Toyota Hilux – expediční speciál
Toyota Hilux – expediční speciál. Pokud si rádi vozíte postel s sebou autem a láká vás přespávat i na místech, kam se s běžným bydlíkem nedostanete, může pro vás inspirací být Toyota Hilux s expediční nástavbou Canopy Camper od společnosti Alu-Cab. Protože s tímhle autem je jediný limit závora nebo zákaz vjezdu.
Společnost Alu-Cab sídlí v jihoafrickém Kapském Městě a chlubí se tím, že většina hlavních tamějších půjčoven vozidel v jižní Africe používá právě její výrobky. Takže lze očekávat, že kvalitu mít asi budou.
Toyota Hilux má promyšlenou konstrukci
Jak už název firmy napovídá, při stavbě svých hardtopů používá lehký, a přitom pevný hliník. Přístup do útrob nástavby zajišťují velké zadní dveře, které do boku otevírají plynokapalinové vzpěry. A to dost prudce, na což je třeba myslet. Na bocích nástavby jsou dvě velká vyklápěcí okna, do nichž lze rozrolovat síť proti hmyzu.
Součástí nástavby je také velký skládací stan, kam se leze zevnitř. Dělená postel, skládající se z prostoru pro spaní a přístupového poklopu, je po celé délce Canopy Camperu, takže se ve stanu pohodlně vyspí i dva dlouháni. Stan má na bocích dvě okna s moskytiérou, třetí okno je vpředu a je vybaveno i stříškou chránící před deštěm zadní nástupní dveře.
Za naprosto geniální pak považuji markýzu, která se snadno rozloží do 270 stupňů a chrání tak vždy zadní vstup a jeden z boků (stranu si lze zvolit).
Teplá sprcha i bufík
Alu-Cab nabízí široké možnosti příslušenství, které z vozu udělají naprosto autonomní vozidlo na poměrně dlouhou dobu. Pořádkumilovné oslní systém kapes jak na zadních dveřích, tak i uvnitř stanu, které pojmou neuvěřitelné množství věcí. Nechybí 60litrová nádrž na vodu, díky šestilitrovému bojleru se můžete dokonce osprchovat teplou vodou. A to dokonce v soukromí, protože na nástavbu lze namontovat i skládací sprchový kout. Ke sprše se dostanete otevřeným oknem.
Vnitřní osvětlení zajišťují LED pásy se třemi úrovněmi intenzity jasu, ve stanu jsou také čtecí lampičky. Všude jsme našli i dostatek USB a 12V konektorů. Dostatek elektřiny zajišťuje přídavný 100Ah akumulátor, který lze dobíjet pomocí solárních panelů umístěných na střeše stanu. Přestože jeho materiál zajišťuje skvělou tepelnou izolaci i za hodně chladných nocí, v případě potřeby je možné si přitopit nezávislým topením, jehož ovladač je ve stanu. Skvělá myšlenka je umístění velkého skládacího stolu, který se zasouvá z boků do nástavby těsně nad střechou nad dveřmi řidiče. Součástí výbavy je i velká lednice, umístěná v prostoru za řidičem, kvůli čemuž je Hilux reálně třímístný. Víc lidí se ale do stanu stejně nevejde.
Mimo kempy
Toyota Hilux je (nejen) v Africe legendou pro svou nezničitelnost a odolnost v náročných podmínkách. Testovaný kus byl do divočiny náležitě dovybavený – vpředu i vzadu měl mohutné ocelové nárazníky (za předním byl ukrytý naviják), motor a převodovku chrání zespodu mohutná ocelová deska a o 5 cm zvýšené pérování, vzadu na nástavbě byl kanystr na naftu a držák na propanbutanovou láhev a noc v den dokázala proměnit LED osvětlovací rampa na střeše a přídavná světla na masce.
Toyota Hilux 2.8 D-4D 6A/T Invincible Sport
Zdvihový objem: 2755 cm3
Max. výkon: 150 kW (204 k)/3400 min-1
Max. točivý moment: 500 Nm/1600–2800 min-1
Maximální rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,7 s
Převodovka: A6
Kombinovaná spotřeba: 8,8 l/100 km
Komb. spotřeba v testu: 9,6/100 km
Emise CO2: 266 g/km
Rozměry korby d × š × v: 1555 × 1540 × 480 mm
Pohotovostní hmotnost: 2205 kg
Celková hmotnost: 3210 kg
Rozměry d/š/v: 5330 × 1855 × 1810 mm
Rozvor: 3085 mm
Základní cena test. vozu: 1 266 000 Kč bez DPH