Logistika a sklady
DB Schenker rozšiřuje své kompetence o lehkou výrobu
V Mladé Boleslavi kompletuje nárazníky pro Magnu Exteriors Bohemia. Logistická společnost DB Schenker pomůže zefektivnit dodávky dílů pro mladoboleslavskou automobilku.
Ve spolupráci se svým dlouholetým partnerem Magna Exteriors Bohemia zrealizoval přesun kompletace nárazníku Fabia do své haly v blízkosti montážní linky Škoda Auto.
Automobilový průmysl je závislý na včasném sekvenčním dodání autodílů přímo na výrobní linku. „Výrobci a dodavatelé dílů a součástek musí ve spolupráci s logistickými společnostmi naplánovat termíny a trasy přeprav tak, aby odpovídaly potřebám aktuální výroby a nijak jí neohrozily v případě jakýchkoliv změn. Proto je dlouhodobou snahou všech zainteresovaných stran trvale snižovat překážky a rizika v podobě dopravní nehody nebo sněhové kalamity. Trendem posledních let je tak stále větší přibližování skladových zásob co nejblíže výrobnímu závodu,“ popisuje Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.
Nárazníky z libereckého závodu Magna to do mladoboleslavské Škody nemají daleko, necelých 50 kilometrů, ale v zimním období zde kvůli špatné sjízdnosti silnic vznikalo riziko zpoždění. DB Schenker proto využil možnosti stát se logistickým partnerem tohoto projektu a poskytuje své služby v logistickém skladu v těsné blízkosti Škoda Auto, kde nárazníky skladuje a kompletuje.
„Z hlediska efektivity je výhodnější nárazníky převážet a skladovat nesložené a kompletovat je až těsně před dodáním do Škoda Auto. S trochou nadsázky jsme byli jediným JIS dodavatelem dodávajícím díly pro Škodu přímo z lyžařského střediska, a to se stává minulostí,“ vysvětluje Miroslav Frontz, ředitel libereckého závodu Magna.
Tomáš Zvěřina, vedoucí logistiky Magna, dodává:„Just in sequence (JIS), to jsou podmínky dodávání dílů přímo na linku Škoda Auto. V závodě Magna v Liberci zajišťujeme dodávky lakovaných a smontovaných nárazníků a jsme již dlouholetým partnerem Škoda Auto. S ohledem na skutečnost, že doba od JIS odvolávky do zástavby nárazníku na montážní lince je cca 200 min, jednalo se díky vzdálenosti mezi Libercem a Mladou Boleslaví o logistickou operaci se značnou mírou rizika. Každou zimu docházelo k řadě rizikových situací, které jsme byli nuceni řešit. Naším cílem bylo tato rizika eliminovat, a proto jsme se rozhodli společně se zástupci logistiky Škoda Auto k razantnímu řešení, tedy relokaci JIS montáží do logistického centra D+D Park v Kosmonosech. Již první přestěhovaná montáž nárazníků pro Fabii potvrzuje správnost tohoto rozhodnutí. Zajištění kompletace a dodávek nárazníků z místa vzdáleného necelý kilometr od výrobního závodu nám zvyšuje jistotu, stabilitu dodávek a dodavatelskou spolehlivost. Věřím, že se nám společně podaří stejně úspěšně převést i JIS montáž nárazníků pro montážní linku Octavie. Ještě jednou děkuji všem, kteří se na úspěšném spuštění projektu podíleli.“
Výroba nárazníků se rozdělila – v Liberci se vyrobí, opracují se a nalakují. Následně jsou převezeny do haly DB Schenker v Kosmonosech, přesně podle toho, jak to výroba ve Škoda Auto aktuálně vyžaduje. „Podobnou zkušenost ze segmentu automotive máme i z Německa, kde DB Schenker montuje ještě větší celky pro koncern Volkswagen,“ říká Tomáš Holomoucký.
Část logistické haly DC1 proto Magna společně s DB Schenker uzpůsobila výrobě nárazníků. Na dvou linkách se zde kompletují nárazníky pro model Škoda Fabia, do budoucna by se měl přidat další projekt pro Octavii. Denně je expedováno na montážní linku 2120 kusů nárazníků pro 1060 vozů. Na úspěšném spuštění tohoto projektu se významnou měrou podílela také logistika značky Škoda Auto pod vedením Jiřího Cee.
Do svého mladoboleslavského pracoviště v předchozích měsících DB Schenker přijímal skladníky, údržbáře, operátory výroby, kontrolory kvality, IT specialisty i referenty zákaznického servisu. „S dalším rozšiřováním projektu v tomto roce budou nábory, především na pozice operátorů výroby, skladníků, seřizovačů a vedoucích, pokračovat. Výhodou, kterou zaměstnanci jistě ocení, je, že je nabíráme primárně na stálý pracovní poměr,“ potvrzuje personální ředitelka DB Schenker Jitka Moravcová.
Implementační fáze projektu byla symbolicky ukončena zahájením standardního provozu na slavnostní akci, která se v Kosmonosech konala v polovině března 2016 za přítomnosti vedoucího logistiky značky Škoda Auto, pana Jiřího Cee, Miroslava Frontze, ředitele libereckého závodu Magna a Tomáše Holomouckého, ředitele DB Schenker.