Logistika a sklady

Zrychlení celních procesů

Zrychlení celních procesů. Společnost DB Schenker se stala prvním logistickým partnerem pilotního projektu centralizace povolení v rámci celního řízení v ČR.

Jeho ambicí je sjednotit a zjednodušit veškerou administrativu s tím spojenou, jak pro firmy, tak pro celní instituci. Díky tomu nyní DB Schenker může svým zákazníkům nabídnout rychlejší zpracování zásilek, které podléhají celnímu řízení.

Přečtěte si také

Zrychlení celních procesů

DB Schenker a Celní správa ČR společně během pěti měsíců revidovali postupy všech typů celních povolení u všech celních úřadů v ČR, aby mohli vytvořit jednotný postup a stanovit jasné časové lhůty pro vyřízení na jediném celním úřadě. Výsledkem je významné zjednodušení procesů celního řízení v rámci České republiky. Celní správa ČR dala tímto projektem jasně najevo svoji vizi vyjít vstříc tržnímu prostředí a harmonizovat postupy v ČR v souladu s podobnými procesy v EU.

Logistická společnost obdržela začátkem letošního roku centralizované povolení pro jednotlivé celní režimy a díky tomu má veškerou její celní administrativu na starosti jediný celní úřad, a sice ten středočeský.

„Loni v listopadu jsme začali testovat nové online procesy a nyní je spouštíme v praxi. Díky centralizaci clení jsme schopni našim zákazníkům nabídnout mnohem jednodušší vyřizování všech potřebných povolení v rámci Česka. Hlavní výhodou je, že všechny procesy putují přes jeden jediný celní úřad, a je to tak přehlednější. Celé řízení tak zabere minuty místo hodin,“ vysvětluje fungování projektu Lukáš Červinka, manažer celní deklarace společnosti DB Schenker.

Společnost DB Schenker poskytuje služby celní správy již mnoho let a má reputaci špičkového odborníka v oboru celní deklarace. Před 12 lety získala certifikaci AEOF (Authorised Economic Operator – Evropské komise), která společnosti umožnila nabízet svým zákazníkům služby celního řízení. „Do projektu jsme se zapojili nejen kvůli dlouholeté zkušenosti v oblasti celního řízení, ale také proto, abychom naše služby pro zákazníky inovovali a mohli jim nabídnou pohodlnější řešení, která jim vyhovují,“ dodává Lukáš Červinka.

Zdroj
Tisková zprávaDB Schenker

Přečtěte si také

Back to top button