Silniční doprava
Nový Renault Trucks T: nižší spotřeba, vyšší užitečné zatížení
Méně než tři roky od svého prvního uvedení a po velmi kladných ohlasech ze strany zákazníků, nabízí Renault Trucks T další významnou novinku, která ještě více přispívá k rentabilitě provozu.
Model T ve verzi 2016 těží z vylepšeného podvozku a hnací soustavy, které mu umožňují dosáhnout snížení spotřeby paliva až o 2 % a zvýšit užitečné zatížení až o 114 kg. Nově představuje Optivision, prediktivní systém změny převodových stupňů propojený s GPS.
V roce 2013 zahájil Renault Trucks T novou éru v historii značky Renault Trucks. Model oceněný titulem International Truck of the Year 2015 se rychle prosadil u zákazníků díky své kvalitě a energetické účinnosti. Renault Trucks neusnul na vavřínech a posouvá toto vozidlo do další úrovně. „Ohlasy zákazníků nám ukázaly, že jim model T poskytl nečekané výkony v oblasti spotřeby paliva a kvality řízení,“ vysvětlujeSophie Rivière, manažerka dálkové řady Renault Trucks. „Při naší práci jsme se zaměřili na tři stěžejní oblasti, abychom zajistili zákazníkům ještě vyšší rentabilitu: zlepšili aerodynamiku s cílem snížit spotřebu, snížili hmotnost ve prospěch užitečného zatížení a podpořili ekonomickou jízdu díky prediktivnímu navigačnímu systému GPS.“
Renault Trucks využil pro zlepšení aerodynamiky technologie testované na laboratorním vozidle Optifuel Lab 2. Model T 2016 může být volitelně vybaven integrovaným spojlerem umístěným pod nárazníkem: „Tento spojler usměrní obtékání vzduchu pod vozidlem a výrazně tak sníží jeho turbulentní proudění, které může být potenciální příčinou zvýšené spotřeby,“ upřesňuje Sophie Rivière, „navíc nové T nabízí nový pevný střešní spojler, který je odlehčený díky absenci kovové výztuže a zlepšuje tak proudění vzduchu kolem kabiny vozidla.“
V závislosti na provedení modelu, může zákazník navíc ušetřit další 2% paliva v porovnání se svým současným vozidlem.
Hlavní prioritou u podvozku byla úspora hmotnosti. Některé komponenty byly přepracovány nebo odlehčeny tak, aby zákazníci získali co nejvyšší užitečné zatížení. Za zmínku stojí například nová hnací náprava nebo vylepšené pneumatické pérování, které snížily hmotnost vozidla o několik kilogramů. Zákazník může využít také nabídky montáže hliníkové točnice na tahači. “Náš přístup v případě snížení hmotnosti je podobný přístupu u aerodynamiky,“vysvětluje Sophie Rivière, „úspor, kterých krok po kroku dosahujeme, pak společně představují významnou celkovou úsporu! S modelem T 2016 nakonec může zákazník získat navíc až 114 kg užitečného zatížení.“
Motory DTI 11 a DTI 13 prošly modernizací, díky které bylo vylepšeno jejich spalování a dále snížena spotřeba. Od nynějška vyhovují emisní normě Euro 6 krok C, která bude povinně platná od 31. prosince 2016.
Hlavní inovace u těchto motorů spočívá v zavedení systému vstřikování common rail pro variantu DTI 13. „Spolehlivost a výkony tohoto systému u 11 litrové verze v oblasti úspory paliva nás přesvědčily o jeho zavedení i pro 13 litrovou variantu motoru,“ pokračuje Sophie Rivière, „DTI 13 je velmi výkonný a představuje ekonomické řešení pro dopravce, jejichž vozidla jezdí v kopcovitých terénech nebo zajišťují přepravu těžkých nákladů.“ Motory jsou vybavené novou generací robotizované převodovky Optidriver.
Mimo inovace samotného vozidla, Renault Trucks představí při uvedení T 2016 novou nabídku služeb, které přispívají ke snížení spotřeby. Mezi nimi prediktivní systém změny převodových stupňů Optivision, který je nyní propojen s GPS. Systém využívá mapovou topografii pro optimalizaci výběru převodových stupňů. „V momentě, kdy se například blížíte ke kopci, bude systém maximálně využívat setrvačnosti vozidla,“ vysvětluje Sophie Rivière, „na jeho vrcholu, pak zůstane na nejvyšším a nejekonomičtějším stupni, protože rozpozná, že se blíží klesání.“ Každá, alespoň jednou projetá trasa je zaznamenána pomocí palubního snímače vozidla nebo i jiným vozidlem vybaveným systémem Optivision, které stejnou trasu ujelo. Úspory paliva tak může být dosaženo okamžitě při první jízdě vozidla, pokud jiné vozidlo stejnou trasu již absolvovalo před ním. Se sadou Fuel Eco+, která obsahuje sadu Fuel Eco (bez režimu power, systém eco cruise control s režimem Optiroll, vypínatelný kompresor vzduchu, čerpadlo řízení s proměnným průtokem a automatické zastavení motoru) a systémem Optivision, může dopravce snížit spotřebu svých vozidel až o 5 %.
Renault Trucks s modelem T ve verzi 2016 rozšiřuje svoji nabídku dopravních řešení. Díky lepšímu užitečnému zatížení, výkonnějším motorům a nabídce služeb těžících z posledních inovací v oblasti snížené spotřeby paliva, potvrzuje Renault Trucks svoji snahu nabízet zákazníkům nákladní vozidla, která se vyplatí.