Burger King rozšiřuje drive-thru pobočky
Burger King rozšiřuje drive-thru pobočky. Společnost Burger King dnes otevřením pobočky v pražských Štěrboholech překročila významný milník 50. restaurace na českém území. A ve své expanzi řetězec neustává. Naopak. Napříč Českem plánuje stavět další restaurace, primárně na rychlostních komunikacích a dopravních uzlech.
Nová pobočka je takticky umístěna na významné Kutnohorské ulici, po níž se každodenně přepravují obyvatelé pražské Uhříněvsi či Dolních Měcholup. Řidiči tak mají možnost se po cestě zastavit v Retail Parku Štěrboholy na jídlo, případně si ho odvézt díky drive-thru domů.
Nárůstem počtu nových restaurací akceleruje Burger King expanzi na českém trhu. Ten celoplošně přibrzdil v důsledku pandemie covidu-19. Mezi lety 2019 a 2022 otevřel Burger King 21 nových restaurací, v loňském roce jich bylo 8.
Se zvyšující se poptávkou v segmentu rychlého občerstvení má nyní řetězec ambici svou síť výrazně rozšířit – v horizontu následujících tří let až o 25 nových restaurací. „Vidíme, že zájem zákazníků o jídlo z Burger Kingu roste. Chceme jim proto vyjít vstříc a naše restaurace jim zpřístupnit ve větší míře. Tento rok si klademe za cíl otevřít 10 nových restaurací, což je za jeden kalendářní rok nejvíce v historii Burger Kingu v Česku. Při rozšiřování se soustředíme mimo jiné na dálniční tahy a významné dopravní uzly,“ komentuje expanzi Filip Vostrý, marketingový manažer Burger King pro Českou republiku.
Právě v centrech měst a na důležitých rychlostních komunikacích registruje Burger King poptávku nejsilněji. „Česká republika je poměrně ojedinělá v tom, že o segment rychlého občerstvení je mezi zákazníky silný zájem. Oproti sousedním zemím proto můžeme budovat nové restaurace i na místech, která nemají tak vysoký počet obyvatel. Přesto si tam své strávníky najdou,“ dodává Filip Vostrý.
U lokalit s nižší hustotou obyvatelstva často situuje Burger King své provozovny do tzv. retail parků, které díky sdružení většího počtu služeb a obchodů do jednoho místa přirozeně zákazníky přitahují. Právě štěrboholská restaurace je toho dobrým příkladem. „Retail parky v poslední době nahrazují potřebu dojíždět za nákupy do větších měst. Řidiči mohou dojet do blízkého nákupního parku, najíst se a nakoupit bez nutnosti složitě hledat parkovací místa,“ vysvětluje Filip Vostrý.
Výrazný skok v počtu restaurací Burger King na českém trhu dokresluje i skutečnost, že se slavnostního otevření zúčastnil také velvyslanec Spojených států amerických v České republice Bijan Sabet. „Velmi mě těší, že dochází k prohlubování spolupráce a vazeb mezi americkým a českým trhem, a to ve všech odvětvích. Úspěšné působení amerického řetězce, jako je Burger King, ukazuje, že i přes fyzickou vzdálenost jsou si naše země ekonomicky a kulturně blízké. Přeji Burger Kingu mnoho úspěchů v dalších aktivitách,” uvedl při zprovoznění pobočky.
Burger King se zaměřuje na rozvoj svých prodejních kanálů a plánuje podpořit zvýšení počtu objednávek prostřednictvím intenzivnější spolupráce s předními tuzemskými dovážkovými službami. Cílem tohoto kroku je zlepšit pohodlí zákazníků při nakupování a rozšířit oblasti, odkud si mohou zákazníci jídlo z Burger Kingu objednat.