Nestárnoucí aristokrat
Range Rover není sice tak dokonalý a precizní jako němečtí prémioví konkurenti, jenže na rozdíl od nich má tohle auto v sobě duši a kouzlo osobnosti, díky kterému vnímáte nabízený luxus tak nějak jinak. Vyzkoušeli jsme ho s novým benzinovým šestiválcem.
Osm let je v automobilovém životě dlouhá doba, během níž obvykle vozidlo stárne a projde generační obměnou. V případě Range Roveru to ale neplatí, po faceliftu v roce 2017 totiž i teď vypadá majestátněji než většina velkých SUV. Tohle auto prostě nestárne.

Základ zůstal
Facelift v roce 2017 mimo jiné přinesl zcela novou digitální přístrojovou desku, a hlavně jiný infotainment, protože ten předchozí byl dost mizerný. Přestože se to uvnitř hemží obřími displeji, jeden slouží i k nastavování klimatizace (pořád ale zůstaly otočné ovladače), nevypadá to přehnaně futuristicky. Pořád jsou vidět původní majestátní tvary přístrojové desky. Přestože všichni prémioví výrobci dnes dokáží nabídnout stejně kvalitní a luxusní materiály, lepší techniku a možná i preciznější dílenské zpracování některých detailů, kabina Range Rover má vnitřního ducha, obrovské kouzlo osobnosti či jak to nazvat, díky kterým nějaké ty nedostatky přehlédnete. Aby to ale nevyznělo špatně, vnitřek si vás doslova hýčká těmi nejlepšími materiály. Kouzlo má i pohled na majestátnou kapotu, která končí daleko před vámi. Ale vy víte kde, což dnes není úplně časté, protože sedíte hodně vysoko.

Královské svezení
V obrovské pohodlné sedačce si za volantem připadáte jako na kapitánském můstku obří luxusní jachty. Masivní dveře a obrovská spousta izolačních vrstev vás zcela odizolují od okolního hluku. Stejně tak vzduchové pérování vás odstřihne od nedokonalého světa českých silnic, protože auto se i na 21“ kolech nese jak na obláčku. Range Rover vždy byl a je etalonem toho, jak má jezdit velké luxusní SUV. To má totiž sázet hlavně na komfort a toho Range rozdává plnými doušky. Svůj podíl na tom má i vysoká hmotnost vozu, která ale utne nějaké choutky na sportovní jízdu. Od toho má Land Rover jiné modely, zde se za volantem relaxuje. Takový pocit dnes umí navodit jen málo aut. Na rozdíl od většiny velkých SUV je ale Range Rover i nadmíru schopný v terénu, čímž nemáme na mysli polní cestu k chalupě. Moc dobře si pamatuji, jak jsme s tímhle autem šplhali v Maroku po skalách…

Divoké srdce
Tuhle masu železa vážící přes 2,3 t může pohánět zcela nový řadový třílitrový šestiválec s označením P400 vycházející z modulární řady motorů Ingenium. Používá mildhybridní technologii s reverzním alternátorem a 48V palubní sítí. Ta napájí i elektrický kompresor, který jež motoru pomáhá nadechnout se v nízkých otáčkách, než ke slovu přijde klasické obrovské dvoukomorové turbodmychadlo. Šestiválec disponuje 294 kW (400 k) a 550 Nm a autu zajišťuje stovku za velmi slušných 6,3 s. Když potřebujete, vystřelí kupředu, na dálnici si ale umí i jen tak ševelit. Spotřeba se pohybuje mezi 10 a 16 litry, obrovskou 104l nádrž jsme plni zážitků s tímhle autem vyjeli s průměrem 11,5 l/100 km.

Luxusní cena
Range Rover má těžko popsatelné kouzlo, které jiné automobilky do svých vozů neumějí dostat. Snad i proto se pořád najde dost lidí, kteří jsou ochotni za takové auto zaplatit minimálně 2,5 milionu. Testovaný šestiválec přijde 2,6 milionu v testované výbavě Autobiogprahy už stojí 3,2 milionu. Mít ty peníze, ihned si ho koupím.
Vozidlo | Range Rover 3.0 MHEV Autobiography |
Motor: | Ř6/zážehový |
Zdvihový objem: | 2996 cm3 |
Max. výkon: | 294 kW (400 k)/5500-6500 min -1 |
Max. točivý moment: | 550 Nm/2000-5000 min -1 |
Max. rychlost: | 225 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h: | 6,3 s |
Převodovka: | A8 |
Kombinovaná spotřeba: | 9,5 l/100 km |
Spotřeba v testu: | 11,2 l/100 km |
Emise CO2: | 216 g/km |
Objem zavazadlového prostoru: | 707/1990 l |
Pohotovostní hmotnost: | 2342 kg |
Celková hmotnost: | 3140 kg |
Rozměry d x š x v: | 5000 x 2073 x 1869 mm |
Rozvor: | 2922 mm |
Základní cena testovaného vozu: | 3 232 700 Kč bez DPH |
Všechna sedadla se dají nastavovat pomocí displeje Řidič si může nastavit několik jízdních režimů ovlivňující i tuhost vzduchového pérování Ovládání volantu kombinuje dotykové plošky i mechanická tlačítka Hlavní displej infotainment systému má skvělé rozlišení Ovladač automatické převodovky Ovládací panel klimatizace kombinuje otočný ovladač s dotykovou funkcí Tímto ovladačem se nastavují jízdní režimy pohonu 4×4 Kruhovými ovladači se nastavují i funkce sedadel Dvouzónovou klimatizaci mají i cestující vzadu Zadní sedadla se dají elektricky nastavovat Prostřední opěradlo může posloužit jako loketní opěrka. Sklápí se elektricky Elektrické nastavení sedadel je samozřejmostí Jen málo aut má tak luxusní přední sedadla Zde se moderna skloubí s tradicemi. Celek vypadá hodně elegantně I po osmi letech vypadá Range Rover majestátně Range Rover váží přes 2,3 t I s 21″ koly nabízí Range Rover neskutečný jízdní komfort Vedle krátké verze existuje i provedení s prodlouženým rozvorem Základní cena Range Roveru startuje na 2,5 milionu korun (bez DPH). Toto auto vyšlo na 3,4 milionu Sedadla lze sklápět elektricky i z kufru Dvoudílné páté dveře jsou mimořádně praktické. Kufr je se 707 l obří