Testy užitkových vozidel

Toyota má maxidodávku

Toyota má maxidodávku. Toyota Professional doplnila nabídku svých užitkových modelů o největší variantu Proace Max. Stejně jako menší sourozenci je postavena na technice koncernu Stellantis, k dispozici je i v elektrické variantě.

Toyota Professional využívá naplno symbiózu s koncernem Stellantis a jeho užitkovými modely. Proace Max coby první velký užitkový van na evropském trhu doplňuje a završuje modelovou nabídku, která dosud zahrnovala typy Proace a Proace City.

Přečtěte si také

Poslední klon

Nová Toyota Proace Max je další sourozenec vozů Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano a Peugeot Boxer, které nedávno prošly modernizací. Proace Max je k dispozici jako furgon i podvozek. Skříňové provedení je k dostání v celkem šesti různých rozměrech se dvěma variantami rozvoru (3450 a 4035 mm) a možností volit ze tří různých délek (5413, 5998 a 6363 mm), resp. tří výšek (2254, 2524 a 2764 mm). Uvedené varianty nabízejí velký prostor pro náklad o objemu od 10 do 17 m3 k pohodlnému naložení až pěti europalet.

Veliký a praktický 

Nakládku a vykládku usnadňují zadní dveře s nezkrácenou výškou včetně praktického obdélníkového otvoru (o šířce 1562 mm a výšce až 2030 mm) s nízkým prahem pro snazší přístup. Poprvé v rámci značky se dveře otevírají v úhlu 270 stupňů pro maximální využitelnost nákladového prostoru po stranách a snadný přístup do kabiny; otvor posuvných bočních dveří je široký 1,25 m (k pohodlnému nakládání europalet).

Pro interiér jsou k dispozici ochranné kryty (na bázi dřeva nebo polypropylenu) na podlahu, podběhy kol a boční panely, zabraňující opotřebení v rámci každodenního nakládání a vykládání; k upevnění nákladu slouží kolejničky a různé zajišťovací popruhy. 

Prostor k převozu nákladu je možné dále zvětšit pomocí střešního nosiče (platformy) nebo střešních ližin s přístupem pomocí žebříku na zádi vozidla nebo zevnitř kabiny; dále je možné pořídit sestavu regálů zahrnující spodní díl, samotnou konstrukci a jednotlivé police.

Další varianty 

Vedle skříňového provedení je Proace Max k dispozici i jako jednostranný nebo třístranný sklápěč se sklopnými postranicemi včetně volitelných provedení kabiny Crew Cab s druhou řadou čtyř sedadel pro převážení až sedmi členů posádky. 

Hmotnost Proace Max se pohybuje od 3300 do 3500 kg s naftovým motorem, resp. 3500 nebo 4250 kg u čistě elektrických provedení (v závislosti na uspořádání). Ve všech variantách vůz nabízí zajímavé parametry nosnosti i tažné kapacity – čistě elektrická varianta nabízí užitečnou hmotnost 1500 kg a tažnou kapacitu 2400 kg (v závislosti na velikosti modelu), u provedení s naftovým pohonem činí nosnost až 1425 kg a tažná kapacita 3000 kg.

Elektrika i nafta

Elektrickou variantu pohání elektromotor s maximálními 270 k (200 kW) a 410 Nm, díky němuž se Proace Max snadno vypořádá i s těmi nejtěžšími úkoly. Pomocí tří jízdních režimů (Eco, Normal a Power) může řidič upravovat charakter akcelerace a nejvyšší rychlost s ohledem na požadovaný výkon a dojezd při plnění konkrétního úkolu. Ten maximální podle WLTP je až 420 km. K dobíjení akumulátoru o vysoké kapacitě 110 kWh lze využít 150kW systém rychlodobíjení k dosažení 80 % kapacity za pouhých 55 minut. Pro praktické nabíjení ve firmě nebo doma je dále k dispozici AC palubní nabíječka o 11 kW. 

Další možností je naftový dvoulitr Euro 6e se šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovým automatickým ústrojím, v tomto případě o výkonech 120 k (88 kW) až 180 k (132 kW) podle konkrétního provedení vozidla. 

Zdroj
Redakce

Přečtěte si také

Back to top button