Silniční doprava

Inspekce silnic v Libereckém kraji našla 1000 nebezpečných míst

Inspekce silnic druhé třídy v Libereckém kraji odhalila přes tisíc nebezpečných míst, která mohou vážně ohrozit motoristy.

Silničáři zmapovali všechny krajské silnice druhých tříd s výjimkou těch, které poškodily loni povodně. Prověřili 490 kilometrů silnic a všechna nebezpečná místa zadokumentovali. Na nápravu vad bude kraj podle odhadů potřebovat 90 milionů korun. Do konce roku by mělo být odstraněno 95 závad, na další se budou hledat peníze příští rok, řekl dnes novinářům náměstek libereckého hejtmana pro dopravu Martin Sepp (ČSSD). 

    
Zadáním prověrky reagoval kraj na vysokou nehodovost. Za deset měsíců letošního roku sice v kraji nehod mírně ubylo, následky jsou ale mnohem závažnější. Při 2998 dopravních nehodách zahynulo 23 lidí, loni bylo za stejné období mrtvých 14. Největším nebezpečím pro řidiče jsou pevné překážky u silnic. „Jsou to stromy nebo sloupy elektrického vedení, ale třeba i kaplička, případně autobusové zastávky,“ řekl náměstek ředitele Krajské správy silnic Libereckého kraje Petr Šén. Další úseky by podle něj bylo dobré ochránit svodidly. 

    
„Je levnější investovat do svodidel, než řešit následky dopravní nehody, kde navíc může dojít k vážnému zranění nebo dokonce smrti,“ poznamenal Sepp. Inspekce podle něj ukázala, že v případě 90 procent zjištěných závad je možné ji vyřešit s vynaložením méně než 100.000 korun. „Třeba svodidla stojí v podstatě pár korun, ale následky nehody mohou významně snížit,“ dodal. Na úpravách musí podle něj kraj spolupracovat s obcemi, někde půjde o vybudování chodníků pro bezpečnost chodců, zlepšit je třeba i značení. 

    
Liberecký kraj vlastní 2100 kilometrů krajských silnic druhých a třetích tříd, což je 86 procent komunikací na území kraje. V posledních letech se podařilo zastavit chátrání a stav komunikací se začal pomalu zlepšovat především díky úvěru 750 milionů korun a stamilionům z evropských fondů. Povodně loni v srpnu ale způsobily největší škody právě na komunikacích. Na jejich opravu bude třeba přes dvě miliardy korun. Kraj každý rok nechává zpracovat analýzu stavu komunikací, ta se ale zaměřuje především na stav povrchů. Sepp dnes nevyloučil, že kraj nechá podobnou inspekci v budoucnu provést i na silnicích třetích tříd.
 

Přečtěte si také

Přečtěte si také

Back to top button