Přijedeme až k vám
Přijedeme až k vám. Název marketingové akce společnosti Kärcher přesně vystihuje její účel. Přivézt vhodnou čisticí techniku přímo k zájemci, který si ji tak může vyzkoušet, a je už na něm, zda se pro ni rozhodne. A to vše zcela zdarma.
Kärcher navazuje na úspěšnou akci věnovanou velké komunální technice. „S našimi stroji jsme jezdili do měst a obcí a zájemcům předváděli, co vše dokážou,“ vysvětluje Jiří Drozen ze společnosti Kärcher. Tentokrát se akce soustředí na menší zametací a čisticí techniku.

Když si neví rady
Tato akce je zaměřena na nové zákazníky, kteří potřebují realizovat nákup úklidového stroje nebo řeší specifický problém s úklidem a na internetu hledají možnosti a vybavení pro své prostory. „Abychom dokázali zákazníkovi navrhnout správné řešení, potřebujeme od něj získat co nejvíce informací o povaze problému, tedy co potřebuje čistit, zda je to venku, uvnitř, jaký typ plochy má, v jakém provozu apod.,“ popisuje Jiří Drozen. Každý úklid v závislosti na povaze nečistot totiž vyžaduje nejen jiný typ stroje, ale také samotný postup čištění, ať už se zaměříme na zametání, nebo mytí, kde svou roli hraje i správný výběr čisticí hlavy nebo válce a dobře nastavený poměr vody a čisticího prostředku. Buď to udělá prostřednictvím formuláře na webových stránkách společnosti, nebo může Kärcher kontaktovat i telefonicky, kdy operátorovi popíše, co potřebuje. Na základě získaných informací ho propojí s příslušným obchodníkem, který si se zájemcem domluví termín návštěvy a předvedení schopností vhodného stroje.

Na velikosti záleží
Kärcher má ve svém portfoliu opravdu veliké množství podlahových mycích či zametacích strojů, na něž tato akce cílí. „Prvotní získání informací je nesmírně důležité, protože podle toho vybereme optimální stroj a příslušenství, které zákazníkovi přivezeme a představíme,“ vysvětluje Alois Hub, prodejce z modletické centrály Kärcheru, který v rámci této akce jezdí za zákazníky.

Obvykle s sebou může dovézt více druhů techniky, protože někdy se až na místě ukáže, co se zákazníkovi vyplatí, případně zda nebude výhodná kombinace produktů. „Zákazník původně požadoval jen mycí stroj s odsáváním na úklid vnitřních prostor. Nakonec si ale na naše doporučení pořídil i základní zametací stroj, který dokázal vyřešit problém s prašností venkovního prostoru. Díky němu se dovnitř nezanášelo tolik nečistot a na úklid uvnitř nepotřeboval tak výkonný stroj. Ve výsledku sice pořídil dva stroje místo jednoho, ale celkově ušetřil nejen na nákupu mycího stroje, ale v budoucnu i na detergentech a čase, který bude muset pravidelně věnovat mytí podlah,“ uvádí jeden příklad z praxe Alois Hub. Hodně záleží na zkušenostech každého prodejce.

Pokud se ukáže, že zákazník potřebuje větší čisticí stroj, třeba i s posedem, k prodejci se přidá tzv. demo man – specialista na praktické ukázky velké a složitější čisticí techniky, jejíž předvedení už vyžaduje více času. Tyto podlahové mycí stroje se k zákazníkovi vozí větší dodávkou.
Dokud neuvidíš, neuvěříš
Alois Hub přidává další zajímavé zážitky, které v rámci své práce spojené s akcí Přijedeme až k vám zažil. „Přijeli jsme čistit podlahu do jednoho logistického areálu. Během ukázky za námi přišel majitel firmy a tvrdil, že má ve skladu perfektně uklizeno. Když ale viděl, kolik nečistot dokáže náš stroj odstranit včetně vyčištění i hůře přístupných míst, změnil názor a předváděný stroj si objednal.“

Někdy jsou cesty k zákazníkovi skoro až neuvěřitelné. Nedávno byl Alois Hub vyslán za starším párem na zemědělskou usedlost, jejíž součástí byly dvory a plochy o rozloze téměř 3500 m², které majitelé dosud zametali ručně. Jejich cílem bylo najít něco, co by jim tuto práci ulehčilo. Zmínili se, že jednou při jízdě autem zahlédli zametací stroj, který právě uklízel, a velmi se jim zalíbil. A že ho chtějí. „Jenže neměli internet, takže si pomocí známých zjistili, že tyto stroje vyrábí Kärcher. Zavolali nám se svým problémem, my jsme jim přivezli na ukázku předem vybraný ručně vedený zametací stroj s pojezdem a oni si ho okamžitě pořídili,“ vzpomíná Alois Hub.

Mezi obvyklé zákazníky patří školy, servisní dílny, různé showroomy, logistické areály a v poslední době také společenství vlastníků.
Řešení na klíč
Čas jsou peníze a v tomto případě zákazník ušetří hned dvakrát, navíc je tato služba zdarma. Díky odbornému poradenství ze strany společnosti Kärcher ušetří zákazník spoustu času, který by strávil vybíráním vhodného stroje, a zároveň získá know-how v podobě návrhu způsobu čištění a v neposlední řadě i výhodnou cenovou nabídku: „Už v první fázi mu dokážeme poměrně přesně poradit, jaká technika je pro něj vhodná. Hlavně si ji ale opravdu vyzkouší a přesvědčí se, že je u něj zvolená technologie opravdu účinná. Poradíme mu, jaký zvolit přesný postup, jak nastavit mix vody a čisticích prostředků nebo jaké příslušenství použít,“ popisuje další benefity Jiří Drozen z Kärcheru.
„Velmi mě těší, že až devadesát procent našich návštěv končí spokojeností zákazníka a zakoupením předváděné techniky,“odpovídá Alois Hub na otázku, zda možnost nechat si „zadarmo“ vyčistit své prostory zákazníci nezneužívají.