ovšem spletl okruh se slalomovou dráhou. A tak jsem se o něj před koncem trochu opřel a hoch to neustál.“ Kromě koučování Martina Kolomého si Adam Lacko dokonale „užil“, neboť se mu dostalo šestikolky o dvou nápravách. „A to jsem si myslel, že jsem zažil v truckracingu opravdu všechno. Akcelerace prakticky nulová, auto skoro nezatáčelo. Když jsem radil svým inženýrům, že vůbec nejlepší by bylo uříznout poslední nápravu a zkrátit vůz tak o 1,5 metru, jen nevěřícně zírali,“ říká druhý jezdec průběžného pořadí ME tahačů se smíchem.
Jak se však shodli všichni členové naší výpravy, co se marketingu a mediálního pokrytí týče, má se starý kontinent od Číny čemu učit. „Jejich trucková série je postavena na tom, že se lidi chtějí v první řadě bavit, až pak řeší techniku. Díky přímému přenosu CCTV se sledovanost dostala na nějakých sto miliónů lidí, takže není co řešit. A o Číně je známo, že k technologickým věcem se vždycky nějak dostanou,“ podotkl manažer Buggyry Jan Kalivoda.
Testování a data
Po příjezdu z úspěšné čínské mise se musel Martin záhy přeorientovat na kamióny, neboť od pátku do neděle se představí, tentokrát s bratry René a Davidem Kiliány na Baja Hungaria.
Na posádku čeká celkem 506 km, z toho 378,5 km rychlostních zkoušek. V pátek závod startuje 2,5 km dlouhým prologem, o den později jsou na pořadu dne dvě etapy o shodné délce 102 km, přičemž účastníci se budou muset vejít do časového limitu 2:30 hod. Stejný čas budou mít k dispozici i v neděli s tím rozdílem, že trasa o 70 km naroste. Stejně jako v případě předchozí Baja Aragón, bude i v Maďarsku platit, že před konečným výsledkem bude upřednostněno testování a sběr dat.
„Poprvé pojede kompletní dakarská posádka, jedeme si to užít. Preferuji dlouhé rallye, na druhou stranu bych rád ukázal, že když je potřeba, umím zasprintovat,“ konstatoval Martin Kolomý.