Budoucnost Fiatu
Budoucnost Fiatu. FIAT v den narozenin původního modelu 500 oslavuje svou úspešnou cestu v uplynulých letech premiérou dvou nových modelů a prezentací své víze svetlé budoucnosti.
Na akcích v Turíně značka představila rozšíření modelového programu, jehož stredobodem je Fiat 500e. Jako jeho menší sourozenec bude figurovat nový Fiat Topolino a jako větší sourozenec nový Fiat 600e.
Budoucnost Fiatu
Olivier Francois, CEO FIAT a CMO koncernu Stellantis, při premiéře nových modelov uvedl: „Budoucnost značky FIAT je na cestě. Za dva roky jsme učinili značku ziskovější a globálnější než kdykoliv předtím. FIAT se stal značkou číslo 1 koncernu Stellantis podle počtu prodaných automobilů a lídrem na třech velkých trzích ve třech různých regionech – v Itálii, Brazílii a Turecku. FIAT má jasnou roli: koncentrovat se na jednoduchost, laterální myšlení, hravost a společenskou relevanci. Všechno to nás činí ještě atraktivnějšími pro Stellantis jako značku, do které se vyplatí výrazně investovat. Díky koncernu Stellantis máme přístup k větším zdrojům, investicím a synergiím. Takže FIAT se má dobře a vrací se na scénu. V příštích třech letech produktový plán posune FIAT tam, kam patří – do pozice lídra, vzoru a milované značky. Dnes představujeme první plody nové éry „powered by Stellantis“. Rodinu modelu 500e posílí menší sourozenec Topolino a větší sourozenec 600e. A s hrdostí oznamuji, že FIAT prodloužil své partnerství s organizací (RED), protože věříme, že společenská relevance znamená dbát o planetu io její obyvatele.“
Nový Fiat Topolino
FIAT pokračuje ve své misi vyvíjet udržitelnou mobilitu pro města, aby se elektrická jízda stala jednoduchou a dostupnou pro každého. Zábavný vůz o délce pouhých 2,53 m je agilnější než běžný automobil a nepotřebuje mnoho místa k parkování. Topolino s dojezdem 75 km, jednoduchým nabíjením – z běžné elektrické zásuvky – a maximální rychlostí 45 km/h perfektně korespondující s novým trendem rychlostního limitu 30 km/h v městských centrech představuje ideální řešení pro městskou mobilitu. Jednoduchost je jeho základem. Modelovou nabídku tvoří dvě verze karoserie „zavřené“ Topolino a „otevřené“ Topolino Dolcevita, obě ve stejné barvě, s jedním designem kol, shodným interiérem a vzrušujícími doplňky pro individualizaci.
Topolino perfektně ztělesňuje styl New Dolce Vita a ryzí italskou krásu. Při jeho uvedení na trh FIAT spolupracoval s pěti ikonickými společnostmi světa Made in Italy: Armani, Damiani, Maserati, San Lorenzo Yachts a San Pellegrino.
Fiat 600e
Nový Fiat 600e přebírá to nejlepší ze světa segmentu B a B-SUV, aby poskytl příjemný, hravý a bezstarostný zážitek z jízdy. Italská značka se jím opět vrací do segmentu B. Představuje ideální vůz pro městské lidi a je perfektním vyjádřením hodnot značky FIAT – italského stylu v kombinaci s udržitelností. Má velkorysou délku 4,17 metru, v kabině poskytuje pohodlné místo pro 5 osob, má nejvíce odkládacích prostor ve třídě (celkem 15 litrů) a zavazadlový prostor o základním objemu 360 litrů. Lithium-iontová akumulátorová baterie s kapacitou 54 kWh umožňuje dojezd přes 400 km v kombinovaném cyklu WLTP a přes 600 km v městském cyklu.
Nový Fiat 600e je dostupný ve dvou verzích se stejným elektrickým pohonem. Špičková verze 600e La Prima svým vybavením navazuje na nový Fiat 500e a přístupnější verze Fiat (600e)RED představuje další krok v rámci spolupráce spuštěné v roce 2021 s dobročinnou organizací (RED), založenou v roce 2006 pro boj proti AIDS, která se v současnosti zaměřuje na boj s pandemiemi všeho druhu. Díky nejmodernějším bezpečnostním a asistenčním systémům umožňuje nový Fiat 600e automatizovanou jízdu úrovně Level 2 jak v městském provozu, tak při jízdách mimo město.
Komunikační kampaň pro nový Fiat 600e zahrnuje reklamu s dlouholetým environmentálním aktivistou a Oskarovým hercem Leonardem DiCapriem. Pod sloganem „Italská aktualizace“ je video kreativním pokračováním úspěšné reklamy „Řidič“ na model Fiat 500e a upozorňuje na vše, co nový Fiat 600e nabízí. Nový Fiat 600e je stejně sofistikovaný a stejně zelený jako Fiat 500e, ale přináší více stylu, větší prostor a delší dojezd. Je výrazný, atraktivní a perfektně zhmotňuje filozofii La Dolce Vita.