Motorismus

Celoroční pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 vítězí v testech

Nové pneumatiky pro osobní vozy Vector 4Seasons Gen-3 pokračují v úsěpšném tažení spotřebitelskými testy. Naposledy vyhrály test prestižního německého motoristického časopisu Auto Bild (číslo 39-2020) a britského serveru Tyre Reviews.

Vzhledem k současným mírným zimám mnoho řidičů uvažuje o celročních pneumatikách. Během posledních pěti let zaznamenal tento segment v celé Evropě nárůst o 21 procent. Jejich nabídka na trhu se neustále zvětšuje, proto se čím dál častěji obejvují jejich srovnání. Stále ale platí, že celoroční pneumatiky předsatvují určitý kompromis a že nedosahují jak v zimě tak v létě takových výsledků jako pneumatiky letní či zimní. Nicméně jejich kvalita se neustále zlepšuje.

Přečtěte si také

Redakce časopisu Auto Bild označila Vector 4Seasons Gen-3 za vítěze svého aktuálního testu celoročních pneumatik a zejména přitom poukázala na „jejich přesvědčivé užitné vlastnosti za všech povětrnostních podmínek. Dynamická ovladatelnost na sněhu, za mokra i za sucha. Velmi dobrá výkonnost v zimě, vysoký kilometrový proběh“. Auto Bild pneumatikám udělil rovněž prestižní titul „EcoMaster“ jako uznání za nejlepší dosažené hodnoty při hodnocení kilometrového proběhu, valivého odporu a poměru kilometrového výkonu a ceny.

Jon Benson, majitel a testovací řidič Tyre Reviews vyhlásil pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 za vítěze testu 2020 17” All Season Tyre Test s komentářem, že „nové Goodyear Vector 4Season Gen-3 získávají vítězství při svém prvním testu, což dokládá jejich nejvyváženější schopnosti ze všech zúčastněných celoročních pneumatik.“

Osmkrát kolem celé zeměkoule

Vývoj celoročních pneumatik představuje pro konstruktéry jeden z nejobtížnějších úkolů. Zahrnuje totiž vlastně současný vývoj letních i zimních pneumatik. Nový výrobek pak musí být před uvedením na trh také podroben zkouškám v širokém rozsahu různých povětrnostních a silničních podmínek.

Goodyear za tímto účelem celoročně využívá zkušební dráhy po celém světě. „Lze říci, že pro zkušební jezdce to představuje skutečný maraton, protože za volantem zkušebních vozidel ujedou asi 320 tisíc kilometrů.  Během vývojovém projektu tak vlastně osmkrát objedou zeměkouli. Kromě toho je pro dosažení žádoucí výkonnostní úrovně nových pneumatik zapotřebí také přibližně 36 tisíc pracovních hodin konstruktérů a 3800 hodin laboratorních testů,“ vysvětluje Alexandre Scharis, technický projektový manažer pro zimní a celoroční osobní pneumatiky Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika.

Tři inovace v jediné pneumatice

Výsledkem tak propracovaného vývojového procesu jsou pneumatiky
Vector 4Seasons Gen-3, které v zájmu dosažení optimální rovnováhy
mezi výkonnostními kritérii v provozu na sněhu a mokrých i suchých vozovkách spojují tři klíčové technologie.

První z nich – technologie Snow Grip – zajišťuje lepší přilnavost na sněhu. Druhá technologie – Dry Handling – zvýšila mimo jiné o pět procent účinnost brzdění
na suchém povrchu ve srovnání s předchozí generací pneumatik[2]. A díky technologii Aqua Control si nové pneumatiky zachovávají působivou odolnost předchozí generace vůči aquaplaningu i při menší hloubce dezénu běhounu.

„Společnost Goodyear přistoupila k významným investicím, aby v podobě nejnovější generace ještě dále zlepšila naši vysoce ceněnou řadu pneumatik Vector 4Seasons,“ uvedl dále Mike Rytokoski, „Díky tomu můžeme řidičům nabídnout pneumatiky s vyváženými užitnými vlastnostmi, a navíc díky využití našich zkušeností ze závodů endurance jim k nim přidat benefit v podobě zvýšení kilometrového proběhu o 14 % a energetické účinnosti o 6 % ve srovnání s předchozí generací.“

Přečtěte si také

Back to top button