Letecká doprava

Emirates přepravil 16 milionů cestujících a stal se největší aerolinkou světa v roce 2020

Jenom během července a srpna odbavila letecká společnost Emirates téměř 1,2 milionu cestujících přes svůj letecký uzel v Dubaji, což je značný nárůst oproti 402 000 cestujících ve stejném období v roce 2020. Emirates se dle nejnovějších statistik Mezinárodní asociace pro leteckou dopravu (IATA) stala v roce 2020 největším mezinárodním leteckým přepravcem s více než 15,8 milionů odbavených zákazníků.

Od chvíle, kdy se Dubaj znovu otevřela mezinárodním návštěvníkům, obnovila společnost Emirates postupně svou leteckou síť z několika měst v červenci 2020 na více než 120 destinací do dnešního dne. V plánu je navýšení dalších letů na více než 20 linkách Emirates během října.

Přečtěte si také

Rychlé zavedení biometrické cesty a bezkontaktní odbavovací kiosky

Již v roce 2019 testovala společnost Emirates biometrickou technologii, která byla zavedena během posledního roku a k dnešnímu dni bylo nainstalováno více než 30 biometrických kamer na mezinárodním letišti v Dubaji. Kamery jsou jak u odbavovacích přepážek, tak u letištních salónků nebo u nástupních bran.

Bezpečnou a pohodlnou bezkontaktní technologii využilo od jejího zavedení více než 58 000 zákazníků pro vstup do letištních salónků a více než 380 000 zákazníků si jí zvolilo pro odbavení a nástup do letadla.

Pandemie vyvolala velký zájem o biometrickou technologii a Emirates plánuje rozšířit počet biometrických bran. Aerolinky zároveň úzce spolupracují s letištěm v Dubaji a jeho imigračním odborem (GDRFA) na opětovném zavedení inteligentních bran, které umožní cestujícím projít pasovou kontrolou během několik sekund pomocí nové bezkontaktní technologie.

Nové samoobslužné odbavovací přepážky a kiosky Emirates, které umožňují zákazníkům si sami odbavit zavazadla, získat palubní lístek, vybrat si sedadlo a ušetřit tak čas, byly představeny v září 2020 a těší se čím dál větší oblibě. Jen v červenci a srpnu využilo tuto praktickou službu více než 568 000 zákazníků. Během září plánuje Emirates instalaci dalších šesti samoobslužných kiosků v blízkosti First a Business Class salónků.

V loňském roce představila letecká společnost také novou technologii, která zákazníkům usnadní hlášení zpožděných nebo poškozených zavazadel na stránkách emirates.com, sníží tím nejen spotřebu papíru, ale také čas a nepohodlí zákazníků, kteří budou moci lehce vyhledat stav svého hlášení.

Nejnovější cestovní požadavky

V situaci, kdy se cestovní požadavky měnní denně, a to nejen v rámci jednotlivých zemí, ale také v regionu nebo i na letišti, se společnost Emirates rozhodla zajistit svých zákazníkům ty nejnovější cestovní informace.

Jeden z nejlepších informačních zdrojů, kde si cestovatelé mohou ověřit požadavky vstupu do jednotlivých destinací, je informační centrum COVID-19 společnosti Emirates, které se aktualizuje alespoň jednou denně.

Letecká společnost je také průkopníkem v oblasti digitálního ověřování pro cestovatele, od přijetí IATA Travel Pass až po partnerství s pověřenými zdravotními úřady SAE s cílem zajistit bezproblémové digitální kontroly cestovních dokumentů, které jsou potřebné v době pandemie. Tyto projekty přinášejí výhody v podobě lepších zákaznických zkušeností, méně papírování a zvýšení efektivity a spolehlivosti při kontrole cestovních dokladů. Emirates byla také jedna z prvních leteckých společností, která v dubnu začala využívat cestovní pasy IATA a aktuálně tuto službu nabízí zákazníkům létajících mezi Dubají a deseti dalšími městy, společnost plánuje do října tuto službu dále rozšířit v rámci všech svých destinací.

Přečtěte si také

Back to top button