Logistika a sklady

Velká konkurence nejen pro poštu: Zásilkovna od července spouští službu Zásilkovna domů, cena začíná na 79 Kč

Česká logisticko-technologická firma spouští vlastní službu doručení na adresu pod názvem Zásilkovna domů. Zákazníkům slibuje především zvýšení kvality, komfortu a rychlosti doručení zásilek, kterou by měli mít do druhého dne. A to vše za vysoce konkurenční cenu.

Až doposud se společnost Packeta, pod níž patří i značka Zásilkovna, prezentovala především jako technologická firma zajišťující dodání zboží z e-shopu koncovému klientovi. Pro přepravu zásilek využívala přes 80 logistických a dopravních firem. V březnu 2020 v souvislosti s nástupem koronaviru vzrostl počet přepravovaných zásilek k zákazníkům na adresy domů. „Zároveň nám ale naši externí partneři, kteří pro nás přepravní službu zajišťovali, omezili množství zásilek, které nám za den mohli přepravit. Dlouhodobě jsme se také potýkali s kvalitou doručení u externích doručovacích partnerů,“ vzpomíná na impulzy vedoucí ke vzniku vlastní doručovací služby Simona Kionková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

Poprvé přeprava ve vlastní režii

Služba Zásilkovna domů se spouští k 1. červenci, přičemž doručení na adresu je zcela ve vlastní režii Zásilkovny, díky čemuž může firma přímo kontrolovat kvalitu a rychlost doručení. Jejím cílem je podobně jako u služby doručení na výdejní místo doručovat drtivou většinu zásilek v režimu do druhého dne. V pilotní testovací fázi měli úspěšnost 98 %! „Implementace služby do systému spolupracujících internetových obchodů je velmi jednoduchá. Naši partneři si službu Zásilkovna domů jednoduše přidají do svého košíku. Ti, kteří dosud využívali naši službu Nejvýhodnější doručení na adresu, ji pouze přejmenují na Zásilkovna domů a své zákazníky informují o tom, že nově jim zásilky nebudou doručovat třetí strany, ale přímo řidiči Zásilkovny,“ říká Jan Čižmar, COO Zásilkovny. Zásilkovna nyná nabízí kompletní balíček služeb – doručení na výdejní místa, do Z-BOXů a nově i doručení na adresu. V první fázi chtějí doručovat zásilky v časovém okně 90 minut, cílem je dostat se na hodinu. Časem se chystá i prémiová služba doručení v přesně určenou hodinu. Dobírku může zákazník zaplatit předem v naší mobilní aplikaci nebo přímo e-shopu, případně pak u našeho řidiče, který má k dispozici terminál a přijímá i hotovost.

Nezastihne-li kurýr zákazníka, zásilku se uloží na výdejní místo

V den, kdy zásilka přijde do depa, dostane zákazník SMSku s časovým oknem 120 minut., které se brzy zkrátí na polopvinu. Koncovému zákazníkovi se také kurýr snaží 2x dopředu dovolat. I když se mu to nepodaří a zákazníka nezastihne doma, kurýr zásilku doručí na nejbližší vydejni místo Zásilkovny. Těch je v Česku více než 5300. Díky tomu má zákazník stále možnost vyzvednout si zásilku ještě tentýž den. V budoucnu se také počítá s tím, že by se mohly zásilky umístit do automatizovaných výdejních míst, tzv. Z-Boxů. Těch má Zásilkovna už tisíc, denně jich v průměru přibývá dvacet. Podle dosavadních zkušeností je přesměrování cca 10 % zásilek.

Pokud kurýr zákazníka nezastihne, automaticky zásilku odveze na vybrané výdejní místo (FOTO: Zásilkovna)

Vznik mikrodep

Tatko rychlé doručení je zajištěno vznikem sítě tzv. mikrodep. Ta vznikla rozšířením spolupráce se stávajícími výdejními místy, která disponují větší kapacitou pro umístění zásilek. Ta doplní síť stávajících 14 klasických dep Zásilkovny na území České republiky. Fungují jako klasická depa, jen jsou o něco menší. Aktuálně jich je 135 a jsou rozmístěna tak, aby pokrývala území celé České republiky. Díky síti jezdí vozidla denně v průměru jen 100 až 130 km. „Zájem o to stát se mikrodepem Zásilkovny, byl ze strany výdejních míst enormní. Znamená to pro ně další příjem, do podnikání mohou zapojit i členy rodiny. Spolupráci s námi znají, znají naše systémy, rozumí naší filozofii podnikání. Pro nás jsou to proto přirození partneři a jsme rádi, že můžeme přispět k dalšímu rozvoji jejich podnikání,“ doplňuje Jan Čižmar.

Vlastní auto a koncese

Do doručování zásilek na adresu se také prostřednictvím programu „Jezdi s námi“ zapojí komunitní kurýrní služba Zavezu, kterou na konci roku 2019 koupila Packeta, majitel Zásilkovny. Služba propojuje lidi, kteří se chtějí stát řidiči, s těmi, kteří potřebují něco převézt. Prostřednictvím programu Jezdi s námi se může téměř každý stát řidičem rozvážející zásilky pro Zásilkovnu. „Stačí mu k tomu osobní automobil a živnostenský list s koncesí na provozování nákladní autodopravy do 3,5 tuny. Od nás získá platební terminál a mobilní telefon s aplikací Packeta, která mu naplánuje nejideálnější rozvozovou trasu. Vše funguje velmi intuitivně a jednoduše. Hledáme spolehlivé partnery na dlouhodobou spolupráci. Zájemci si mohou přivydělat velmi zajímavé peníze. V průměru jde o rozvoz 60 zásilek, což v průměru zabere šest hodin času,“ vysvětluje zakladatel Zavezu David Pertl. Řidiči, kteří budou jezdit ekologickými vozy, budou lépe placeni, což by je mělo motivovat k pořízení takových vozidel.

Zásilky budou rozvážet výhradně osobní automobily (FOTO: Zásilkovna)

Cena od 75 Kč

Cena služby Zásilkovna domů začíná při objednání zásilky z e-shopu do 10 kg na 79 Kč bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami je to částka 115 Kč včetně DPH. Mimochodem Zásilkovna chystá podobnou službu i na Slovensku, kde ji však bude zajišťovat přepravní společnost Remax, tamější čtyřka trhu. Nebyla by to ale Simona Kijonková, kdyby se nechtěla stát jedničkou trhu.

Přečtěte si také

Back to top button