Testy osobních vozů

Suzuki Ignis 4×4: jednoduše jednoduchý

Suzuki Ignis je automobil ze staré školy, myšleno jen v tom nejlepším. Není zbytečně přetechnizovaný, snadno se ovládá i řídí a díky větší výšce se do něj dobře nastupuje. Navíc jeho atmosférický motor umí být velmi úsporný. A jako bonus ho lze mít i ve čtyřkolce.

Ignis je na našem trhu od jara 2017, letos na jaře prošel mírným faceliftem. Ten nejlépe prozrazuje pětidílná maska chladiče přibližující ho ostatním SUV značky Suzuki. Přepracovaný byl také přední nárazník, vpředu i vzadu se objevil stříbrný plastový díl imitující kryt podvozku. Hranaté tvary karoserie s vystouplými blatníky, díky kterým Ignis mezi ostatními auty nepřehlédnete, zůstaly zachovány.

Trochu láce

Interiér se po faceliftu ponořil do ponurých barev, spodní polovina přístrojové desky stejně jako výplně dveří už totiž nejsou světle šedé, ale tmavé. Jinak slova o jednoduchosti přesně vystihují i ovládání vozu. Přístrojovou desku tvoří centrálně umístěný velký rychloměr, vedle něj menší otáčkoměr a po pravé straně černobílý displej palubního počítače. Ten se ovládá lehce neprakticky tlačítky vlevo od kapličky. Plastový volant v rukou dost klouže, obzvlášť, když ho v rámci přípravy pro test nastříkali nějakým leštidlem. Návrat o pár desetiletí zpátky ale představuje jen výšková regulace.

Volant nemá podélnou regulaci (FOTO: autor)

Slabší, ale s větší baterkou

Vybírat si motor je v Ignisu dost jednoduché, protože máte jedinou volbu. Benzinový čtyřválec 1.2 DualJet prošel poměrně velkou modernizací. Přestože pracuje bez turba (v dnešní době netradiční), jeho konstrukce je poměrně moderní. Má sice nepřímý vstřik, za to ale dva vstřikovače na válec (obejde se proto bez filtru pevných částic), kompresní poměr zvětšený z 12,5 na 13:1 a variabilní časování sacích i výfukových ventilů. Trochu překvapivě si ale výkonově pohoršil, místo 66 má jen 61 kW a maximální točivý moment klesl ze 120 na 107 Nm. A subjektivně to ani příliš nezachraňuje motor-generátor mildhybridního pohonu ISG, který v případě potřeby krátkodobě přidává 2,3 kW a 50 Nm. Naštěstí motor má celkem lehkou práci, protože Ignis váží necelou tunu. I tak je ale motor třeba točit, točit a točit, hlavně když chcete předjíždět. Na dálnici bych uvítal šestku, na pětku motor točí přes 3000 ot./min. Motor-generátor, fungující i jako startér, hlavně při rekuperaci vyrábí elektřinu pro větší Li-ion baterii s kapacitou 10 Ah.

Bezninový čtyřválec neoslní dynamikou, je ale mimořádně úsporný. Vystačí si i s pěti litry (FOTO: autor)

Motor není divoch, potěší ale spotřebou, která se prakticky nehne z pětilitrové hodnoty. A to jak ve městě, tak i na dálnici. Takže 30litrová (32 l bez čtyřkolky) nádrž až tak neomezuje…

Ideální do města

Ignis může být stejně jako v našem případě vybaven automatickým pohonem 4×4 AllGrip s viskózní spojkou, která připojuje zadní kola při prokluzu předních. Čtyřkolku oceníte spíš na horách či někde v lesích než ve městě, kde Ignis exceluje svou obratností a schopností všude se vmáčknout. Jednoduchá je i konstrukce podvozku, i když tuhá zadní náprava u moderního osobního auta zaskočí. Jenže ve výsledku to opět ničemu neškodí, protože komfort pérování i jízdní vlastnosti jsou slušné.

Pohon všech kol zajišťuje servisně nenáročná viskózní spojka (FOTO: autor)

To platí i o ceně, která ve čtyřkolce startuje na 314 000 Kč (bez DPH), což z Ignisu děla jednu z nejlevnějších čtyřkolek na trhu.

VozidloSuzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4×4 AllGrip
Motor:Ř4/zážehový
Zdvihový objem:1197 cm3
Max. výkon:61 kW (83 k)/6000 min -1
Max. točivý moment:107 Nm/2800 min -1
Max. rychlost:165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:12,8 s
Převodovka:M5
Kombinovaná spotřeba:4,2 l/100 km
Spotřeba v testu:5,0 l/100 km
Emise CO2:121 g/km
Objem zavazadlového prostoru:204/1056 l
Pohotovostní hmotnost:910 kg
Celková hmotnost:1330 kg
Rozměry d x š x v:3700 x 1690 x 1605 mm
Rozvor:2435 mm
Základní cena testovaného vozu:313 657 Kč bez DPH
Back to top button