Motorismus

Zadali jste při nákupu dálniční známky špatnou RZ? Poradíme, jak získat peníze zpět.

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) připravil spolu s Ministerstvem dopravy a státním podnikem CENDIS postup pro situace, kdy došlo omylem k nákupu elektronické dálniční známky na neexistující SPZ. Lidé si tak budou moci požádat o vrácení peněz za tyto úhrady.

Systém elektronické dálniční známky nemůže dle platné legislativy kontrolovat, zda dané SPZ existují, či nikoliv. Při řešení těchto situací pomůže Ministerstvo dopravy, které potřebné informace v případě potřeby ověří a poskytne. Možnost vrátit peníze se týká jak případů, kdy lidé udělali chybu v zadání SPZ na neexistující značku, tak i těch, kdy špatně zadali zemi registrace vozidla. Pokud došlo k chybě vedoucí k nákupu na jinou, ale existující SPZ, peníze není možné vrátit.

„Musíme chránit systém před možným zneužíváním. Navíc chybí možnost, jak skutečně prokázat, že k danému nákupu došlo omylem, a ne po dohodě s provozovatelem vozidla,“ doplnila Bartáková.

Zákazníci podají žádost o vrácení úhrady časového poplatku, který doloží prostou kopií svého technického průkazu, ze které bude patrná SPZ vozidla, zároveň přiloží potvrzení o úhradě na neexistující SPZ. Po obdržení žádosti nechá SFDI na Ministerstvu dopravy ověřit existenci, respektive neexistenci SPZ a následně vrátí úhradu časového poplatku na účet, ze kterého byla úhrada provedena.

Nárok na vrácení bude možné uplatnit poté, co budou připraveny právní podklady, proběhne změna obchodních podmínek a upraví se systém. Předpokládáme, že žádosti bude možné podávat od poloviny května. Možnost požádat o vrácení ale bude platit i zpětně, takže ji mohou uplatnit všichni, kteří si takto elektronickou známku na neexistující SPZ koupili od začátku prodeje elektronických dálničních známek loni v prosinci.

Back to top button