Silniční doprava

Praha rozdělí miliardu korun z dividend na stavbu tunelu Blanka

Praha rozdělí miliardu korun, kterou letos dostala z dividend, na výstavbu tunelového komplexu Blanka a napojení Strahovského tunelu.

Rozhodla o tom v úterý rada města, vyplývá z usnesení zveřejněného na webových stránkách města. Stavby zatěžují pražský rozpočet, jen tunel Blanka bude stát asi 36,98 miliardy korun. Hlavní město letos dostalo na dividendách z akciových společností, ve kterých má vlastnický podíl, přes miliardu korun. Peníze obdrželo od firem Pražská energetika Holding, Pražská teplárenská Holding, Pražské služby a Pražská plynárenská Holding.

Přečtěte si také

Protože příjmy města jsou vlivem krize omezené, rozhodla rada o použití těchto peněz na dopravní stavby, na které nemá dostatek jiných prostředků. Rozdělení peněz by mělo podle usnesení urychlit postup prací a zajistit splnění termínů na jednotlivých stavbách. Na stavbu další etapy Strahovského tunelu, jejíž součástí je napojení na mimoúrovňovou křižovatku Malovanka, uvolní město z dividend 88 milionů korun. Dalších 505,8 milionu korun bude vyplaceno na část městského okruhu Myslbekova – Prašný most. Za tyto prostředky budou podle usnesení dokončeny definitivní obezdívky, bude zajištěna a dotěžena stavební jáma Prašný most. Zahájeno bude dále betonování základové desky pro stavbu garáží na Prašném mostě. 

    
Navazující úsek Prašný most – Špejchar dostane 60 milionů korun na úpravu semaforů na křižovatkách, na podchod u stanice metra Hradčanská a nákup technologií. Na poslední úsek městského okruhu Špejchar – Pelc Tyrolka dá město 346,2 milionu korun, za které bude pořízena část technologického vybavení. Dále bude dokončeno ostění tunelů a nátěry chodeb. 

    
Severozápadní část vnitřního městského okruhu, jehož součástí je tunelový komplex Blanka, má být zkušebně zprovozněna v dubnu 2014. Dokončení prací a také doplacení stavby ale město plánuje do konce roku 2016. Stavba téměř 6,4 kilometru dlouhého úseku začala již v roce 2007. Budování od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl.
 

Přečtěte si také

Back to top button