Logistika v srdci Evropy – Raben spojuje rychlost a ekologii
Logistika v srdci Evropy – Raben spojuje rychlost a ekologii. Česká republika se dlouhodobě profiluje jako klíčový dopravní uzel střední Evropy. Díky své centrální poloze, husté silniční a železniční síti a moderním logistickým parkům představuje ideální základnu pro efektivní distribuci zboží nejen do sousedních zemí, ale i do celé Evropy.
Firmy, které chtějí rychlou a udržitelnou přepravu, hledají spolehlivé logistické partnery. Právě takovým partnerem je Raben – expert na ekologickou a expresní dopravu.
Z Česka k sousedům a ještě dál
Společnost Raben disponuje hustou sítí vlastních poboček, stejně jako strategicky rozmístěnými depy a denními linkami do všech Evropských zemí. Díky tomu a moderním logistickým technologiím dokáže společnost dopravit zboží z České republiky do okolních zemí v extrémně krátkém čase. Například přeprava z Česka do Německa je realizována do 24 hodin, do Polska, Slovenska nebo Maďarska do 48 hodin, do Rakouska pak v rámci několika málo dnů. „Disponujeme přímým napojením na depa ve Vídni, Enns a Welsu. Díky tomu dokážeme garantovat velmi rychlý přepravní čas v rámci 2-3 dní,“ říká Jakub Trnka, generální ředitel Raben Logistics Czech & Slovakia. Raben pak dováží také do Nizozemska či do Anglie.

Kromě rychlosti se Raben zaměřuje také na přesnost doručování, čímž pomáhá firmám udržovat plynulost dodavatelského řetězce a minimalizovat skladové zásoby. Doručovat dokáže nejen na dlouhé vzdálenosti ale v rámci například městské sítě. K tomu využívá citylinery, s jejichž pomocí dokáže také efektivně redukovat svou uhlíkovou stopu.
Přeprava nejen rychle, ale i ekologicky
Logistika není jen o rychlosti, ale i o udržitelnosti. Raben aktivně investuje do ekologických řešení. Využívá právě například nákladní vozidla citylinery, které pojmou až 27 palet, a oproti běžnému osmnácti paletovému vozidlu tak vyprodukují o 1.357 gramů CO2e na jednu paletu méně. Důležité je zejména průměrné denní vytížení, kdy cityliner rozveze 46 palet, zatímco běžné nákladní vozidlo pouze 24. „Podle našich výpočtů se vyplatí soustředit se na velká vozidla, která při efektivním vytížení uvezou větší množství nákladu, a znatelně tak redukují emise připadající na jednu paletu,“ vysvětlit Trnka.

U citylinerů to ale nekončí. Signifikantní úlohu hrají také alternativní pohony, jejichž důležitost se projevuje zejména v trasách na dlouhé vzdálenosti. Přestože se nákladní elektromobily těší poměrně velké popularitě, realitou zůstává, že pro jejich efektivní využití chybí infrastruktura dobíjecích stanic. Dalšími problémy pak jsou kratší dojezd a vysoké obstarávací náklady. Řešením se tak ukazuje být biopalivo HVO100. To není sice zcela bezemisní, oproti běžným palivům však významně redukuje produkci CO2. „Syntetické palivo HVO100 je v poměru cena/výkon z hlediska ekologičtější dopravy ta nejlepší volba,“ uvedl Jakub Trnka. Data Rabenu ukazují, že palivo HVO100 dokáže snížit emise CO2e o 85 %.
Díky Raben Logistics se Česká republika potvrzuje jako klíčový dopravní uzel Evropy, kde se rychlost a ekologie spojují v jeden funkční celek. Raben nejen, že zajišťuje spolehlivou dopravu, ale pomáhá také svým partnerům snižovat uhlíkovou stopu.