Zprávy

Scania předala hasičům 19 nových nosičů kontejnerů těžké hmotnostní kategorie

Společnost Scania dodala celkem 19 nových nosičů kontejnerů těžké hmotnostní kategorie Generálnímu ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, organizační složce Ministerstva vnitra.

Vozidla byla pořízena v rámci projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní, spolufinancovaného ze strukturálních fondů Evropské unie.
 
Ministerstvo vnitra a jeho organizační složka Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR vypsalo na začátku roku 2015 výběrové řízení na nové požární nosiče kontejnerů. Celá akce byla realizována v rámci projektu „Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní“ spolufinancovaného ze strukturálních fondů Evropské unie.
 
Vzhledem k široké nabídce robustních podvozků a motorů se tendru zúčastnila rovněž společnost Scania a výsledkem byla dodávka devatenácti požárních kontejnerových nosičů v hmotnostní třídě S. Konkrétně se jedná o vozidla Scania G 440 CB 6×6 HHZ s dvojitým, zesíleným rámem osazená třináctilitrovými motory o výkonu 440 k (324 kW) s 2300 Nm točivého momentu a převodovkou Scania s automatickým řazením Opticruise doplněnou retardérem. Automatizované řazení Opticruise má v těchto vozidlech 3 základní jízdní režimy, a to: Normal – pro standardní jízdu, Power – pro rychlou akceleraci a Offroad – pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Při kterémkoliv jízdním režimu převodovka umožňuje manuální zásah řidiče, což znamená, že řidič může ovládací páčkou pod volantem sekvenčně měnit zařazenou rychlost nebo přejít do plně manuálního režimu řazení.
 
Celoocelová bezpečnostní kabina typu CG14 je určena pro tříčlennou posádku, vybavena klimatizací, nezávislým topením, elektrickým stahováním oken, integrovaným palubním počítačem a cyklovačem stěračů. Disponuje také takzvaným. Offroad paketem, který představuje například zesílený ocelový přední nárazník nebo krycí mřížky předních světlometů.
 
Pro daný typ aplikace se jedná o ideální konfiguraci,“ uvedl ke specifikaci vozidel Petr Smola, manažer prodeje speciálních vozidel Scania Czech Republic s.r.o. „Výkon motoru dokáže vozidla spolehlivě rozpohybovat i v těch nejnáročnějších podmínkách a pohon všech kol 6×6 v kombinaci s uzávěrkami všech náprav je přímo předurčen pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Navíc převodovku s automatickým řazením a retardérem je možné vnímat jako začátek nového trendu u hasičských speciálů, který přináší uživatelům nebývalý komfort a s nadsázkou lze říci, že takto specifikovaná vozidla mohou nastavit nový standard pro hasičská vozidla.“
 
Robustní podvozkovou část Scania doplnili další dva výrobci – o ramena pro manipulaci s kontejnery a nakládací jeřáby Fassi se postarala společnost Everlift s.r.o. a další speciální vybavení, jako například majáky, komunikační zařízení, navijáky či speciální polepy dodala firma KOBIT Jičín.
 
Nová flotila devatenácti Scanií není určena pro konkrétní oblast, proto nebude možné všechna auta potkat na jednom místě. „Nové Scanie budou rozděleny do jednotlivých krajů v České republice a budou tak připraveny k nasazení od Aše až po Jablunkov,“ dodal k lokalizaci jednotlivých vozidel Petr Smola.

Přečtěte si také

Back to top button