Zprávy

MAN dodává 75. autobus pro Schröder Reisen

Spolehlivé vozy a spolehlivý partner – tomu Schröder Reisen přikládá velkou důležitost.

Nyní společnost uvedla do provozu osm nových autobusů NEOPLAN Tourliner a šest nových autobusů NEOPLAN Skyliner. Nasazeny budou na dálkové linky pro firmu Flixbus.
  • Celkem 14 prémiových autobusů značky NEOPLAN předaných firmě Schröder Reisen
  • 75. zájezdový autobus z dílny MAN od roku 2013 a z toho 33. NEOPLAN
  • MAN boduje v oblasti služeb, hospodárnosti a spolehlivosti
 Schröder Reisen byla jedna z prvních společností, které vstoupily na trh dálkových autobusů po liberalizaci – patří tak k jednomu z průkopníků v této oblasti. Rodinný podnik z Langenau nyní provozuje několik dálkových linek pro Flixbus – s čerstvě pořízenými 14 novými prémiovými zájezdovými autobusy, osmi autobusy NEOPLAN Tourliner a šesti autobusy NEOPLAN Skyliner. Od dubna 2013 společnost MAN Truck & Bus Deutschland GmbH dodala společnosti Schröder Reisen celkem 75 autobusů, z nichž 33 je autobusů NEOPLAN. „Velmi nás těší toto dlouhodobé partnerství a přátelská spolupráce,“ uvedl Andreas Losert, regionální ředitel prodeje autobusů oblasti Südwest MAN Truck & Bus Deutschland GmbH při oficiálním předání vozidel v MAN Bus Forum v Mnichově. „Takovéto předání je něco zcela mimořádného.“ Andreas Schröder, majitel Schröder Reisen, a jeho syn Dominic převzali nové autobusy od předsedy představenstva společnosti MAN Truck & Bus Deutschland Holgera Mandela.
Dálkové autobusy společnosti Schröder Reisen najíždějí ročně kolem 250 000 až 300 000 kilometrů. Zpravidla jsou v provozu sedm dní v týdnu. „Proto potřebujeme partnera, který dokáže udržet krok s naším tempem v oblasti služeb. Takového partnera jsme našli v MAN.“ Vysvětluje Andreas Schröder. „Kromě toho je pro nás nesmírně důležité, že jsou naše vozy nejen spolehlivé, ale bodují také, pokud jde o spotřebu paliva a ekologickou kompatibilitu,“ dodává Dominic Schröder, zodpovědný za oblast dálkových autobusů ve společnosti.   
14 nových autobusů, k tomu dvě výročí
Autobus NEOPLAN Skyliner zapůsobí svým výkonným pohonem, který zajišťuje vznětový motor EURO 6 s výkonem 500 k (368 kW). Automatizovaná 12stupňová převodovka se systémem Easy-Start zajišťuje klidné a tiché řazení. Pro bezpečnost a hospodárnost provozu je k dispozici komplexní paket s elektronickou regulací odpružení podvozku CDS (Comfort Drive Suspension) a četnými asistenčními systémy, jako je elektronický stabilizační systém (ESP), asistent jízdy v jízdním pruhu (LGS) s vibrací v sedadle, odstupový tempomat (ACC), brzdový asistent (EBA) a topografický tempomat MAN EfficientCruise s „funkcí plachtění“ EfficientRoll. Kouřový senzor na toaletě a v zavazadlovém prostoru včas varuje před doutnajícím ohněm ještě před vznikem požáru. Kromě toho jsou vozidla vybavena výstražným systémem elektrické požární signalizace v motorovém prostoru a v oblasti nezávislého topení. Senzory světla a deště napomáhají řidiči tím nejlepším možným způsobem, aby se mohl plně věnovat dopravní situaci.
 
MAN AttentionGuard nanejvýš minimalizuje riziko nehod na základě detekce prvních příznaků nedostatku koncentrace a únavy řidiče a varuje pomocí optického, akustického a případně vibračního signálu. NEOPLAN Skyliner nabízí prostor pro maximálně 77 cestujících. Aby osoby se zdravotním postižením mohly snadno nastoupit a vystoupit, mají patrové autobusy sklopnou rampu u druhých dveří. Celkem čtyři řady sedadel v dolní palubě je možné sklopit a na kolejnicích posunout, čímž vytvoří prostor pro dva invalidní vozíky. Navíc jsou Skylinery vybaveny tažným zařízením, držáky skiboxu, toaletou s velkou nádrží pro čerstvou i odpadní vodu, zásuvkami na 230 V pod každým dvousedadlem a USB porty v opěradlech sedadel. „Ať už pro výlety do lyžařského areálu nebo do Paříže a Milána – autobusy jsou vybaveny pro vše. Díky tomu řidiči i cestující dorazí spokojeně na místo určení,“ říká Andreas Losert. 
 
Autobusy NEOPLAN Tourliner, včetně toho 33. dodávaného společnosti Schröder, jsou poháněny vznětovým motorem o výkonu 460 k (338 kW). Mají také automatizovanou 12stupňovou převodovku TipMatic s asistentem rozjezdu Easy-Start. Rampa pro invalidní vozík umístěná nad zadní nápravou a dvě volitelná místa pro invalidní vozík činí cestování co nejjednodušší, a to i pro cestující s pohybovým omezením. V 13,9 m dlouhém třínápravovém autobusu se celkově dosáhne až 52 míst pro cestující. Bezpečnost zajišťují kromě řady asistenčních systémů také bi-xenonové světlomety, LED denní světla a LED mlhová světla a také kamera instalovaná v prostoru druhých dveří. Kromě toho jsou autobusy vybaveny informačním systémem MMC (Multi Media Coach) Advanced s navigací a systémem Bluetooth handsfree.
 
Všechny nové vozy – včetně krytů kol – jsou v jasně zelené barvě. Dokonce i noční osvětlení pro cestující je navrženo v této barvě. „Vozidla jsou na první pohled identifikovatelná jako autobusy Flixbus. Okamžitě zaujmou ale nejen díky svému výraznému lakování. Také jejich dynamické tvarování s jasnými liniemi je lákadlem pro oko,“ řekl Andreas Losert.
Kromě dálkových tras pro Flixbus provozuje Schröder Reisen také pravidelné příměstské linky v Ulmu a okolí. Navíc společnost nabízí cestování pro školy, denní i vícedenní výlety. Andreas Schröder založil společnost v roce 1990 v Langenau u Ulmu: „Dokonce i moji rodiče byli v autobusové branži aktivní. Od dětských let mě autobusové téma doprovázelo a fascinovalo.“ 

Přečtěte si také

Back to top button