Škoda Kodiaq – povedená modernizace
Škoda Kodiaq – povedená modernizace. Testovali jsme Škodu Kodiaq s motorem 2.0 TDI 147kW, s pohonem všech kol, automatickou převodovkou a ve výbavě Laurin & Klement.
Kodiaq je na trhu již pět let. Až do modernizace v loňském roce bylo vyrobeno více než 600 tisíc kusů. Jak mohu soudit podle reakcích okolí, stále ještě nepatří k okoukaným autům. Doma i v cizině jsem několikrát během krátké doby zažil pochvalu od kolemjdoucích, že mám pěkné auto. To se mi většinou stává jen u úplných novinek. Je to důkaz, že se modernizace povedla.
Škoda Kodiaq: Nejprodávanější konfigurace
Nejprodávanější výbavou s 34 procenty byla Style. Pro porovnání, výbava Laurin & Klement si ukousla z koláče 6 procent. Z továren vyjelo 57 procent vozů s naftovými motory a 92 procent vozů s automatickou převodovkou. Nejprodávanější černá barva měla podíl 20 procent, další dvě nejprodávanější barvy byly šedá a bílá.
Škála motorů po modernizaci
Základní motor 1,5 TSI 110 kW (150 k) je vybaven pohonem předních kol a manuální převodovkou. Výkonnější motory jsou standardně vybaveny pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Kodiaq RS jezdí nově výhradně s motorem 2.0 TSI 180 kW (245 k). Do nové generace Evo koncernu Volkswagen patří také motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) stejně jako naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k).
Pohodlí výbavy Laurin & Klement
Výbava Laurin & Klement obsahuje maximum prvků, abyste pro pocit luxusu nemuseli nic dalšího objednávat. Na dlouhých cestách se projeví kvalita odvětrávaných a vyhřívaných kožených sedaček. Díky funkci travel assist může na dálnicích relaxovat i pravá noha. Auto umí v koloně automaticky zpomalit až do zastavení a stejně tak se samo rozjet.
Nová automatická matrix LED světla precizně stínují všechna auta před vozem a okolí zůstává osvícené. Pochvalu si zaslouží vylepšený prémiový sound system Canton a nejvyšší verze infotainmentu s navigací.
Nízká spotřeba
Na lepší spotřebu silnějšího turbodieselu má vliv řada technických změn, mimo jiné hliníkové písty nebo turbodmychadlo chlazené vodou. Pro cestu k moři po dálnicích jsem volil režim comfort a taktiku splývání s provozem v levém pruhu pomocí travel assist. Přestože to není příliš defenzivní styl, celková spotřeba po návratu z Chorvatska byla příjemná – 6,8 litru/100 km.
Škoda Kodiaq 2.0 TDI EVO 147 kW L&K
Motor: Ř4/vznětový přeplňovaný
Zdvihový objem: 1968 cm3
Max. výkon: 147 kW (200 k) / 3600-4100 min -1
Max. točivý moment: 400 Nm / 1750-3500 min -1
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Převodovka: 7A
Kombinovaná spotřeba: 7,0 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,8/100 km
Emise CO2: 183 g/km
Objem zavazadlového prostoru: 835/2065 l
Pohotovostní hmotnost: 1807 kg
Celková hmotnost: 2510 kg
Rozměry d x š x v: 4697 x 1882 x 1661 mm
Rozvor: 2790 mm
Základní cena testovaného vozu: 1 061 074 Kč bez DPH