Letecká doprava

Emirates završila rok 2014 jako letecká společnost s nejvíce širokotrupými letadly na světě

Emirates, největší světová mezinárodní letecká společnost, zakončila rok 2014 jako letecká společnost s největší flotilou 218 širokotrupých osobních letadel na světě.

Emirates také vlastní 14 nákladních letounů. Po dvou po sobě jdoucích letech rekordních dodávek a navýšení kapacity přidaly Emirates v roce 2014 do své flotily 27 letadel – 13 letadel Airbus A380, 12 letadel Boeing 777-300ER a dvě nákladní letadla Boeing 777. Mezi nimi byly i 50. letadlo A380 a 100. letadlo 777-300ER, jež posílily postavení Emirates jako největšího světového provozovatele letadel A380 a 777.
 
Tato moderní a efektivní letadla nejen že pomáhají snížit dopad na životní prostředí, ale také umožňují Emirates nabídnout na palubě nejnovější vybavení a pohodlí. O tomto rušném roce ovlivněném řadou vnějších výzev řekl Sir Tim Clark, prezident Emirates Airline: „V letošním roce jsme prošli 80 dny omezeného provozu kvůli opravným pracím na našem centrálním letišti, regionálními konflikty, které ovlivnily naši činnost a letové trasy, epidemií eboly, výkyvy v cenách ropy a směnných kurzů, a ekonomickou nejistotou na mnoha trzích po celém světě.
 
Přes to všechno Emirates i nadále roste, navyšuje kapacitu odpovídající středně velké letecké společnosti při zachování faktorů obsazenosti sedadel. Také jsme rozšířili a posílili naši globální síť, což nám dává flexibilitu, abychom se mohli vyrovnat s regionálními šoky a strategicky přesunout a maximalizovat příležitosti. Zabýváme se krátkodobými výzvami, ale nenecháme se rozptýlit od našich dlouhodobých plánů. To je důvod, proč Emirates i nadále investují do nových technologií a iniciativ s cílem zlepšit produktovou nabídku a zkušenosti zákazníků.“
 
Růst a spojění
Od ledna 2014 přepravily Emirates více než 45 milionů cestujících, vypravily průměrně 3 516 letů týdně. Aerolinky přepravily více než 2,1 milionu tun nákladu, naservírovaly více než 47 milionů jídel a uletěly 756 milionů kilometrů – což odpovídá obletění zeměkoule 18 552 krát.
Emirates v letošním roce zavedly lety do osmi nových destinací, přičemž každý tento nový bod exponenciálně zvyšuje počet kombinací párových měst, které letecká společnost nabízí svým dovolenkovým, obchodním a nákladním zákazníkům v rámci své globální sítě. Nová města, kam byly zavedeny lety v roce 2014, jsou: Kyjev, Taipei, Boston, Abuja, Chicago, Oslo, Brusel a Budapešt.
 
Kromě toho Emirates navýšily frekvenci letů do 20 stávajících destinací, čímž zvýšily letové možnosti pro své zákazníky. Nově dodaná letadla Emirates vydláždila cestu pro spuštění 10 nových destinací, kam se létá letounem A380, a to Curychu, Barcelony, Londýn Gatwick, Kuvajtu, Bombaje, Frankfurtu, Dallasu/Fort Worth, San Francisca, Milána a Houstonu. Emirates v současné době létá se svou vysoce populární vlajkovou lodí A380 do 32 pravidelných destinací. V roce 2014 Emirates také uskutečnily jednorázové lety A380 do Glasgow, Manily, Teheránu a do Vídně.
 
Co se týká nákladní divize, Emirates SkyCargo zaznamenal důležitý rok díky květnovému přesunu svého nákladního provozu na Dubai World Central (DWC) na mezinárodním letišti Al Maktoum v Dubaji. Jeho nový nákladní terminál na DWC nabízí kapacitu, která Emirates SkyCargo umožní další růst a poskytnout svým zákazníkům lepší zážitek.
 
Technologie vylepšující zážitek zákazníka
Emirates je i nadále průkopníkem v palubním připojení, investuje více než 20 milionů dolarů ročně na instalaci a provoz systémů letového připojení. Wi-Fi připojení je k dispozici ve více než 80 letadlech flotily Emirates a letecká společnost se snaží zavést ho ve všech svých letadlech.
 
Ještě důležitější je, že Emirates nehledí na vysoké náklady na poskytnutí dat pro své cestující. Emirates aktualizují software, aby nakonec mohly cestujícím poskytnout neomezený a bezplatný přístup k Wi-Fi připojení na internet. Právě teď se cestující mohou těšit z prvních 10 MB dat zdarma na většině letů Emirates provozovaných letadly A380. Za dalších 500 MB zaplatí 1 USD.
 
V letošním roce Emirates představily aplikaci pro iPad a iPhone, které se staly okamžitě hitem. Verze pro iPhone byla stažena více než 180 000 uživateli v prvních šesti týdnech od zavedení. Mobilní aplikace Emirates umožňují zákazníkům pohodlně spravovat každý aspekt jejich rezervace. Aplikace Emirates pro iPhone také nabízí možnost odbavit se a stáhnout si letenku přímo do Passbook. Aplikace posílá upozornění na začátek odbavení, nástup do letadla, změny brány, čísla pásů pro vyzvednutí zavazadel, a mnoho dalšího.
 
Emirates a Dubaj – společný růst
Od května do července Emirates odstavily 20 letadel a omezily lety do více než 40 destinací po dobu 80 dnů, zatímco se opravovalo mezinárodní letiště v Dubaji a jeho přistávací dráha. Aerolinky Emirates jako největší operátor na dubajském mezinárodním letišti (DXB) byly omezením provozu nejvíce zasaženy, ale vylepšení infrastruktury bylo úspěšně dokončeno a navýšilo letišti tolik potřebnou kapacitu.
 
V listopadu vyšla zpráva Oxford Economics odhadující, že celkový ekonomický dopad letectví a činností spojených s cestovním ruchem se v roce 2020 zvýší na 53,1 miliard USD, neboli na 37,5 % z HDP Dubaje, a vytvoří v Dubaji více než 754 500 pracovních míst.
V letošním roce Emirates ve spolupráci s dubajským oddělením pro turismus a obchodní marketing (DTCM) spustily kampaň „Uvidíme se v Dubaji“ v hodnotě 20 milionů dolarů, která má propagovat Dubaj po celém světě.
 
Spojení lidí a vášní
Silná značka je v obchodě důležitým prvkem odlišení se. V únoru byly Emirates vyhlášeny třetí rok po sobě nejcennější značkou mezi aerolinkami ve zprávě Brand Finance Global 500, s hodnotou značky 5,48 miliard dolarů. Globální sponzoring Emirates i nadále přispívá k povědomí o značce a afinitě. V roce 2014 Emirates spustily úspěšnou celosvětovou kampaň s fotbalovými hvězdami Pelém a Cristianem Ronaldem. Současně se světovým pohárem FIFA generovala kampaň více než 260 milionů shlédnutí.
 
V červenci Emirates podepsaly tříletou smlouvu s nejúspěšnějším portugalským fotbalovým klubem Benfica a staly se jeho oficiálním partnerem do roku 2016. Začátkem prosince podepsaly Emirates a AC Milán novou pětiletou sponzorskou smlouvu, která prodlouží přítomnost aerolinek na tričkách klubu až do let 2019-2020.
 
V září Emirates spojily hudební fanoušky, když sponzorovaly Arab Idol Season 3, populární reality show, kterou sleduje arabské publikum po celém světě. Emirates také posílily svůj závazek k tenisu podpisem nového víceletého partnerství na Grand Slam s Australian Open.
V lednu Emirates oznámily uzavření dohody o sponzorství na Rugby World Cup 2015 a 2019.
 
Emirates také prodloužily sponzorství zápasů International Rugby Board (IRB) až do konce roku 2019. Poprvé v historii Rugby World Cup (RWC) byla dána práva obrandovat dresy zápasníků v průběhu turnaje. V prosinci Emirates také podepsaly smlouvu s Lions, jedním z nejlepších ragby týmů Jihoafrické republiky, na pětiletý sponzoring. 
 

Přečtěte si také

Back to top button