Motorismus

Do zóny Škody Auto Vrchlabí by stát a kraj mohly dát až 750 mil.

Do rozvoje infrastruktury a dalších veřejných staveb u závodu Škody Auto ve Vrchlabí by mohlo jít z veřejných zdrojů až 750 milionů korun.

ČTK to dnes řekl hradecký hejtman Lubomír Franc (ČSSD). Vláda podle něj chystá usnesení, kterým by stát mohl dát do vrchlabské zóny 500 až 700 milionů korun. Kraj by podle Francova odhadu mohl zónu podpořit zhruba 50 miliony korun. Škoda Auto nyní přestavuje svůj vrchlabský závod z továrny na auta na závod na výrobu převodovek pro celý koncern Volkswagen. Moderní automatická převodovka DQ200 by se v nových halách měla ve Vrchlabí začít vyrábět v závěru roku 2012. Výši investice automobilka dosud nezveřejnila. Zatím se ve Vrchlabí, o jehož budoucnosti se velmi dlouho hovořilo, montují modely Roomster a Octavia. 

    
Veřejné investice by podle hejtmana měly jít zejména do oprav silnic a dále například do výstavby nové požární stanice. Město Vrchlabí by také mělo získat nový sportovní stadion, protože na ten původní se rozroste závod automobilky. Kraj podle hejtmana počítá, že na investicích do krajského majetku, zejména silnic v zóně, by se podílel 25 procenty. „Nyní čekáme na usnesení vlády, které by mělo konkretizovat podporu státu do zóny Vrchlabí,“ řekl hejtman. Jasno by podle něj mohlo být do začátku roku 2012. 

    
Stát finanční podporu rozvoje infrastruktury vrchlabskému regionu slíbil již v roce 2008. Bylo to v době, kdy Škoda Auto plánovala velkými investicemi vytvořit z Vrchlabí plnohodnotný závod pro výrobu a montáž aut. Nakonec automobilka plány změnila a ve Vrchlabí bude vyrábět převodovky. Rozvoj závodu podporuje i město Vrchlabí. Podíl města na výstavbě průmyslové zóny by mohl v průběhu tří let činit až 40 milionů, uvedla nedávno regionální MF Dnes. 

    
Významnou podporu daly stát a kraj v minulých letech již zóně Solnice na Rychnovsku, kde je stále rostoucí kvasinský závod Škody Auto. Stát a kraj zónu v souhrnu podpořily sumou 1,7 miliardy korun, z toho kraj dal asi 400 milionů. Největší část veřejných peněz šla do oprav silnic. Součástí byly i stavba požární stanice v Rychnově, čistírny odpadních vod v Solnici či opravy škol. „Investice do zóny Solnice se vyplatila. Na Rychnovsku je nejnižší nezaměstnanost v kraji, kolem pěti procent,“ řekl Franc.
 

Přečtěte si také

Back to top button