Zprávy

Prodeje značky SEAT vzrostly o 25 % během tří let

SEAT uzavřel rok 2015 s třetím meziročním nárůstem prodeje v řadě.

Počet dodaných vozidel SEAT přesáhl poprvé od roku 2007 hranici 400 000 za rok
(400 037; +2,4 %). V porovnání s rokem 2012 (321 000 vozidel) bylo dosaženo růstu o 25 %. To je nejlepší prodejní výsledek za uplynulých osm let.
 
Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, prezentoval loňské výsledky u příležitosti prvního setkání „Encuentros SEAT“ roku 2016, které se uskutečnilo s mottem „Kvalita: faktor úspěchu španělského průmyslu“. Zvýšení prodeje je výsledkem oživení trhu ve Španělsku (77 200 vozidel; +14,3 %) a Itálii (15 900 vozidel; +22,1 %), nepřetržitého růstu pátým rokem v řadě v Německu (87 800 vozidel; +3,8 %) a úspěšného působení na mexickém trhu (24 100 vozů; +13,2 %), který je pro značky SEAT čtvrtým největším trhem. SEAT navíc slavil historicky nejlepší prodejní výsledky v zemích, jako je Švýcarsko, Česká republika, Dánsko, Turecko, Izrael, Tunisko a Maroko.
 
Co se týče modelů, vzrostl prodej modelu Leon o 4,4 % (celkem: 160 900 vozů). Leon byl opět nejprodávanějším vozem značky. Nejvyššího růstu dosáhla Alhambra (+17,2 %), což vedlo k druhému nejlepšímu prodejnímu výsledku v historii (27 000 vozů). Pokrok zaznamenala rovněž Ibiza s 2,4% růstem, díky němuž bylo dodáno celkem 153 600 vozidel.
 
Nárůst prodeje a úspěch modelu Audi Q3 zvýšil výrobu v Martorellu o 7,8 % (celkem: 477 077 vozů), což je nejvyšší objem výroby od roku 2001. Závod Martorell vyrábí nejvíc automobilů ve Španělsku a jeho produkce rostla již šestým rokem v řadě. Mezi roky 2009 a 2015 se objem výroby zvýšil o 60 %.
 
Luca de Meo k roku 2016 prohlásil, že jeho „vrcholem bude uvedení prvního kompaktního SUV v historii společnosti“. Tato novinka se objeví u prodejců v polovině roku. Kromě ní představí SEAT v letech 2016 a 2017 další tři nové modely. „SUV se stane třetím velkým pilířem značky, vedle modelů Leon a Ibiza, a umožní nám pokrýt nejrychleji rostoucí segment uplynulých let,“ řekl předseda představenstva společnosti SEAT.
 
 
Kvalita – faktor úspěchu
Joaquín Serra, ředitel společnosti SEAT, zodpovědný za kvalitu, ve své prezentaci upozornil na příležitosti v oblasti kvality, jejichž využitím může SEAT zvýšit svou konkurenceschopnost. „Hlavními prvky jsou design, kvalita a efektivita nákladů. Oddělení kvality ovlivňuje celý cyklus automobilu, od návrhu designu a vývoje vozidla, přes zajištění výroby dílů u dodavatelů a ve vlastních výrobních závodech, až po poprodejní služby. Výzvou pro celý tým, který má na starosti kvalitu, je proměnit SEAT v osobitou značku s dokonalým průmyslovým zázemím.“
 
 
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 prodal SEAT na celém světě 400 000 vozidel, což je nejvyšší počet od roku 2007.
 
Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.
 
Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

Přečtěte si také

Back to top button